CSI :Οι μαθητές στο ρόλο του Σέρλοκ Χολμς εξιχνιάζουν... εγκλήματα με τη βοήθεια των φυσικών επιστημών.

αναδημοσίευση

"Με μεγάλη συμμετοχή και επιτυχία ολοκληρώθηκε στο σχολείο μας η διοργάνωση της εκπαιδευτικής δραστηριότητας «CSI 2, η επιστήμη στην υπηρεσία εξιχνίασης ενός εγκλήματος: ο Σέρλοκ Χολμς επιβιβάζεται στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό». Στην εκδήλωση αυτή που οργανώθηκε από το ΕΚΦΕ Ευόσμου (Υπευθ. Θόδωρος Πιερράτος-Φυσικός ) ,την λέσχη Φυσικών επιστημών του 2ου ΓΕΛ Ελευθερίου Κορδελιού (Υπευθ. Νίκος Κυριαζόπουλος –Φυσικός & Κώστας Χαριζάνης –Χημικός) και τη λέσχη Physics Partizani του Α.Π.Θ., πήραν μέρος περίπου 160 μαθητές από σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης ,αρμοδιότητας του ΕΚΦΕ Ευόσμου, γυμνάσια και λύκεια.
Οι μαθητές διαγωνιζόμενοι σε τριάδες κλήθηκαν να «παίξουν» το ρόλο του Σέρλοκ Χόλμς και να λύσουν το μεγάλο μυστήριο για το τι ακριβώς συνέβη στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, ο οποίος σε ύψος 400 περίπου χιλιομέτρων περιστρέφεται γύρω από τη Γη.
Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με το σενάριο « δύο αστροναύτες, ο Marc και ο Manuel, πραγματοποιούσαν προγραμματισμένο διαστημικό περίπατο επιδιορθώνοντας κάποιες μικρές βλάβες στο εξωτερικό του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού (ΔΔΣ). Και οι δύο βρίσκονταν, όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, σε διαρκή επαφή με το πλήρωμα του ΔΔΣ και το κέντρο ελέγχου στην επιφάνεια της Γης, τόσο ραδιοφωνική όσο και οπτική. Η αποστολή κυλούσε υπό απόλυτο έλεγχο σύμφωνα με το πρόγραμμα. Ωστόσο, 4 ώρες και 16 λεπτά μετά την έναρξη του διαστημικού περιπάτου συνέβη κάτι παράξενο. Η ραδιοφωνική επαφή με τον Marc χάθηκε ξαφνικά και μέσω της εξωτερικής κάμερας οι συνάδελφοί του είδαν τον αστροναύτη να έχει σταματήσει να εργάζεται. Το πλήρωμα τέθηκε άμεσα σε συναγερμό. Ο Manuel σταμάτησε την εργασία του και κινήθηκε προς βοήθεια του Marc. Λίγα λεπτά αργότερα τον βρήκε αναίσθητο...
Ο Marc μεταφέρθηκε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στο εσωτερικό του ΔΔΣ χωρίς να υπάρχει κάποια φανερή ζημιά στη διαστημική του στολή. Χάρη στην άμεση ιατρική βοήθεια που του παρείχε το πλήρωμα, ο Marc ανάρρωσε αλλά παρέμεινε ανήμπορος να περιγράψει τι του συνέβη»
Οι μαθητές παρακολουθούσαν ένα σχετικό video και κάποια πειράματα φυσικής που διεξάγονταν σε αίθουσες του σχολείου από εθελοντές φοιτητές και μαθητές και, αφού έλυναν κάποιους γρίφους, οι οποίοι θα τους έδιναν πρόσβαση σε αρχεία με δεδομένα, σχετικά με την κατάσταση των αστροναυτών, όπως εσωτερική θερμοκρασία και πίεση εντός των στολών τους , ηλιακή δραστηριότητα κλπ, θα έπρεπε καταλήξουν σε κάποιο γραπτό πόρισμα  στο οποίο θα εξηγούσαν τι ακριβώς συνέβη στον αστροναύτη Μarc και γιατί χάθηκε η επικοινωνία του με το σταθμό.
Για 3 περίπου ώρες οι μαθητές παρακολούθησαν σημαντικά πειράματα φυσικής, μαθαίνοντας για φαινόμενα και αλληλεπιδράσεις , δραστηριοποιήθηκαν στην καταγραφή και ανάλυση δεδομένων , έμαθαν να λειτουργούν ομαδικά και κυρίως χάρηκαν τη συμμετοχή τους σε ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι, που βασικό στόχο είχε την βιωματική μάθηση μέσω μιας εναλλακτικής εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε στα video που ακολουθούν φωτογραφικά στιγμιότυπα και ένα μικρό δείγμα της εκπαιδευτικής αυτής δραστηριότητας."




2lyk-el-kordel


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!