Λιμάνι Θεσσαλονίκης - Αγωνία για την ακτοπλοϊκή σύνδεση
Η προβληματική ακτοπλοϊκή σύνδεση που υπάρχει από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου φαίνεται να βρίσκει λύση.
Με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, κατατέθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής νομοθετική ρύθμιση που στόχο έχει να διασφαλίσει την απρόσκοπτη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών.
Η τροπολογία, η οποία κατατέθηκε στο πλαίσιο του νομοσχεδίου του υπουργείου Τουρισμού με τίτλο «Απλούστευση διαδικασιών λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων και τουριστικών υποδομών, ειδικές μορφές τουρισμού και άλλες διατάξεις», δίνει τη δυνατότητα στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου στην περίπτωση που κάποια εταιρία αθετήσει τις υποχρεώσεις της, δεν εξυπηρετεί δηλαδή τους προορισμούς στους οποίους πρέπει να πηγαίνει, να έχει τη δυνατότητα ο υπουργός για ένα χρονικό διάστημα και μέχρι να επαναπροκηρυχθεί η γραμμή, να αναθέτει σε άλλη εταιρία να δρομολογεί κάποιο πλοίο.
Οπως εξήγησε ο κ. Βαρβιτσιώτης στην Ολομέλεια της Βουλής, προϋποθέσεις της ανάθεσης σε άλλη εταιρία είναι ότι δε θα εφαρμόζεται ακριβώς το ίδιο δρομολόγιο και, δεύτερον, ότι το μίσθωμα θα μπορεί να αλλάζει γι’ αυτήν την περίοδο.
Παράπονα
Τα συνεχή προβλήματα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τη Λήμνο, τη Χίο, τη Μυτιλήνη και τη Σάμο από τη ναυτιλιακή εταιρία που εκτελεί το παραπάνω δρομολόγιο, εξακολουθούν να προκαλούν αγωνία και παράπονα στους νησιώτες.
«Επιτέλους, κάτι να κινηθεί, ας σταματήσουμε να χαϊδεύουμε εταιρίες που δεν ανταποκρίνονται στις συμβάσεις και στο ρόλο τους. Θέλουμε σύγχρονα καράβια, γρήγορα καράβια, θέλουμε καλή σύνδεση με τη Βόρεια Ελλάδα», τονίζει στον «Α» ο δήμαρχος Λήμνου, Αντώνης Χατζηδιαμαντής.
Οπως επισημαίνει ο κ. Χατζηδιαμαντής, όλο το βόρειο Αιγαίο αντιμετωπίζει δυσκολία στην ακτοπλοϊκή του σύνδεση, «αλλά το βασικό πρόβλημα, όπως αναγνώρισε και ο υπουργός Ναυτιλίας, το έχει η Λήμνος, η οποία έχει πρόβλημα στη σύνδεση και με τη βόρεια και με τη νότια Ελλάδα».
«Υπάρχει τακτική και συνεχής επικοινωνία για την κακή κατάσταση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στο Βόρειο Αιγαίο και αυτό θέλουμε να εκλείψει», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Μ. Βαρβιτσιώτης στη Βουλή.
Ζητάμε καλύτερη συγκοινωνία
Με θετική ματιά βλέπει την ψήφιση της τροπολογίας και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου, Θράσος Καλογρίδης.
«Υπάρχουν χρόνια προβλήματα με την ακτοπλοϊκή σύνδεση, εμείς ζητάμε καλύτερη συγκοινωνία», λέει στον «Α» ο κ. Καλογρίδης, ο οποίος επισημαίνει ότι εφόσον δεν τηρείται η σύμβαση της ακτοπλοϊκής εταιρίας, να υπάρχει η δυνατότητα να αντικατασταθεί. «Αυτό θα βοηθήσει να υπάρχει καινούργιο τοπίο», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Καλογρίδης.
Μεταξύ 70% και 80% οι πληρότητες
Οι πληρότητες της γραμμής προς τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου, εν μέσω υψηλής τουριστικής περιόδου, κινούνται, μεταξύ 70% - 80%. Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, στο δρομολόγιο που εκτελείται μια φορά την εβδομάδα, κάθε Δευτέρα, από Θεσσαλονίκη, ταξιδεύουν περί τους 700 – 800 επιβάτες, ενώ το γκαράζ φέρει 100% πληρότητες. «Οσο περνάει ο καιρός, οι πληρότητες αυξάνουν», λένε στον «Α» ναυτιλιακοί πράκτορες που εκδίδουν ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του κόσμου είναι για Λήμνο και Μυτιλήνη, δίχως αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχει κίνηση και για Χίο και Σάμο.
Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο ανάθεσης σε άλλη ακτοπλοϊκή εταιρία για το συγκεκριμένο δρομολόγιο, οι κύκλοι αναφέρουν ότι ενδεχομένως να υπάρχουν εξελίξεις το φθινόπωρο, όχι πάντως εν μέσω καλοκαιρινής περιόδου.
Και όπως χαρακτηριστικά είπε στον «Α» ο δήμαρχος Λήμνου, Αντώνης Χατζηδιαμαντής «αν μείνουμε και χωρίς καράβι εν μέσω τουριστικής καλοκαιρινής περιόδου, τότε δεν ξέρω τι θα γίνουμε».
agelioforos.gr