Η τοποθέτηση του Γαβριήλ Αβραμίδη σχετικά με το σχέδιο νόμου για την ίδρυση του Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία
Τη σημασία του διευρυμένου και
συναινετικού χαρακτήρα των αποφάσεων στα θέματα της Παιδείας ανέδειξε
κατά τη χθεσινή του ομιλία, ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης Γαβριήλ
Αβραμίδης, ως Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων στη
συζήτηση της Βουλής για το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας σχετικά
με την ίδρυση του Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία.
Ο κ. Αβραμίδης τόνισε πως, ο πολλαπλασιασμός των προβλημάτων του εκπαιδευτικού συστήματος είναι απόρροια και των μνημονιακών δεσμεύσεων και της εποπτείας αυτών, βεβαίως προσδοκία μας είναι να υπάρξει γρήγορα ανατροπή αυτής της πολιτικής, μιας πολιτικής που έχει απολέσει τη δημοκρατική και λαϊκή νομιμοποίηση και μιας κοινοβουλευτικής σύνθεσης, που δεν αντιστοιχεί στον πραγματικό συσχετισμό δυνάμεων στην κοινωνία και δεν νομιμοποιείται ηθικά και πολιτικά να εκλέξει Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Ο κ. Αβραμίδης αναφερόμενος στο κεντρικό άρθρο του νομοσχεδίου εξήγησε πως, η ίδρυση και οργάνωση του Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής της Παιδείας είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, όμως η πρόταση για σύστασή του μόνον από πρώην αρμόδιους Υπουργούς των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, καταδικάζει το Συμβούλιο -εν τη γενέσει του- σε ένα «κουτσό» θεσμικό όργανο, ελλείψει της συμμετοχής εκπροσώπων της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας.
Ο διορισμός εκπαιδευτικών με αναπηρία σε ποσοστό 5% της γενικής εκπαίδευσης και όχι 10%, πάγιο αίτημα του αναπηρικού κινήματος, όπως προβλέπει το άρθρο 8 του υπό συζήτηση νομοσχεδίου, δεν χαρακτηρίζει από μέρους του Υπουργείου, τη διάθεση προάσπισης των θεμελιωδών δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία.
Ο κ. Αβραμίδης απαντώντας στην προτεινόμενη υπουργική τροπολογία, η οποία προωθεί την «αποκεφάλιση» των φοιτητών, επεσήμανε πως, η κοινωνία αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα επιβίωσης για αυτό και οφείλει η Πολιτεία να διευκολύνει την ολοκλήρωση των σπουδών, ενώ κλείνοντας την ομιλία του, δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει και τη σοβαρή πιθανότητα υπολειτουργίας της θέρμανσης σε σχολεία που τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο, απότοκο της συμμετοχής της χώρας μας στο πλαίσιο των κυρώσεων προς τη Ρωσική Ομοσπονδία.
Ο κ. Αβραμίδης τόνισε πως, ο πολλαπλασιασμός των προβλημάτων του εκπαιδευτικού συστήματος είναι απόρροια και των μνημονιακών δεσμεύσεων και της εποπτείας αυτών, βεβαίως προσδοκία μας είναι να υπάρξει γρήγορα ανατροπή αυτής της πολιτικής, μιας πολιτικής που έχει απολέσει τη δημοκρατική και λαϊκή νομιμοποίηση και μιας κοινοβουλευτικής σύνθεσης, που δεν αντιστοιχεί στον πραγματικό συσχετισμό δυνάμεων στην κοινωνία και δεν νομιμοποιείται ηθικά και πολιτικά να εκλέξει Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Ο κ. Αβραμίδης αναφερόμενος στο κεντρικό άρθρο του νομοσχεδίου εξήγησε πως, η ίδρυση και οργάνωση του Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής της Παιδείας είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, όμως η πρόταση για σύστασή του μόνον από πρώην αρμόδιους Υπουργούς των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, καταδικάζει το Συμβούλιο -εν τη γενέσει του- σε ένα «κουτσό» θεσμικό όργανο, ελλείψει της συμμετοχής εκπροσώπων της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας.
Ο διορισμός εκπαιδευτικών με αναπηρία σε ποσοστό 5% της γενικής εκπαίδευσης και όχι 10%, πάγιο αίτημα του αναπηρικού κινήματος, όπως προβλέπει το άρθρο 8 του υπό συζήτηση νομοσχεδίου, δεν χαρακτηρίζει από μέρους του Υπουργείου, τη διάθεση προάσπισης των θεμελιωδών δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία.
Ο κ. Αβραμίδης απαντώντας στην προτεινόμενη υπουργική τροπολογία, η οποία προωθεί την «αποκεφάλιση» των φοιτητών, επεσήμανε πως, η κοινωνία αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα επιβίωσης για αυτό και οφείλει η Πολιτεία να διευκολύνει την ολοκλήρωση των σπουδών, ενώ κλείνοντας την ομιλία του, δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει και τη σοβαρή πιθανότητα υπολειτουργίας της θέρμανσης σε σχολεία που τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο, απότοκο της συμμετοχής της χώρας μας στο πλαίσιο των κυρώσεων προς τη Ρωσική Ομοσπονδία.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΑΒΡΙΗΛ ΑΒΡΑΜΙΔΗ
ΒΟΥΛΕΥΤΗ Α΄ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ