Θεσσαλονίκη: Ολοκληρώθηκε η μελέτη του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών για τη δημιουργία τραμ
Τα αποτελέσματα από την ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού έργου ECOTALE (Το εξωτερικό κόστος των μεταφορών και η ορθολογική κατανομή των χρήσεων γης), που υλοποίησε το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) θα παρουσιαστούν την ερχόμενη Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014, σε ημερίδα, που θα γίνει στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης.
Η ημερίδα, που είναι ταυτόχρονα και η δεύτερη συνάντηση εκπροσώπων φορέων, θα αρχίσει στις 10 το πρωί και θα ολοκληρωθεί στις 13.00.
Οι κεντρικές εισηγήσεις της ημερίδας αφορούν στην παρουσίαση του έργου ECOTALE από τον επιστημονικό υπεύθυνο, Εμμανουήλ Βουγιούκα και στην ολοκληρωμένη πρόταση δικτύου τραμ στη Θεσσαλονίκη ως μέσου αστικής αναζωογόνησης και μείωσης του εξωτερικού κόστους των μεταφορών.
Η επιστημονική ομάδα του ΣΑΣΘ, που ολοκλήρωσε τη μελέτη για τη δημιουργία δικτύου τραμ στη Θεσσαλονίκη (Χ. Πυργίδης, Ι. Πολίτης, Α. Παπανικολάου και Ε. Βουγιούκας) θα παρουσιάσει για πρώτη φορά το προτεινόμενο δίκτυο, τη χρηματοοικονομική και κοινωνικοοικονομική ανάλυση του τραμ, αλλά και μια συγκεκριμένη πρόταση πλαισίου χρηματοδότησης και υλοποίησης του νέου μέσου.
Η ημερίδα αποτελεί επίσης και μέρος της διαβούλευσης που κάνει το ΣΑΣΘ με τους φορείς της πόλης, καλώντας τους να αγκαλιάσουν την πρόταση και να προωθήσουν από κοινού την ολοκληρωμένη μελέτη, ώστε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει άλλο ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, που σέβεται το περιβάλλον και είναι σύγχρονο και εξυπηρετικό.
Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, έχει απευθύνει πρόσκληση για συμμετοχή στην ημερίδα στους εκπροσώπους των φορέων της πόλης, στην οποία επισημαίνει την ανάγκη ανάληψης δράσεων «για την ενίσχυση της χρήσης της δημόσιας συγκοινωνίας και των εναλλακτικών μέσων μεταφοράς και για την αλλαγή νοοτροπίας των μετακινουμένων σχετικά με τη χρήση του ΙΧ αυτοκινήτου».
Εκτός του κ. Παλαιστή, τοποθετήσεις έχει προγραμματιστεί να γίνουν από τον υπουργό Μακεδονίας – Θράκης, Θεόδωρο Καράογλου, τον υφυπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο, τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, το δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, αλλά και τον διευθυντή του Μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργο Κωνσταντινίδη. Στο τέλος της ημερίδας θα δοθεί η δυνατότητα στους εκπροσώπους των φορέων να κάνουν τις δικές τους τοποθετήσεις και ερωτήσεις για το τελικό σχέδιο του Τραμ Θεσσαλονίκης.
Οι κεντρικές εισηγήσεις της ημερίδας αφορούν στην παρουσίαση του έργου ECOTALE από τον επιστημονικό υπεύθυνο, Εμμανουήλ Βουγιούκα και στην ολοκληρωμένη πρόταση δικτύου τραμ στη Θεσσαλονίκη ως μέσου αστικής αναζωογόνησης και μείωσης του εξωτερικού κόστους των μεταφορών.
Η επιστημονική ομάδα του ΣΑΣΘ, που ολοκλήρωσε τη μελέτη για τη δημιουργία δικτύου τραμ στη Θεσσαλονίκη (Χ. Πυργίδης, Ι. Πολίτης, Α. Παπανικολάου και Ε. Βουγιούκας) θα παρουσιάσει για πρώτη φορά το προτεινόμενο δίκτυο, τη χρηματοοικονομική και κοινωνικοοικονομική ανάλυση του τραμ, αλλά και μια συγκεκριμένη πρόταση πλαισίου χρηματοδότησης και υλοποίησης του νέου μέσου.
Η ημερίδα αποτελεί επίσης και μέρος της διαβούλευσης που κάνει το ΣΑΣΘ με τους φορείς της πόλης, καλώντας τους να αγκαλιάσουν την πρόταση και να προωθήσουν από κοινού την ολοκληρωμένη μελέτη, ώστε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει άλλο ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, που σέβεται το περιβάλλον και είναι σύγχρονο και εξυπηρετικό.
Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, έχει απευθύνει πρόσκληση για συμμετοχή στην ημερίδα στους εκπροσώπους των φορέων της πόλης, στην οποία επισημαίνει την ανάγκη ανάληψης δράσεων «για την ενίσχυση της χρήσης της δημόσιας συγκοινωνίας και των εναλλακτικών μέσων μεταφοράς και για την αλλαγή νοοτροπίας των μετακινουμένων σχετικά με τη χρήση του ΙΧ αυτοκινήτου».
Εκτός του κ. Παλαιστή, τοποθετήσεις έχει προγραμματιστεί να γίνουν από τον υπουργό Μακεδονίας – Θράκης, Θεόδωρο Καράογλου, τον υφυπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο, τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, το δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, αλλά και τον διευθυντή του Μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργο Κωνσταντινίδη. Στο τέλος της ημερίδας θα δοθεί η δυνατότητα στους εκπροσώπους των φορέων να κάνουν τις δικές τους τοποθετήσεις και ερωτήσεις για το τελικό σχέδιο του Τραμ Θεσσαλονίκης.