Συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων, Στράτου Σιμόπουλου στην εκπομπή «Έξι-Δέκα» της ΝΕΡΙΤ (4/9/2014)
Συνέντευξη
του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων, Στράτου Σιμόπουλου στην εκπομπή
«Έξι-Δέκα» της ΝΕΡΙΤ (4/9/2014)
Στράτος
Σιμόπουλος: «Ξεκινάει η ουσιαστική φάση της Ανάπλασης της οδού Πανεπιστημίου»
Για την
Ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, κ.
Στράτος Σιμόπουλος στην εκπομπή «Έξι Δέκα» της ΝΕΡΙΤ, ανακοινώνοντας ότι
«Ξεκίνησε η ουσιαστική φάση. Η όλη διαδικασία, βέβαια ξεκίνησε πριν από 3
χρόνια. Οι μελέτες προέρχονται από χρηματοδότηση του Ιδρύματος Ωνάση, έγιναν με
την επίβλεψη της Αττικό Μετρό ΑΕ και συμμετείχε κυρίως το Υπουργείο
Περιβάλλοντος και εμείς (Ως Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων), όσον αφoρά στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις».
«Είναι
ένα έργο, το οποίο θα εκτελέσει η Αττικό Μετρό ΑΕ και έρχεται ως συμπλήρωμα
άλλων δύο έργων. Έρχεται ως συμπλήρωμα της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου και
της κατασκευής της γραμμής 4 (του μετρό) και συμπληρώνει κάτι αντίστοιχο με την
τριλογία των έργων, που έχουμε μπροστά μας από τα παλαιά διατηρητέα κτίρια της Αθήνας»
εξήγησε ο κ. Σιμόπουλος, περιγράφοντας το σύνολο των παρεμβάσεων στη
συγκεκριμένη περιοχή του ιστορικού κέντρου της Αθήνας (Βιβλιοθήκη,
Πανεπιστήμιο, Ακαδημία).
Ειδικότερα,
«πρόκειται για παρέμβαση, η οποία θα ξεκινήσει από το Σύνταγμα, θα τελειώσει
στην Ομόνοια και βέβαια περιλαμβάνει κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε όλο το κέντρο.
Και όταν λέμε πεζοδρόμηση, να έχουμε υπόψη μας ότι προφανώς θα υπάρχει η
πρόσβαση για τα αυτοκίνητα τροφοδοσίας, για τα ταξί ακόμη και τα λεωφορεία, ενώ
θα υπάρχουν και διαμπερείς κινήσεις. Δηλαδή, έχει γίνει μία κυκλοφοριακή
μελέτη, η οποία πήρε όλο το πλαίσιο υπόψη της και δεν θα υπάρχει κανένα
κυκλοφοριακό πρόβλημα από την πεζοδρόμηση. Αυτό είναι μια απάντηση σε
ορισμένους που φοβούνται ότι θα μπλοκάρει το κέντρο» επισήμανε ο Γενικός
Γραμματέας Δημοσίων Έργων.
Σύμφωνα
με το Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Έργων, «θα υπάρχουν πολλοί διάδρομοι πρόσβασης
των λεωφορείων. Το ίδιο θα ισχύει και για τα ταξί. Στη μέση της λεωφόρου θα υπάρχει
κατάλληλα διαμόρφωση – στη μέση του πεζοδρόμου δηλαδή- ώστε να μπορούν να
παρκάρουν τα αυτοκίνητα τροφοδοσίας και βέβαια να γίνεται η μεταφορά των
εμπορευμάτων. Βλέπετε, επίσης, ότι δρόμοι όπως είναι η Αμερικής και η Εμ.
Μπενάκη δεν πεζοδρομούνται όπως επίσης και άλλοι δύο δρόμοι, οι οποίοι θα
επιτρέπουν τη διαμπερή κίνηση των λεωφορείων».
«Πιστεύουμε
ότι η δημοπράτηση για την κατασκευή του έργου θα γίνει εντός του 2015 και αν
όλα πάνε καλά με το διαγωνισμό, περί τα μέσα του 2015 μπορεί να ξεκινήσουν οι
εργασίες. Οι εργασίες θα κρατήσουν περίπου 2 χρόνια και -να τονίσω ότι- η
χρηματοδότηση είναι από το ΕΠΕΡΑΑ, το Πρόγραμμα του ΥΠΕΚΑ και από την
Περιφέρεια (Αττικής)» ανέφερε ο κ. Σιμόπουλος, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι
«πρόκειται για ένα απολύτως περιβαλλοντικό έργο, γιατί στο μεγάλο της μήκος η
γραμμή του τραμ θα τροφοδοτείται από συσσωρευτές, ενώ όλες οι φυτεύσεις που θα
γίνουν, θα αρδεύονται από τα νερά της βροχής μέσω κατάλληλων ταμιευτήρων».
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Στα πλαίσια του έργου, θα
επεκταθεί η γραμμή του Τραμ από το Σύνταγμα έως την Πλατεία Αιγύπτου.