Ήρθανε πάλι οι “ΟΧΤΡΟΙ” να “ΘΑΨΟΥΜΕ” την Τεχνική, του Ανδρέα Τσολακόπουλου, Επ. σχολικού συμβούλου, ηλεκτρολόγου - μηχανολόγου, μαθηματικού
ΗΡΘΑΝΕ
ΠΑΛΙ ΟΙ «ΟΧΤΡΟΙ» ΝΑ «ΘΑΨΟΥΜΕ» ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ
ΓΕΝΙΚΑ
1.
Δεν μπορείς να εφαρμόζεις την όποια εκπαιδευτική
πολιτική και να προτείνεις την όποια «μεταρρύθμιση», με
δήθεν οικονομικούς όρους, και με άλλοθι την οικονομική
κρίση.
Εξάλλου, ούτε δημοσιονομικό όφελος
προκύπτει, σύμφωνα με τη δήλωση του υπουργού οικονομικών, με
την αυθαίρετη κατάργηση, χωρίς μελέτη και χωρίς αιτία,
χρήσιμων και περιζήτητων ειδικοτήτων.
2.
Δεν μπορείς να θέτεις φραγμούς και περιορισμούς στις
διάφορες οριζόντιες διαπερατότητες και τις
κατακόρυφες κινητικότητες των μαθητών και των
αποφοίτων, μεταξύ των διαφόρων τύπου σχολείων και μεταξύ των
διαφόρων βαθμίδων εκπαίδευσης, τη στιγμή που επικαλείσαι,
υποκριτικά βέβαια, τις διάφορες ισοτιμίες.
3.
Δεν μπορείς να καταργείς, από την τυπική εκπαίδευση το
επίπεδο ΙΙ, του τεχνίτη, σε όλους τους τομείς και τις
ειδικότητες και να το αντικαθιστάς απ’ ευθείας με κατάρτιση,
καταδικάζοντας έτσι τους απόφοιτους στην αδυναμία της
κατακόρυφης συνέχισης των «σπουδών» τους.
Να κάνεις π.χ. μεταγυμνασιακή κατάρτιση,
που δεν στηρίζεται σε ευρύτερη τυπική τεχνολογική
εκπαίδευση.
Να
απομονώνεις την υποχρεωτική εκπαίδευση, κυρίως το
γυμνάσιο, από κάθε σχεδιασμό και να επιμένεις οι
απόφοιτοί του να μην αποκτούν καμία δεξιότητα, αλλά πολλές
και άχρηστες κλασικές αερολογίες.
4. Δεν μπορείς να
αποκλείεις από τα λεγόμενα γενικά μαθήματα του
λυκείου και τα βασικά τεχνολογικά μαθήματα, που
πρέπει, επί τέλους, να αντέξεις, να θεωρηθούν κι αυτά,
γενικά.
5.
Δεν μπορείς να διακρίνεις τα μαθήματα σε ανθρωπιστικά
και μη.
6.
Δεν μπορείς να διατηρείς τις εισαγωγικές (δαπανηρές,
εξάλλου) εξετάσεις για την τριτοβάθμια, που είναι ήδη,
χωρίς αντικείμενο και να μετατρέπεις την εκπαίδευση σε
ταξική.
7.
Δεν μπορείς να επιβάλεις τη διατήρηση του
αντιτεχνολογικού συνδρόμου της ελληνικής νοοτροπίας,
ως παγκόσμια μοναδικότητα.
Σε όλες τις χώρες του κόσμου, η
τεχνική εκπαίδευση είναι κυρίαρχη σε ποσοστά
του μαθητικού δυναμικού και στην Ελλάδα τα φαινόμενα είναι
αντίστροφα, γιατί, μερικοί δεν μπορούν να αποδεσμευτούν από
τα βαυαρικά κατάλοιπα, που οι ξένοι τα απόβαλαν νωρίς από
πάνω τους, αλλά θέλουν και πάλι να μας τα επιβάλουν
πειραματικά και να τα χρησιμοποιήσουν ως παγκόσμιο πρότυπο
για τη διεθνή επέκτασή τους, ώστε η αγορά και οι προύχοντες
να εκμεταλλεύονται φτηνό εργατικό δυναμικό, από άβουλους και
ανεκπαίδευτους πειθήνιους συνανθρώπους.
Γιατί υποκύπτουμε στα κελεύσματα των
ετερόφωτων ξένων, που όταν εμείς είχαμε πολιτισμό, εκείνοι
έτρωγαν βελανίδια, κατά τη ρήση του αείμνηστου Νίκου
Αθανασόπουλου;
Μας κατέστρεψαν με τον πόλεμο, τους
βοηθήσαμε να ορθοποδήσουν, μας έφεραν τα δεινά του εμφυλίου,
καταχρεωθήκαμε με επαχθή και τοκογλυφικά δάνεια και τώρα
πάνε να μας μετατρέψουν σε γκαρσόνια της Ευρώπης (χωρίς να
υποτιμούμε τα γκαρσόνια).
8. Δεν μπορείς να λες ότι κάνεις
«μεταρρύθμιση» χωρίς τη γνώση του αντικειμένου, για να
ικανοποιήσεις μία προσωπική σου φιλοδοξία, ή να
εξυπηρετήσεις άλλα συμφέροντα.
Μεταρρύθμιση σημαίνει επανάσταση σε
κάποιο καθεστωτικό φαινόμενο, που στην προκειμένη περίπτωση
δε γίνεται καμία ρήξη με το κατεστημένο, που συντηρείται,
στο χειρότερο.
9. Δεν μπορείς να υποτιμάς το
κύρος και την αξιοπρέπεια του εκπαιδευτικού, με την
οικονομική και εργασιακή υποβάθμισή του.
10. Δεν έχεις
το δικαίωμα να διαλύεις, στην ουσία, την τεχνική
εκπαίδευση.
Και όλα αυτά, με το έτσι θέλω, χωρίς
ούτε ένα λογικό επιχείρημα, αλλά έτσι, για να σπάσει
και το ηθικό μερικών εκπαιδευτικών (δεν ξέρουμε γιατί
αρχίσαμε απ’ εκεί) και στη συνέχεια όλων των υπόλοιπων
πολιτών..
Αναρωτιέται κανείς αν θα κατατεθεί στη
βουλή τεκμηριωμένη εισηγητική έκθεση και κάποια εξήγηση, για
την προχειρότητα, τη βιασύνη και τις παραλείψεις.
Τι θέλουμε να προλάβουμε και μας έπιασε
πανικός, αφού είμαστε ανέτοιμοι; Και γιατί τώρα;
Πριν 5 χρόνια, που άρχισε να εκπονείται
το σχέδιο, προβλέψαμε και την τρόικα;
Περιμένουμε, από τα υπεύθυνα κόμματα και
κυρίως τα λεγόμενα…προοδευτικά, να πάρουν θέση.
Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου εδώ
esos.gr
Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου εδώ
esos.gr