Το υπουργείο Παιδείας διαψεύδει ότι ετοιμάζεται να συγχωνεύσει 1.600 σχολεία
Το υπουργείο Παιδείας διαψεύδει δημοσιεύματα για συγχωνεύσεις σχολείων , επισημαίνοντας ότι οι μεταβολές των σχολικών μονάδων γίνονται με παιδαγωγική λογική.
Συγκεκριμένα σε ανακοίνωση τονίζεται ότι υπάρχουν διάφορες πλευρές που διακινούν με προφανείς σκοπιμότητες ψευδείς πληροφορίες περί «1.600 συγχωνεύσεων» , αν και έχουν στη διάθεσή τους τα σχετικά στοιχεία, και τονίζεται ότι:
«Ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κεδίκογλου προχώρησε, βάσει της υπάρχουσας νομοθεσίας, σε συνεργασία και κατόπιν των εισηγήσεων των κατά τόπους Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Περιφερειακών Διευθύνσεων, σε συγχωνεύσεις, ιδρύσεις, προαγωγές και καταργήσεις σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2014-2015.
Βασικοί στόχοι του εγχειρήματος των τελευταίων ετών είναι ο εξορθολογισμός στη διασπορά των σχολικών μονάδων, η ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών.
Τα κριτήρια που λήφθηκαν υπόψη για την απόφαση σχετικά με τις μεταβολές των σχολικών μονάδων είναι τα δημογραφικά στοιχεία κάθε περιοχής (ρυθμός μείωσης των μαθητών), η χιλιομετρική απόσταση που καλείται να διανύσει κάθε μαθητής σε συνδυασμό με το γεωγραφικό ανάγλυφο καθώς και οι κτηριακές υποδομές (εγκαταστάσεις, εξοπλισμός κ.α.) στο σχολείο μετακίνησης. Στο πλαίσιο αυτό, εξαιρούνται από τις συνενώσεις τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των απομονωμένων και απομακρυσμένων ορεινών και νησιώτικων περιοχών της χώρας, στις οποίες οι αποστάσεις, οι καιρικές και οι συγκοινωνιακές συνθήκες δεν διασφαλίζουν τις παιδαγωγικές προϋποθέσεις για την ασφαλή και άνετη μεταφορά των μαθητών.
Συγκεκριμένα, για το σχολικό έτος 2014-2015, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ιδρύονται 5 Δημοτικά Σχολεία και 12 Νηπιαγωγεία, τα οποία βρίσκονται, σε αρκετές περιπτώσεις, σε απομακρυσμένες, νησιωτικές ή ορεινές και δύσβατες, με δύσκολες καιρικές συνθήκες περιοχές της Ελλάδας, ικανοποιώντας χρόνια αιτήματα των κατοίκων των περιοχών αυτών, όταν οι αντίστοιχες ιδρύσεις κατά το προηγούμενο σχολικό έτος ήταν 3 Δημοτικά Σχολεία και 2 Νηπιαγωγεία.
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ιδρύονται, μεταξύ άλλων, 4 Ημερήσια ΕΠΑΛ και 10 Εσπερινά ΕΠΑΛ εξυπηρετώντας εκπαιδευτικές και αναπτυξιακές τοπικές ανάγκες για επαγγελματική εξειδίκευση.
Προάγονται 103 Δημοτικά Σχολεία και 67 Νηπιαγωγεία λαμβάνοντας υπόψη τις κτιριακές υποδομές και τον αυξημένο αριθμό των φοιτούντων μαθητών, όταν την προηγούμενη σχολική χρονιά έγιναν μόλις δύο προαγωγές δημοτικών σχολείων.
Στις περισσότερες περιπτώσεις των συγχωνεύσεων, οι σχολικές μονάδες που συνενώνονται είναι συστεγαζόμενες, ενώ σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αφορούν σε σχολικές μονάδες μεγάλων αστικών κέντρων και η συγχώνευση στοχεύει στην καλύτερη λειτουργία και διοικητική οργάνωση τους.
Τέλος, οι καταργήσεις φέτος είναι σημαντικά λιγότερες, καθώς στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση καταργούνται 15 Δημοτικά Σχολεία και 30 Νηπιαγωγεία, όταν πέρυσι καταργήθηκαν 31 Δημοτικά Σχολεία και 87 Νηπιαγωγεία».
Συγκεκριμένα σε ανακοίνωση τονίζεται ότι υπάρχουν διάφορες πλευρές που διακινούν με προφανείς σκοπιμότητες ψευδείς πληροφορίες περί «1.600 συγχωνεύσεων» , αν και έχουν στη διάθεσή τους τα σχετικά στοιχεία, και τονίζεται ότι:
«Ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κεδίκογλου προχώρησε, βάσει της υπάρχουσας νομοθεσίας, σε συνεργασία και κατόπιν των εισηγήσεων των κατά τόπους Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Περιφερειακών Διευθύνσεων, σε συγχωνεύσεις, ιδρύσεις, προαγωγές και καταργήσεις σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2014-2015.
Βασικοί στόχοι του εγχειρήματος των τελευταίων ετών είναι ο εξορθολογισμός στη διασπορά των σχολικών μονάδων, η ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών.
Τα κριτήρια που λήφθηκαν υπόψη για την απόφαση σχετικά με τις μεταβολές των σχολικών μονάδων είναι τα δημογραφικά στοιχεία κάθε περιοχής (ρυθμός μείωσης των μαθητών), η χιλιομετρική απόσταση που καλείται να διανύσει κάθε μαθητής σε συνδυασμό με το γεωγραφικό ανάγλυφο καθώς και οι κτηριακές υποδομές (εγκαταστάσεις, εξοπλισμός κ.α.) στο σχολείο μετακίνησης. Στο πλαίσιο αυτό, εξαιρούνται από τις συνενώσεις τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των απομονωμένων και απομακρυσμένων ορεινών και νησιώτικων περιοχών της χώρας, στις οποίες οι αποστάσεις, οι καιρικές και οι συγκοινωνιακές συνθήκες δεν διασφαλίζουν τις παιδαγωγικές προϋποθέσεις για την ασφαλή και άνετη μεταφορά των μαθητών.
Συγκεκριμένα, για το σχολικό έτος 2014-2015, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ιδρύονται 5 Δημοτικά Σχολεία και 12 Νηπιαγωγεία, τα οποία βρίσκονται, σε αρκετές περιπτώσεις, σε απομακρυσμένες, νησιωτικές ή ορεινές και δύσβατες, με δύσκολες καιρικές συνθήκες περιοχές της Ελλάδας, ικανοποιώντας χρόνια αιτήματα των κατοίκων των περιοχών αυτών, όταν οι αντίστοιχες ιδρύσεις κατά το προηγούμενο σχολικό έτος ήταν 3 Δημοτικά Σχολεία και 2 Νηπιαγωγεία.
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ιδρύονται, μεταξύ άλλων, 4 Ημερήσια ΕΠΑΛ και 10 Εσπερινά ΕΠΑΛ εξυπηρετώντας εκπαιδευτικές και αναπτυξιακές τοπικές ανάγκες για επαγγελματική εξειδίκευση.
Προάγονται 103 Δημοτικά Σχολεία και 67 Νηπιαγωγεία λαμβάνοντας υπόψη τις κτιριακές υποδομές και τον αυξημένο αριθμό των φοιτούντων μαθητών, όταν την προηγούμενη σχολική χρονιά έγιναν μόλις δύο προαγωγές δημοτικών σχολείων.
Στις περισσότερες περιπτώσεις των συγχωνεύσεων, οι σχολικές μονάδες που συνενώνονται είναι συστεγαζόμενες, ενώ σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αφορούν σε σχολικές μονάδες μεγάλων αστικών κέντρων και η συγχώνευση στοχεύει στην καλύτερη λειτουργία και διοικητική οργάνωση τους.
Τέλος, οι καταργήσεις φέτος είναι σημαντικά λιγότερες, καθώς στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση καταργούνται 15 Δημοτικά Σχολεία και 30 Νηπιαγωγεία, όταν πέρυσι καταργήθηκαν 31 Δημοτικά Σχολεία και 87 Νηπιαγωγεία».
Πηγή: www.iefimerida.gr