Εκπαίδευση: Τι θα κρίνει ο αξιολογητής, πότε κρίνεσαι "ελλιπής", "επαρκής", "πολύ καλός", "εξαιρετικός"
Τι θα κρίνει ο αξιολογητής σε 2 επισκέψεις
Ποιοτικός αξιολογικός χαρακτηρισμός των εκπαιδευτικών
(άρθρο 3, παρ. 10) Π.Δ. 152
Πότε κρίνεσαι «ελλιπής»
(βαθμοί 0-30)
1.Στα κριτήρια της κατηγορίας Ι του εκπαιδευτικού
περιβάλλοντος οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται ως εξής:
α) Στο κριτήριο των διαπροσωπικών σχέσεων και
προσδοκιών: Ελλιπής, εφόσον στην πορεία
της σχολικής χρονιάς μεταξύ αυτού και των μαθητών διαπιστώνεται απουσία
σχέσεων, δεν υπάρχει πνεύμα και συμπεριφορά συνεκτικής τάξης, δεν
διατυπώνονται, ούτε καν έμμεσα, προσδοκίες για τη μάθηση, τις διαπροσωπικές
σχέσεις και τη συμπεριφορά των μαθητών.
β) Στο κριτήριο του παιδαγωγικού κλίματος στη σχολική
τάξη: Ελλιπής, εφόσον, στην πορεία της
σχολικής χρονιάς μεταξύ αυτού και των μαθητών, υπάρχει ουδέτερο έως και ψυχρό
κλίμα και αρκετοί μαθητές βιώνουν με αρνητικό τρόπο και έχουν αρνητικές στάσεις
προς τη σχολική ζωή της τάξης με αποτέλεσμα να παραμένουν αδιάφοροι και
αποστασιοποιημένοι.
γ) Στο κριτήριο της οργάνωσης της σχολικής τάξης: Ελλιπής, εφόσον στην πορεία της σχολικής
χρονιάς παραμελεί τον χώρο και την παιδαγωγική λειτουργικότητα της τάξης, δεν
φροντίζει για τη θέσπιση κανόνων, δεν μεριμνά για τη διαχείριση προβλημάτων
συμπεριφοράς και, κυρίως δεν αντιμετωπίζει ανάρμοστες μορφές συμπεριφοράς των
μαθητών με παιδαγωγικό τρόπο
2. Στα κριτήρια
της κατηγορίας ΙΙ – Σχεδιασμός, προγραμματισμός και προετοιμασία της
διδασκαλίας σε ευρύτερη ενότητα μαθημάτων:
α) Στο κριτήριο
«Βαθμός αντίληψης των δυνατοτήτων και αναγκών των μαθητών για τη διαμόρφωση του
σχεδιασμού της διδασκαλίας»: Ελλιπής, εφόσον η προετοιμασία δεν λαμβάνει υπόψη
ή λαμβάνει πλημμελώς και επιφανειακά τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και τη
μαθησιακή ετοιμότητα των μαθητών.
β) Στο κριτήριο
στόχων και περιεχομένου κατά την προετοιμασία ευρύτερης ενότητας: Ελλιπής,
εφόσον η προετοιμασία του περιεχομένου της διδασκαλίας είναι ανύπαρκτη, ελλιπής
ή εσφαλμένη στο μεγαλύτερο μέρος της.
γ) Στο κριτήριο διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά
μέσα κατά την προετοιμασία:
Ελλιπής, εφόσον η
προετοιμασία των διδακτικών ενεργειών και των μέσων είναι ανύπαρκτη, ελλιπής ή εσφαλμένη στο
μεγαλύτερο μέρος της
3.Στα κριτήρια της κατηγορίας ΙΙΙ – Διεξαγωγής της
διδασκαλίας και αξιολόγησης των μαθητών, οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται ως
εξής:
α) Στο κριτήριο μαθησιακής και ψυχολογικής προετοιμασίας
του μαθητή για τη διδασκαλία του νέου μαθήματος : Ελλιπής, εφόσον απουσιάζει κάθε μορφή
ενημέρωσης και προετοιμασίας των μαθητών ή αυτή είναι ασαφής και δημιουργεί
σύγχυση στους μαθητές και δεν φροντίζει για τη δημιουργία θετικού εκπαιδευτικού
κλίματος.
β) Στο κριτήριο των διδακτικών ενεργειών και
εκπαιδευτικών μέσων: Ελλιπής, εφόσον
κινείται εκτός στόχων ή και περιεχομένου και η διδασκαλία του δεν έχει ειρμό
και συνοχή.
γ) Στο κριτήριο του βαθμού κινητοποίησης των μαθησιακών
διαδικασιών : Ελλιπής, εφόσον αναθέτει μαθησιακές δραστηριότητες στους μαθητές
χωρίς να συζητά, να διευκρινίζει και να τους κατευθύνει και χωρίς να μεριμνά
για την κατανόηση και τη μάθηση.
δ) Στο κριτήριο εμπέδωσης της νέας γνώσης και της
αξιολόγησης των μαθητών: Ελλιπής, εφόσον
παραλείπει την αξιολόγηση των μαθητών ή την υλοποιεί πλημμελώς ή με λανθασμένο
τρόπο, όταν κυρίως, δεν λαμβάνει υπόψη του τους διδακτικούς στόχους και το
περιεχόμενο της διδασκαλίας, την ηλικία και τις ανάγκες των μαθητών της τάξης
του καθώς και τις ικανότητες και τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους, αλλά και τα
κοινωνικοπολιτισμικά δεδομένα της σχολικής μονάδας.
4.Στα κριτήρια της
κατηγορίας ΙV – Υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια, οι εκπαιδευτικοί
αξιολογούνται ως εξής
α) Στο κριτήριο
των τυπικών υπαλληλικών υποχρεώσεων:
Ελλιπής, εφόσον ανταποκρίνεται ελάχιστα ή πλημμελώς στις τυπικές
υπαλληλικές του υποχρεώσεις.
β) Στο κριτήριο της συμμετοχής στη λειτουργία της
σχολικής μονάδας ως «οργανισμού που μαθαίνει» και στις διαδικασίες
αυτο–αξιολόγησής της: Ελλιπής, εφόσον
συμμετέχει ελάχιστα ή πλημμελώς στη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
γ) Στο κριτήριο της επικοινωνίας και συνεργασίας με
γονείς και με φορείς του δημόσιου και με μη κερδοσκοπικούς του ιδιωτικού τομέα
για θέματα που αφορούν άμεσα ή έμμεσα την εκπαίδευση: Ελλιπής, εφόσον συνεργάζεται περιστασιακά και
ελάχιστα με γονείς και φορείς.
5.Στα κριτήρια της κατηγορίας V – Επιστημονική και
επαγγελματική ανάπτυξη οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται όπως οι διευθυντές
σχολικών μονάδων κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 5 του άρθρου 10.
β) Στα κριτήρια της επαγγελματικής ανάπτυξης, ο
αξιολογούμενος εκπαιδευτικός εντάσσεται σε βαθμίδα περιγραφικής κλίμακας
ποιοτικού χαρακτηρισμού με βάση τα εξής υποκριτήρια: (β1) υποκριτήρια
επιμόρφωσης, (β2) υποκριτήρια άσκησης καθηκόντων ευθύνης και (β3) υποκριτήρια
γενικής εκπαιδευτικής δράσης, όπως αυτά παρατίθενται στην παράγραφο 4 του
άρθρου 6.
Με βάση αυτά κρίνεται ως εξής: Ελλιπής, εφόσον έχει κάτω
των τριών (3) από τα προαναφερόμενα ανεξαρτήτως υποκριτηρίου.
Διαβάστε την συνέχεια εδώ
alfavita