Τρίμηνη επιμόρφωση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών: "Στα Βήματα ...της Αξιολόγησης. Το επιμορφωτικό πλαίσιο στο σχολικό περιβάλλον"
ΤΡΙΜΗΝΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Στα Βήματα....της Αξιολόγησης
Το επιμορφωτικό πλαίσιο στο σχολικό περιβάλλον
Η
Ένωση Ελλήνων Φυσικών στο πλαίσιο επιμόρφωσης των μελών της αλλά και
εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων συνεχίζει τις
εκπαιδευτικές-επιμορφωτικές δραστηριότητες της και την επόμενη σχολική
χρονιά.
Η αναγκαιότητα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε θέματα που
αφορούν το σχεδιασμό και την υλοποίηση της διδακτικής διαδικασίας και τη
μετατροπή της σχολικής μονάδας σε μανθάνουσα κοινότητα μέσω του
αναστοχαστικού διαλόγου αναδεικνύεται μέσα από τα ερευνητικά δεδομένα
και καθιστούν επιτακτική την ουσιαστική, μακροχρόνια και σε βάθος
κατάρτιση της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα λαμβάνει υπόψη του τις σύγχρονες
παιδαγωγικές θεωρίες και τις εκπαιδευτικές έρευνες και απευθύνεται σε
εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης
(Δημόσιας-Ιδιωτικής).
ΚΥΡΙΟΣ ΣΚΟΠΟΣ του προγράμματος είναι η
ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών αναφορικά με την ποιότητα της
εκπαίδευσης, στην οποία το σημαντικότερο ρόλο διαδραματίζει ο ίδιος ο
εκπαιδευτικός της τάξης με την ποιότητα της διδασκαλίας που προσφέρει.
Απ΄ όλα τα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού (ηλικία, σπουδές
,εμπειρίες ,φύλο κλπ), οι ικανότητες του εκπαιδευτικού που σχετίζονται
με τη διδασκαλία, (όπως είναι ο τρόπος παρουσίασης αφηρημένων εννοιών,
οργάνωσης της σχολικής τάξης, πρόληψης και αντιμετώπισης προβλημάτων
συμπεριφοράς, εμπλοκής των μαθητών στην επεξεργασία των δεδομένων,
δημιουργίας θετικού κλίματος ), συμβάλλουν περισσότερο στην ποιοτική
διδασκαλία και εκπαίδευση (Isore, 2009).
Το Σχεδιασμό, την Επιστημονική Επιμέλεια και την Εποπτεία του
προγράμματος διαμορφώνουν Δημόσια Πανεπιστήμια της χώρας. Εισηγητές του
προγράμματος είναι Στελέχη της Εκπαίδευσης-Ερευνητές- Πανεπιστημιακοί-Σχολικοί Σύμβουλοι.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ
Οι εισηγήσεις αφορούν τις παρακάτω θεματικές:
1. Οργάνωση ατομικού φακέλου εκπαιδευτικού.
2. Συνεργασία με τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας.
3. Προφίλ μαθητικού δυναμικού στην τάξη.
4. Επικοινωνία εκπαιδευτικού με την τάξη.
5. Σχέδια μαθήματος ανά ειδικότητα.
6. Σχέδια Μικροδιδασκαλιών.
7. Αξιολόγηση της αλληλεπίδρασης του εκπαιδευτικού με την τάξη.
8. Παρουσίαση σχεδίων μαθημάτων (Μικροδιδασκαλίες).
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ:6 ΣΕΠΤΕΒΡΙΟΥ 2014.
Η διάρκεια του σεμιναρίου είναι:60 ώρες
Δια ζώσης: 30 ώρες (3 Σαββατοκύριακα 6-7/9,20-21/9,4-5/10)
Εξ' αποστάσεως παρακολούθηση:20 ώρες (εκπόνηση 2 εργασιών)
Παρουσίαση1 εργασίας:10 ώρες
ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ
ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Οι γονείς ενός αλλοδαπού μαθητή που έχει
άλλο θρήσκευμα στέλνουν επιστολή στους αρμόδιους φορείς καταγγέλλοντας
προσηλυτισμό. Στη διάρκεια του αγιασμού ένας ιερωμένος μοίρασε εικονίτσες στους
μαθητές του συγκεκριμένου σχολείου μεταξύ των οποίων ήταν και ο συγκεκριμένος,
του οποίου οι γονείς θεώρησαν πως του έγινε
..."προσηλυτισμός". Ποια θέση παίρνει το σχολείο; Τι
αποφασίζουν οι καθηγητές; Τι κάνει το συμβούλιο τους;
Το παραπάνω παράδειγμα είναι ένα από τα πολλά που δείχνουν
ποιες ακριβώς καταστάσεις έχει ν αντιμετωπίσει ο σύγχρονος εκπαιδευτικός.
"Η κοινωνική και επιστημονική
εξέλιξη είναι ραγδαία. Ο εκπαιδευτικός καλείται να διαχειριστεί ζητήματα
μαθησιακών, οικογενειακών, κοινωνικών δυσκολιών και συγκρούσεων, θέματα που
αφορούν τη διαφορετικότητα της φυλής και της θρησκείας. Παράλληλα οφείλουν να
ενημερώνονται για τις ραγδαίες επίσης επιστημονικές εξελίξεις. Για παράδειγμα
ένας φυσικός δε νοείται να μη γνωρίζει τα πειράματα που γίνονται στο CERN τη στιγμή που οι μαθητές του έχουν λάβει ανάλογες πληροφορίες από τα
ΜΜΕ" λέει ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών Παναγιώτης Φιλντίσης.
Η αξιολόγηση μέχρι το τέλος του
χρόνου
Μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει
ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο μέρος της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που
περιλαμβάνει α) την κατάρτιση φακέλου του εκπαιδευτικού β) τη συνεργασία
εκπαιδευτικού με τον σχολικό σύμβουλο, ενώ το τρίτο μέρος που περιλαμβάνει την
αξιολόγηση της διδασκαλίας μέσα στην τάξη ενδέχεται να ολοκληρωθεί τους πρώτους
μήνες του 2015.
Στην κατεύθυνση αυτή και διαπιστώνοντας
τα κενά που υπάρχουν στην οργανωμένη και διαρκή εκπαίδευση των εκπαιδευτικών η
Ενωση Ελλήνων φυσικών διοργανώνει τρίμηνο εκπαιδευτικό σεμινάριο για
εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και των ειδικοτήτων που θα πραγματοποιείται σε
Αθήνα Θεσσ:αλονίκη και άλλες πόλεις της Ελλάδας και θα περιλαμβάνει τρεις
βασικές ενότητες : α) τη διαδικασία της αξιολόγησης β) τη διαχείριση σχολικού
περιβάλλοντος γ) την οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας