Ερωτήσεις της βουλευτού κ Σταυρούλας Ξουλίδου για την διδακτέα και εξεταστέα ύλη και για την αναγνώριση των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΞΟΥΛΙΔΟΥ -
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β΄ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
20-2-2014
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: - τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Διδακτέα και εξεταστέα ύλη.
Κύριε Υπουργέ,
Όπως προκύπτει μετά τη σχετική
ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας για την εξεταστέα ύλη των Μαθητών της Α’
τάξης του Λυκείου, παρατηρούνται αποκλίσεις μεταξύ της διδακτέας και της
εξεταστέας ύλης. Συγκεκριμένα, στα Αρχαία Ελληνικά, στην Ιστορία, στη Φυσική,
στην Άλγεβρα, στη Γεωμετρία, στα Θρησκευτικά και στη Νεοελληνική Λογοτεχνία
έχει περιοριστεί η εξεταστέα ύλη. Στις ξένες γλώσσες δίνεται η δυνατότητα στους
εκπαιδευτικούς, αν δεν έχουν ολοκληρώσει την ύλη να την εντάξουν στο πρόγραμμα
της νέας σχολικής χρονιάς.
Σύμφωνα όμως με τον πρόσφατο νόμο
4186/13 για το «Νέο Λύκειο» το 50% των θεμάτων για τις προαγωγικές και
απολυτήριες εξετάσεις θα ορίζεται από το διδάσκοντα και το υπόλοιπο 50% με
κλήρωση από την «τράπεζα θεμάτων». Ως εύλογο αποτέλεσμα, ειδικότερα για τα
μαθήματα ξένων γλωσσών, θα έχουμε την κλήρωση θεμάτων που θα είναι εκτός της
διδακτέας ύλης.
Η προχειρότητα του Υπουργείου
συνεχίζεται, εφόσον δεν έχει συσταθεί ακόμα ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων και παρότι
η ημερομηνία υποβολής υποψηφιοτήτων έχει παρέλθει. Επιπλέον, ενώ το ωρολόγιο
πρόγραμμα έχει διαφοροποιηθεί δεν έχουν
γίνει οι αντίστοιχες αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, στον όγκο της διδακτέας
ύλης και στα σχολικά βιβλία.
Κατόπιν τούτων, ερωτάσθε κ.
Υπουργοί:
1. Γιατί ενώ οι εξετάσεις για τη φετινή χρονιά είναι προ των
πυλών, δεν υπάρχει ακόμα πρόσβαση στην τράπεζα θεμάτων;
2. Με ποιά κριτήρια γίνεται η επιλογή της εξεταστέα ύλης;
3. Με ποιόν τρόπο θα αποκλειστεί το ενδεχόμενο οι μαθητές να
εξεταστούν σε ύλη που δεν έχουν διδαχθεί;
4. Ποιες σκοπιμότητες υπάρχουν πίσω από τη μη έγκαιρη
ανακοίνωση του Υπουργείου και δεν ανακοινώνονται τα θέματα της τράπεζας θεμάτων
στους εκπαιδευτικούς;
Η
καταθέτουσα Βουλευτής
Σταυρούλα
Ξουλίδου
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΞΟΥΛΙΔΟΥ -
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β΄ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
20-2-2014
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ:
Αναγνώριση πιστοποιητικών γλωσσομάθειας
Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί κατ΄
εξακολούθηση μια στρεβλή διαδικασία στην διαδικασία αναγνώρισης των Πιστοποιητικών Γλωσσομάθειας. Συγκεκριμένα, η
έλλειψη ξεκάθαρων και αντικειμενικών κριτηρίων ως προς την αξιολόγηση των
Πιστοποιητικών Γλωσσομάθειας έχει οδηγήσει
στον αποκλεισμό νομίμων
πιστοποιητικών Κρατικών Πανεπιστημίων και γενικότερα σε φωτογραφικές διατάξεις
στη διαδικασία αναγνώρισης τους.
Η διαπλοκή βρήκε και σε αυτή την περίπτωση πρόσφορο έδαφος, καθώς ορισμένοι ιδιωτικοί φορείς πέτυχαν την αναγνωρισιμότητά τους με αμφισβητούμενα και πολλές φορές αμφιλεγόμενα κριτήρια, Αντίθετα, Κρατικά Πανεπιστήμια του εξωτερικού, τα διπλώματα των οποίων είναι αναγνωρισμένα από τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη σύμφωνα με το Ενιαίο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης στον τομέα των Γλωσσών, δεν τυγχάνουν ανάλογης μεταχείρισης από το ελληνικό δημόσιο, με αποτέλεσμα τα διπλώματα που εκδίδουν να μην αναγνωρίζονται (για την πρόσληψη στο Δημόσιο, τη μετέπειτα αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, καθώς και τη χορήγηση της επάρκειας διδασκαλίας της αντίστοιχης γλώσσας με την απόκτηση του πτυχίου επιπέδου Γ2).
Κατόπιν
των ανωτέρω ερωτάσθε:
1.
Σύμφωνα με ποια κριτήρια γίνεται η αναγνώριση των
πιστοποιητικών γλωσσομάθειας και επίσης βάσει ποιων κριτηρίων απορρίπτονται
πιστοποιητικά γλωσσομάθειας κρατικών Πανεπιστημίων (όπως π.χ. του Πανεπιστημίου
της Siena) που
τυγχάνουν διεθνούς αναγνώρισης;
2.
Προτίθεσθε να προβείτε σε ενέργειες για την άρση
αυτής της αδικίας, και αν ναι, σε ποιες;
Η
καταθέτουσα Βουλευτής
Σταυρούλα
Ξουλίδου