ΑυΡΑ: Εκπαίδευση

Εκπαίδευση

Οι ασκούμενες σήμερα στη χώρα μας νεοφιλελεύθερες πολιτικές, ενισχύουν την πολιτική του νόμου της αγοράς και του κέρδους ακόμη και στους τομείς βασικών κοινωνικών υπηρεσιών οι οποίες χάνουν καθημερινά το δημόσιο κοινωνικό τους χαρακτήρα και μετατρέπονται σε εμπορεύματα όπως η παιδεία, η υγεία, η κοινωνική ασφάλιση κλπ.
Η κυβέρνηση υλοποιεί με «σοκ και δέος» τη σκληρή αντιλαϊκή πολιτική του Μνημονίου-Τρόικας-Κεφαλαίου. Τα εργασιακά δικαιώματα καταργούνται το ένα μετά το άλλο. Η κυβέρνηση ξεπουλά τη δημόσια περιουσία ενώ οι εργαζόμενοι βιώνουμε ένα σύγχρονο μεσαίωνα.
Η απερχόμενη δημοτική αρχή διαχειρίστηκε το ζήτημα της σχολικής στέγης και τα προβλήματα της εκπαίδευσης συνολικά με επικοινωνιακό τρόπο χωρίς στην πραγματικότητα να λύσει τα πραγματικά προβλήματα στέγης που υπάρχουν στις δημοτικές ενότητες. Στελέχη τους όλοι του ΠΑΣΟΚ φρόντισαν να ακολουθήσουν τη γραμμή των μνημονίων που επέβαλλαν κυβέρνηση-ΕΕ-ΔΝΤ-ΕΚΤ (τρόικα) προωθώντας τον ανταγωνισμό των σχολείων μέσα από προγράμματα διαγωνισμών και βραβεύσεις,  προσφέροντας άφθονη μπογιά αντί για τις απαραίτητες υποδομές και τη σχολική στέγη.
Όμως, καμία πρόνοια δεν υπήρξε για τα έργα εκείνα που θα λύσουν τα πραγματικά προβλήματα στέγης και θα κάνουν πιο λειτουργικά τα σχολεία.  Καμία πρόνοια να δημιουργήσουν τις απαραίτητες υποδομές για να στεγαστούν και να γίνουν πιο λειτουργικά νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια στις δημοτικές ενότητες του Δήμου.
Με πολλά λόγια και ελάχιστα έργα ή έργα κυρίως εντυπωσιασμού παραδίδουν σήμερα μια κατάσταση η οποία δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εκπαίδευσης των παιδιών μας.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα για τα νηπιαγωγεία του Δήμου μας:
Στη δημοτική ενότητα Συκεών από τα 16 νηπιαγωγεία σε δικό τους σχολικό χώρο στεγάζονται μόνο τα 5. Άλλα 3 νηπιαγωγεία συστεγάζονται με δημοτικά σχολεία καταλαμβάνοντας αίθουσες που λείπουν από τα δημοτικά σχολεία για ανάπτυξη τμημάτων μουσικής, ξένων γλωσσών, βιβλιοθήκης, υπολογιστών, εστιατόριο για το ολοήμερο, αίθουσα εκδηλώσεων, γυμναστήριο κλπ.. και δύο ακόμη έχουν την Πανελλαδική πρωτοτυπία τα δύο του τμήματά τους να στεγάζονται σε διαφορετικά απομακρυσμένα κτίρια (ένα σε σχολεία ένα σε μαγαζιά). Τα 7 νηπιαγωγεία «στεγάζονται σε νοικιασμένα μαγαζιά χωρίς αυλή για τα νήπια, χωρίς χώρους εστίασης, χαλάρωσης, ολοήμερου και με μία τουαλέτα ανά νηπιαγωγείο!!
Στη δημοτική ενότητα Νεάπολης τα 4 από τα 13 νηπιαγωγεία στεγάζονται σε ενοικιαζόμενα καταστήματα (με τις ίδιες ελλείψεις) ενώ ένα ακόμη έχει τη γνωστή Πανελλαδική πρωτοτυπία.
Στη δημοτική ενότητα Αγίου Παύλου από τα 3 νηπιαγωγεία το νηπιαγωγείο της Ευαγγελίστριας στεγάζεται σε 2 αίθουσες που είναι ακατάλληλες ακόμη και για αποθήκες ενώ για να συστεγαστούν τα άλλα 2 έγιναν μετατροπές στο κτίριο μα αποτέλεσμα να περιοριστούν οι χώροι του.
Στη δημοτική ενότητα Πεύκων το 6ο νηπιαγωγείο στεγάζεται σε ενοικιαζόμενο χώρο και ΚΙΒΟ ενώ είναι άμεση η ανάγκη για ίδρυση – στέγαση του 7ου . Αλλά και το Ειδικό σχολείο στο ΙΝ.Α.Α. στα  Πεύκα είναι πάρα πολύ παλιό και ακατάλληλο. Δεν μπορεί να ικανοποιήσει στοιχειώδεις ανάγκες για την εκπαίδευση και την υποστήριξη των παιδιών και την εργασία των εκπαιδευτικών. Τα 1ο – 5ο δημοτικά Συκεών από το 2003 περιμένουν το επί 11 χρόνια υποσχόμενο από την απερχόμενη δημοτική αρχή κτίριο στους Αγ. Θεοδώρους με αποτέλεσμα τα παιδιά να μεταφέρονται με λεωφορεία από απομακρυσμένες περιοχές και με υψηλό οικονομικό κόστος. Παράλληλα και το 7ο Νεάπολης, το 12ο Νεάπολης (Θερμού), το 1ο Αγ. Παύλου και το σύνολο σχεδόν των δημοτικών των Πεύκων χρειάζονται νέα σχολικά κτίρια.
Ανάλογη είναι και η πραγματική εικόνα πολλών γυμνασίων και λυκείων σε όλες τις δημοτικές ενότητες. Το 2ο γυμνάσιο Συκεών συρρικνώνεται χρόνο με το χρόνο και από 12 τμήματα σήμερα έχει 6τμήματα κι ενώ υπάρχει ανάγκη να υποδεχτεί παιδιά από τον Άγιο Παύλο η απερχόμενη διοίκηση του Δήμου σκοπεύει να στεγάσει το 3ο Λύκειο που είχε εξαγγείλει σε προηγούμενα έτη αλλά δεν κατασκεύασε. Τα Γυμνάσια της Νεάπολης συρρικνώνονται επειδή η δημοτική αρχή απομακρύνει τα παιδιά των όμορων οδών με το δήμο μας -με στόχο να μειώσει τον αριθμό των μαθητών στο Λύκειο τα επόμενα χρόνια- ενώ πράττει το αντίθετο με τα παιδιά του Αγίου Παύλου. Το Γυμνάσιο Πεύκων, που είναι από τα μεγαλύτερα της Ελλάδος με 550 μαθητές λειτουργεί σε 2 διαφορετικά οικόπεδα με 2 αίθουσες ΠΡΟΚΑΤ και με  2 μεταλλικά ΚΙΜΠΟ.
Στα λύκεια η κατάσταση δεν είναι καλύτερη. Στις Συκιές τα τμήματα είναι πολυπληθή και υπάρχει άμεση ανάγκη για ένα 3ο Λύκειο κι όχι αφαίρεση αιθουσών από το 2ο Γυμνάσιο ή προσθήκη αιθουσών στην αυλή του που σχεδιάζει η απερχόμενη διοίκηση του δήμου. Το ΕΠΑΛ Συκεών δεν έχει δικό του κτίριο λειτουργεί μόνιμα σε απογευματινή βάρδια (στο 4ο γυμνάσιο) παρόλο που προκηρύχτηκε ότι θα χτιζόταν μέσω ΣΔΙΤ από το 2009. Τα Λύκεια στη Νεάπολη γιγαντώνονται με τον ανώτερο αριθμό μαθητών στις τάξεις. Στο Λύκειο Πεύκων κλείσθηκαν με γυψοσανίδες διάδρομοι και υπόγεια για να χωρέσουν οι 476 μαθητές του και λειτουργεί με παράρτημα ΠΡΟΚΑΤ με 4 αίθουσες διδασκαλίας. Στον Άγιο Παύλο τα παιδιά φοιτούν σε σχολεία που ανήκουν στο δήμο Θεσσαλονίκης.
Και βέβαια το μεγάλο θέμα των καθαριστριών και των σχολικών τροχονόμων που παρέχουν ανυπολόγιστες υπηρεσίες στα σχολεία μας με αποδοχές 300-400 € και παραμένουν απλήρωτες έως και 6 μήνες περιμένοντας τις επιχορηγήσεις, τη στιγμή που ο δήμαρχος καυχιέται πως …«λεφτά υπάρχουν». 
Η φύλαξη των σχολικών κτιρίων αποτελεί ένα μείζον πρόβλημα μετά την απόλυση των συναδέλφων σχολικών φυλάκων στα σχολεία μας με αποτέλεσμα την ελλιπή φύλαξη τα κρούσματα κλοπών καθώς και βίας μέσα στους χώρους των σχολείων.
Έτσι λοιπόν, ενώ η κυβερνητική πολιτική υποχρηματοδοτεί κατά 40%το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και προωθεί λογικές-αξίες-συμπεριφορές του ιδιωτικού τομέα (και με οικονομική συμμετοχή των γονέων), η απερχόμενη δημοτική αρχή παρουσιάζει …μακέτες σχολικών υποδομών ως έργο της. Έργα βιτρίνας αλλά όχι υποδομών.
Μέσα σ’ αυτό το ζοφερό τοπίο, βασικές μας κατευθύνσεις είναι:
  • Η προστασία και στήριξη του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
  • Η ανάδειξη του ρόλου των εκπαιδευτικών και των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων ως συνεργατών και συνδιαμορφωτών για κάθε εκπαιδευτικό σχεδιασμό σε τοπικό επίπεδο.
  • Ο σχεδιασμός για την ενίσχυση της εκπαίδευσης συνολικά και την οριστική επίλυση των πολλών κτιριακών αναγκών των σχολείων του Δήμου. Άμεση προτεραιότητα, η κάλυψη των αναγκών των μαθητών και των εκπαιδευτικών για χώρους εκπαίδευσης, δράσεων και πολιτισμού. Σχεδιάζοντας μαζί με εκπαιδευτικούς και γονείς για τις αναγκαίες  κτιριακές υποδομές και τις υποστηρικτικές παρεμβάσεις με ψηφιακό υλικό, αθλητικές δραστηριότητες, μουσική, θέατρο, εργαστήρια.
  • Η σωστή χωροταξική κατανομή των παιδιών με κέντρο τη δημοτική ενότητα και τη μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα στην κατεύθυνση των παιδαγωγικών προτάσεων των εκπαιδευτικών.
  • Η δημιουργία δικτύου, με συνεργασία σχολείων- κοινωνικών υπηρεσιών, για τη στήριξη οικογενειών οι οποίες αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Είναι απαραίτητη η ενεργοποίηση της σχολικής κοινότητας (συλλόγων εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών) για εντοπισμό και  καταγραφή οικογενειών και παιδιών που βιώνουν φτώχεια και αποκλεισμούς, καθώς και η διαμόρφωση ανάλογων δομών παρέμβασης για κοινωνική και ψυχολογική στήριξη μαθητών – οικογενειών (Κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου- φορείς της σχολικής κοινότητας, ενίσχυση θεσμών στήριξης και ίδρυση νέων π.χ. σχολές γονέων). Στα πλαίσια αυτά στοχεύουμε  στη χορήγηση δωρεάν πρωινού σε όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση.
  • Τα σχολεία κέντρα πολιτισμού, τα σχολεία  ανοικτά στην κοινωνία. Κάθε αυλή σχολείου κύτταρο πολιτισμού της γειτονιάς. Άνοιγμα των σχολικών αυλών τις απογευματινές ώρες, για να αναπτύσσεται η πολιτιστική δραστηριότητα των παιδιών, και ενηλίκων (συνεργασία με συλλόγους γονέων, πολιτιστικούς συλλόγους, ΚΑΠΗ της γειτονιάς).
  • Η αισθητική των σχολικών κτιρίων, ώστε  να αγαπήσουν τα παιδιά και οι έφηβοι/ες το χώρο, την ομορφιά και σε τελική ανάλυση την πόλη και τα κτίριά της. Σ’ αυτά τα πλαίσια, η «γλώσσα των τοίχων» μπορεί να είναι μια επιπλέον μορφωτική- πολιτιστική δραστηριότητα.
    • Η καθαριότητα και η ασφάλεια των σχολικών χώρων με το απαραίτητο προσωπικό, καθαρίστριες, σχολικούς τροχονόμους και σχολικούς φύλακες που θα πληρώνονται στην ώρα τους.
    • Τα προγράμματα σχολικής αυλής και πράσινου σχολικού χώρου σε συνεργασίες με εκπαιδευτικούς, δημοτικούς και άλλους φορείς.
    • Η οργάνωση προγραμμάτων ενισχυτικής  διδασκαλίας, σε συνθήκες κρίσης,  είναι υποχρέωση του δήμου. Απογευματινά προγράμματα στα οποία θα διδάσκουν αδιόριστοι εκπαιδευτικοί,  μετά από συνεργασία με τα σχολεία και με βάση τις ανάγκες των περιοχών.
    • Η ιδιαίτερη φροντίδα για τη στήριξη, προσβασιμότητα, εκπαίδευση, εργασία, αποκατάσταση των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Θα στηρίξουμε το αίτημα των εκπαιδευτικών να υπάρχει Τμήμα Ένταξης για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες σε κάθε σχολείο του Δήμου μας.
    • Η προσφορά προγραμμάτων τοπικής ιστορίας και ιστορίας της κάθε γειτονιάς του Δήμου μας.
    • Η απόλυτη διαφάνεια και δημόσια ενημέρωση  για κάθε οικονομική διαχείριση.
    • Η διεκδίκηση πόρων από την κυβέρνηση για τις λειτουργικές ανάγκες και τις ενεργειακές παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στα κτίρια.
    • Θα απαιτήσουμε-διεκδικήσουμε από την εκπαιδευτική διοίκηση τη στελέχωση των σχολείων με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων ώστε να τοποθετούνται στα σχολεία μας από την 1η του Σεπτέμβρη κάθε σχολικής χρονιάς μεσταθερή και μόνιμη εργασία για κάθε εργαζόμενο στο Δημόσιο Σχολείο.
    Για την ΑυΡΑ, σε συνεργασία, συνδιαμόρφωση και συναπόφαση με την εκπαιδευτική κοινότητα και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων του Δήμου μας, αποτελούν πρώτη προτεραιότητα:
    -  Η υπεράσπιση και αναβάθμιση του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
    -  Τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών.
    -  Η στήριξη του ρόλου και του έργου των εκπαιδευτικών.


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!