“Φάμπρικα” και Χρυσές «μπίζνες» με σεμινάρια
Με τις ευλογίες του υπουργείου Παιδείας έχει ανοίξει μια μεγάλη «φάμπρικα» που προωθεί, με το αζημίωτο, σεμινάρια «επιμόρφωσης» στο πρόγραμμα αυτοαξιολόγησης για χιλιάδες αδιόριστους, αναπληρωτές και μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Με τις ευλογίες του υπουργείου Παιδείας έχει ανοίξει μια μεγάλη «φάμπρικα» που προωθεί, με το αζημίωτο, σεμινάρια «επιμόρφωσης» στο πρόγραμμα αυτοαξιολόγησης για χιλιάδες αδιόριστους, αναπληρωτές και μόνιμους εκπαιδευτικούςΕΡΕΥΝΑ – Του Χρήστου Κάτσικα
Αυτές τις μέρες, το Κέντρο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών προωθεί, ανάμεσα σε άλλα, μια σειρά σεμιναρίων για την «αυτοαξιολόγηση στη σχολική μονάδα», τα οποία απευθύνονται κυρίως σε εκπαιδευτικούς. Το κόστος παρακολούθησης των σεμιναρίων είναι 100 ευρώ και με το πέρας της «επιμόρφωσης» θα δίνεται πιστοποιητικό.
Μάλιστα, προκειμένου να αντλήσει «πελάτες» ενημερώνει ότι, «σύμφωνα με την από 3-5-2013 υπουργική απόφαση, με την έναρξη του σχολικού έτους 2013-2014, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας με τη μέθοδο της αυτοαξιολόγησης θα εφαρμοστεί σε όλες τις σχολικές μονάδες Προσχολικής, Δημοτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».
Με λίγα λόγια, επισημαίνει ότι η αξιολόγηση -στην οποία αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί- θα εφαρμοστεί έτσι κι αλλιώς, οπότε τους καλεί να συμβιβαστούν και να πάνε να επιμορφωθούν κιόλας για το πώς θα την κάνουν, καταβάλλοντας το ανάλογο αντίτιμο.
Ωστόσο, αν είναι απαράδεκτο το ΚΕΚ ενός Πανεπιστημίου να προωθεί, με το αζημίωτο, σεμινάρια «επιμόρφωσης» στο πρόγραμμα αυτοαξιολόγησης–αξιολόγησης του υπουργείου Παιδείας την ώρα που η εκπαιδευτική κοινότητα μαχητικά το έχει καταγγείλει, είναι διπλά απαράδεκτη η «φάμπρικα» με τα πάσης φύσεως σεμινάρια και τις πιστοποιήσεις που τα τελευταία χρόνια έχουν πληθύνει και αποτελούν ακόμα μια «μπίζνα» των ΑΕΙ.
Πράγματι, τα τελευταία χρόνια έχει ανοίξει μια μεγάλη «φάμπρικα» που επιχειρεί (και τα καταφέρνει) να ροκανίζει χρήματα από χιλιάδες αδιόριστους, αναπληρωτές και μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Πλήρωσε… και βλέπουμε!
Πριν από περίπου μια εξαετία η Ενωση Ελλήνων Φυσικών και το Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας ανακοίνωσαν ότι ξεκινούν ετήσια επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή, την οποία όσοι παρακολουθήσουν «θα λάβουν πιστοποίηση εξειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή και θα αποκτήσουν τη δυνατότητα να προσληφθούν στα ΣΜΕΑ (δημόσια σχολεία για άτομα με ειδικές ανάγκες)».
Τα σεμινάρια αυτά ήταν διάρκειας 400 ωρών (20 ώρες κάθε Σαββατοκύριακο!) και πραγματοποιήθηκαν σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Το κόστος για τον επιμορφούμενο; 1.700 ευρώ!
Λίγο αργότερα το ίδιο το υπουργείο Παιδείας πέρασε τον νόμο 3699/2008 για την Ειδική Αγωγή, ο οποίος προέβλεπε, φωτογραφικά, ότι για να διοριστεί ένας εκπαιδευτικός στα σχολεία ειδικής αγωγής, ήταν απαραίτητο, ανάμεσα σε άλλα, ένα σεμινάριο 400 ωρών.
Από τη στιγμή εκείνη, με «ταχύτητα φωτός», που θα τη ζήλευε ακόμη και η πιο ευέλικτη επιχείρηση, οργανώθηκαν από διάφορους φορείς (Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Μονάδα Εφηβικής Υγείας, Β’ Παιδιατρική Κλινική, Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών κ.ά.) δεκάδες «ταχύρρυθμα και ετήσια» (!) σεμινάρια από το Κιλκίς μέχρι την Αθήνα και τον Πειραιά και από τη Χίο και τη Μυτιλήνη μέχρι τον Βόλο και τη Θεσσαλονίκη με υψηλότατο κόστος, που κυμαίνεται από 1.700 έως 2.500 ευρώ το άτομο.
Με θεσμοθετημένο τρόπο το ΥΠΑΙΘ από τη μια έκλεινε το μάτι σε Πανεπιστήμια και διδάσκοντες δείχνοντάς τους τον τρόπο να «βγάλουν το ψωμί τους μόνοι τους» και να μην απαιτούν τη δημόσια χρηματοδότηση και από την άλλη έκανε ένα ακριβοπληρωμένο εμπόριο ελπίδων με ακροατήριο χιλιάδες άνεργους πτυχιούχους που γίνονταν αντικείμενο οικονομικής και προσωπικής εκμετάλλευσης στην πορεία διεκδίκησης μιας θέσης στο δημόσιο σχολείο. Σήμερα είναι φανερό ότι η διαμορφούμενη κατάσταση λειτουργούσε σαν πειραματικό εργαστήρι για ευρύτερες ιδιωτικοποιήσεις και επιχειρηματικές δράσεις σ’ όλο το φάσμα της εκπαίδευσης.
Πριν από μερικά χρόνια, σε πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία που ψηφίστηκε στη Βουλή επισημαινόταν ότι για να συμμετάσχει υποψήφιος εκπαιδευτικός σε πανελλήνιο διαγωνισμό για την είσοδό του στην εκπαίδευση θα πρέπει να διαθέτει πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης.
Σύμφωνα με το υπουργείο «η παιδαγωγική κατάρτιση παρέχεται με πρόγραμμα στο πλαίσιο των σπουδών που ξεκινά σε συνεργασία με τα ενδιαφερόμενα ΑΕΙ άμεσα ή μετά την αποφοίτηση, ενταγμένο στα προγράμματα των Πανεπιστημιακών Τμημάτων με τη μορφή Ειδικού Προγράμματος Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής».
Δεν πρόφτασε να στεγνώσει το μελάνι από το προς κατάθεση σχέδιο νόμου και ως διά μαγείας η Ενωση Φυσικών ανακοίνωσε ότι «σε συνεργασία με το Εργαστήριο Διδακτικής και Επιστημολογίας Φ.Ε. του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Πρόγραμμα Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδακτικής των Επιστημών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών διοργανώνει σεμινάριο επιμόρφωσης, το οποίο ξεκινά τέλος Απριλίου». Σύμφωνα με την Ενωση Φυσικών, «κύριος σκοπός του σεμιναρίου επιμόρφωσης είναι η παιδαγωγική κατάρτιση των υποψηφίων και εν ενεργεία καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».
efsyn