Αποκαλυπτικός Κ. Χαρδαβέλας: Ποιος ξεπούλησε και έκλεισε τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά!
Του Κώστα Χαρδαβέλλα
Σοκ προκαλεί η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο ερώτημα που υπέβαλα εγγράφως προ 20ημέρου για το κλείσιμο των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ένα κορυφαίο σκάνδαλο το οποίο δεν τόλμησαν να αγγίξουν χθες στη βουλή, παρά τις απειλές μεταξύ τους για φοβερές αποκαλύψεις, ο ένας εναντίον του άλλου, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας και ο υπουργός Εξωτερικών Βαγγέλης Βενιζέλος.
πηγή: newsbomb.gr
Σοκ προκαλεί η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο ερώτημα που υπέβαλα εγγράφως προ 20ημέρου για το κλείσιμο των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ένα κορυφαίο σκάνδαλο το οποίο δεν τόλμησαν να αγγίξουν χθες στη βουλή, παρά τις απειλές μεταξύ τους για φοβερές αποκαλύψεις, ο ένας εναντίον του άλλου, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας και ο υπουργός Εξωτερικών Βαγγέλης Βενιζέλος.
Η έγγραφη απάντηση στο ερώτημά μου ήρθε από τον κ. Αντουάν Κολομπανί, εκπρόσωπο της Κομισιόν και του αντιπροέδρου της κ. Χοακίν Αλμούνια, και έχει επί λέξει ως εξής:
«Κατά τα τελευταία 15 χρόνια η Ελλάδα επανειλημμένα παρείχε παράνομη και μη συμβιβάσιμη ενίσχυση στα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε, δίνοντάς τους με αυτό τον τρόπο αθέμιτο πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους.
Στις 2 Ιουλίου 2008 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε απόφαση με την οποία ζήτησε από την Ελλάδα να ανακτήσει από τα Ελληνικά Ναυπηγεία αυτές τις ενισχύσεις που ήταν πάνω από 230 εκατομμύρια ευρώ συν τους τόκους.
Τον Ιανουάριο του 2009, η Ελλάδα επικαλέστηκε την ανάγκη για την προστασία των εθνικών της συμφερόντων και προσπάθησε να βρει μία λύση σύμφωνα με την οποία η απόφαση ανάκτησης θα έπρεπε να εφαρμοστεί χωρίς να επηρεάζονται οι στρατιωτικές δραστηριότητες του ναυπηγείου.
Ακολουθώντας το αίτημα της Ελλάδας και λαμβάνοντας υπόψη τους λόγους εθνικής ασφάλειας που παρουσίασε η Ελλάδα, η Επιτροπή αποδέχτηκε το 2010, μία περιορισμένη ανάκαμψη με αντάλλαγμα μία σειρά δεσμεύσεων για την ελαχιστοποίηση των στρεβλώσεων του ανταγωνισμού στην αγορά (ιδίως τον περιορισμό του ναυπηγείου σε στρατιωτικές δραστηριότητες για 15 χρόνια).
Οι δεσμεύσεις αυτές (συμπεριλαμβανομένης της 15ετούς απαγόρευσης εμπορικών δραστηριοτήτων) προσφέρθηκαν από την Ελλάδα στο πλαίσιο της κατάρτισης της συμφωνίας του 2010».
Τι αποκαλύπτει αυτή η επίσημη απάντηση της Κομισιόν; Ότι η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου προσέφερε στο πιάτο το κλείσιμο των ναυπηγείων Σκαραμαγκά καθώς υποσχέθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή διακοπή επί 15 χρόνια των εμπορικών τους δραστηριοτήτων σε αντάλλαγμα για παλιότερα παράνομα κρατικά δάνεια στα ναυπηγεία, τα οποία η Κομισιόν ζήτησε από την Ελλάδα να τα πάρει πίσω αλλιώς θα έπρεπε να πληρώσει ένα πρόστιμο 500 εκατ. ευρώ.
Το θέμα αυτό, με τις εθνικές του διαστάσεις και το εγκληματικό ξεπούλημα των ναυπηγείων, δεν τόλμησαν χθες βράδυ να συζητήσουν στη βουλή Βενιζέλος και Τσίπρας και περιορίστηκαν σε απειλές ο ένας εναντίον του άλλου, εννοώντας και οι δύο ότι έχουν στα χέρια τους φοβερά ντοκουμέντα για παράνομες συμφωνίες αλλά και σχέσεις με οικονομικό υπόβαθρο, με παράγοντες που ενδιαφέρονται να αρπάξουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Ζήτησα περισσότερες πληροφορίες από στέλεχος της Κομισιόν στις Βρυξέλλες για το θέμα αυτό, το οποίο μου είπε τα εξής:
«Δεκαπέντε χρόνια η Ελλάδα μας κορόιδευε με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Τα στήριζε με κρατικά λεφτά, όταν όλα τα άλλα ευρωπαϊκά ναυπηγεία έδιναν αγώνα ύπαρξης με ιδιωτικά κεφάλαια. Αυτός ήταν ο λόγος που ζητήσαμε το 2008 από την Ελλάδα την επιστροφή περίπου 230 εκατ. ευρώ εντόκως, για παράνομες κρατικές ενισχύσεις υπό τη μορφή δανείων που έδινε η κρατική ΕΤΒΑ (Ελληνική Τράπεζα Βιομηχανικής Ανάπτυξης) από το 1996 μέχρι και το 2002. Ακόμα και οι ενισχύσεις που δόθηκαν με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής χρησιμοποιήθηκαν καταχρηστικά από τις ελληνικές κυβερνήσεις χωρίς να τηρηθούν οι όροι της χορήγησής τους. Το 2010 (κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου) η ελληνική κυβέρνηση προσέφερε ως αντάλλαγμα την παραίτηση των ναυπηγείων από οποιαδήποτε εμπορική δραστηριότητα για 15 χρόνια για να μην επιστραφεί το ποσό των 230 εκατ. ευρώ».
Και ο λογαριασμός για την ελληνική οικονομία είναι τραγικός εις βάρος της. Για 230 εκατομμύρια χάσαμε 3 δισ. που θα προσέφεραν στα δημόσια ταμεία τα ελληνικά ναυπηγεία, εάν είχαν κανονική εμπορική δραστηριότητα επισκευής και κατασκευής πλοίων όχι μόνο για το Πολεμικό Ναυτικό.
πηγή: newsbomb.gr