Το χρονικό μιας θανατηφόρας "μεταρρύθμισης" στην ΤΕΕ - Καθηγητές σε διαθεσιμότητα Θεσσαλονίκης


ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΙΑ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑΣ «ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ» ΣΤΗΝ ΤΕΕ

Στις 22 Ιουλίου 2013 η  Δημόσια Τεχνολογική Εκπαίδευση δέχεται ένα πρωτοφανές πλήγμα. Η κυβέρνηση και το  Υπουργείο Παιδείας , στα πλαίσια των μνημονιακών υποχρεώσεων και της λιτότητας κλείνουν σε μια νύχτα τους Τομείς Υγείας και Πρόνοιας, Εφαρμοσμένων Τεχνών, Αισθητικής- Κομμωτικής, μια σειρά ειδικοτήτων από τα ΕΠΑΛ και τις  ΕΠΑΣ και όλους τους ΔΕ ακόμη και τομέων που δεν καταργήθηκαν πχ ψυκτικών, ηλεκτρολόγων κλπ και ταυτόχρονα καταργούν  2500 οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών των αντίστοιχων ειδικοτήτων και τους θέτουν  σε καθεστώς διαθεσιμότητας-απόλυσης.
Εδώ και 14 μήνες το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση μας εμπαίζουν, με υποσχέσεις επισφαλών θέσεων κινητικότητας, με ασαφές εργασιακό πλαίσιο και μακριά από τον τόπο κατοικίας μας. Ταυτόχρονα  παραπλανούν τους πολίτες ανακοινώνοντας την δήθεν «τακτοποίησή» μας. Από το αδιάβλητο ΑΣΕΠ ανακοινώνονται πίνακες κινητικότητας με σωρεία λαθών, τυχαίων ή εσκεμμένων!
Ας δούμε όμως το χρονικό των βασανιστηρίων μας μέσω των ανακοινωθέντων πινάκων (των πινάκων της ντροπής) κινητικότητας του ΑΣΕΠ/ Υπουργείου Παιδείας με νούμερα, ημερομηνίες και λάθη.

            Στις 22 Ιουλίου 2013  2500 καθηγητές της Δημόσιας ΤΕΕ μπαίνουν σε διαθεσιμότητα.
            Στις 31-7-2013  εξαιρούνται  αρχικά από τη διαθεσιμότητα 302 συνάδελφοι με κοινωνικά κριτήρια και μετατρέπονται σε διοικητικούς υπαλλήλους, οι οποίοι αυξάνονται σταδιακά σε 418. Ταυτόχρονα εξαιρούνται  και 200 συνάδελφοι, κάτοχοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων σπουδών, ως έχοντες «υψηλά προσόντα». Η εξαίρεσή τους αναιρείται με τροπολογία 3 μέρες μετά την ψήφιση του νόμου και ξαναμπαίνουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας, αφού τα «υψηλά προσόντα»  τους αντέχουν μόνο για τρία 24ωρα......Η απόλυση διαγράφεται πολύ καθαρά στον ορίζοντα!
            Τον Σεπτέμβριο του 2013, οι αντιδράσεις μας και η απεργία των εκπαιδευτικών, αναγκάζουν τον υπουργό Παιδείας να υποσχεθεί θέσεις κινητικότητας, οι οποίες κάθε φορά αλλάζουν.
            Στις 18 Δεκεμβρίου 2013, μετά 5 μήνες καθημερινού, διαρκούς αγώνα των καθηγητών σε διαθεσιμότητα και του εκπαιδευτικού κλάδου (πορείες- διαμαρτυρίες, καταλήψεις), ανακοινώνουν την πρώτη προκήρυξη κινητικότητας – μετάταξης προς την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, για όσους κατέχουν και  δεύτερα πτυχία.
Στις 27-12-2013 εμφανίζεται η δεύτερη προκήρυξη κινητικότητας – μετάταξης προς τα ΙΕΚ  και τους παιδικούς σταθμούς των ΟΤΑ. Οι δύο προκηρύξεις δεν καλύπτουν το σύνολο των σε διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών και  πολλοί συνάδελφοι δεν μπορούν να υποβάλλουν καν αίτηση!
Για την μετακίνηση-μετάταξη σκαρφίζονται  ένα σχέδιο αξιολόγησης – μοριοδότησης – διάσπασης, που  δεν έχει εφαρμοσθεί μέχρι τώρα σε κανέναν εκπαιδευτικό ή άλλο δημόσιο υπάλληλο! Η κατάταξη σε πίνακες κινητικότητας γίνεται με τα κριτήρια προσλήψεων του ΑΣΕΠ (βαθμός πτυχίου, μεταπτυχιακά, γνώση ξένων γλωσσών κλπ ) και ταυτόχρονα μοριοδοτείται ο διορισθείς με εξετάσεις ΑΣΕΠ με 30 μόρια, ενώ εκείνος με επετηρίδα με 15! Θυμίζουμε ότι ο πρώτος διαγωνισμός ΑΣΕΠ για προσλήψεις εκπαιδευτικών στην ΤΕΕ έγινε το 2002! Ακόμη περιμένουμε να μας εξηγήσει κάποιος αρμόδιος τον λόγο για τον οποίο τιμωρούνται με υπομοριοδότηση όσοι εκπαιδευτικοί διορίστηκαν με επετηρίδα 25 χρόνια πριν τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ......
            Τον Φεβρουάριο του 2014, μετά από πολλές πιέσεις και αγώνες, ανακοινώνεται και τρίτη προκήρυξη κινητικότητας με θέσεις στα ΙΕΚ, στα Νοσοκομεία και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση για κατόχους δεύτερου πτυχίου. Στην προκήρυξη αυτή καλούνται όλοι οι Νοσηλευτές ΠΕ και ΤΕ να υποβάλλουν αιτήσεις ως ΔΕ (βοηθοί), γεγονός που προκαλεί σάλο και τους αναγκάζει να υποχωρήσουν!
Παράλληλα με την ανακοίνωση των θέσεων, δίνει σε όλους το δικαίωμα να κάνουν αίτηση και στις 3 προκηρύξεις, ανάλογα με τα προσόντα τους.
Και ενώ κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει ένας ενιαίος πίνακα θέσεων κινητικότητας,  οι αρμόδιοι υπουργοί  επιλέγουν  3, κατανέμοντας δυσανάλογα και χωρίς καμία λογική  τις θέσεις στις διάφορες ειδικότητες, με αποτέλεσμα συνάδελφοί μας να καταλαμβάνουν ταυτόχρονα θέσεις, άλλοι και στους 3 πίνακες, άλλοι σε 2 άλλοι σε 1 και άλλοι σε κανέναν, αφού οι θέσεις που δόθηκαν ήταν είτε υπερβολικά πολλές για  κάποιες ειδικότητες, είτε υπερβολικά λίγες  ή καθόλου για άλλες.
Ταυτόχρονα αποφάσισαν ότι δεν πρέπει όλοι να μετακινηθούμε στο Υπουργείο Παιδείας ως εκπαιδευτικοί με μακρόχρονη διδακτική εμπειρία και επιμορφώσεις, αλλά να μας εξοβελίσουν σε άλλα υπουργεία στέλνοντας ένα μεγάλο κομμάτι στις δομές των Υπουργείων Υγείας, Εργασίας και ΟΤΑ με ταυτόχρονο υποβιβασμό από πτυχιούχους ΠΕ σε ΤΕ. Παράλληλα γίνεται και περικοπή των μορίων του παιδαγωγικού πτυχίου ΣΕΛΕΤΕ, το οποίο αποτελούσε για μερικούς από εμάς, απαραίτητο προσόν διορισμού μας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ενώ για μερικούς άλλους συναδέλφους του 30μηνου δεν ήταν απαραίτητο προσόν διορισμού.
            Από τον Δεκέμβριο του 2013 μέχρι τώρα, Σεπτέμβριο του 2014, ανακοινώνονται ΦΕΚ κινητικότητας, προσωρινοί πίνακες κινητικότητας, τελικοί πίνακες κινητικότητας οριστικοί πίνακες κινητικότητας, ημιτελικοί πίνακες με διαφορετικές αρχικές θέσεις, προσωρινές, τελικές, οριστικές κλπ σε ένα απίστευτο αλαλούμ, που και οι πιο νηφάλιοι από εμάς δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν. Η πολύμηνη, βάσει προμελετημένου σχεδίου, ομηρία μας παρατείνεται και από τον τεράστιο αριθμό, τυχαίων ή εσκεμμένων λαθών στη μοριοδότηση του ΑΣΕΠ. Τα λάθη αυτά προκάλεσαν την υποβολή σωρείας ενστάσεων και αιτήσεων θεραπείας. Οι ενστάσεις αποτελούν σημείο τριβής του ΑΣΕΠ με το υπουργείο Παιδείας, οι ευθύνες επιρρίπτονται από τον έναν οργανισμό στον άλλον και αποτελούν ταυτόχρονα το άλλοθι όλων για την καθυστέρηση των ανακοινώσεων τελικών πινάκων μετάταξης. Σε αυτές τις ενστάσεις δεν απαντά κανείς και οι ενιστάμενοι δεν δικαιώνονται!!

Παραθέτουμε  ενδεικτικά  κάποια από τα λάθη στους πίνακες κινητικότητας που ανακοινώθηκαν από τον ΑΣΕΠ, για να δώσουμε μια εικόνα του τι σημαίνει «αδιάβλητη», «δίκαιη» και «ισότιμη» αντιμετώπιση, κατάταξη, μοριοδότηση και τοποθέτηση!
            1. Λάθη στον υπολογισμό μορίων ( υπερ ή υπομοριοδότηση)
            2.Συνάδελφοι ΤΕ και ΔΕ διεκδικούν τις ίδιες θέσεις, αλλά η μοριοδότησή τους γίνεται με διαφορετικά κριτήρια στο πτυχίο τους. Η κλίμακα του πτυχίου ΔΕ είναι με 20 βαθμούς, εκείνη του ΤΕ σε 10. Κανείς δεν σκέφτεται να κάνει αναγωγή σε ενιαία κλίμακα, ώστε να μην προηγούνται σε μόρια οι κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου έναντι  εκείνων με πτυχίο ΤΕΙ!
Υπήρξε ενοποίηση των αποφοίτων των κλάδων ΤΕ και ΔΕ Βοηθών. Είναι ξεκάθαρο ότι η ενοποίηση του κλάδου ΤΕ και ΔΕ στα αποτελέσματα των πινάκων όχι μόνο είναι παράνομη γιατί συγκρίνονται διαφορετικής εκπαιδευτικής βαθμίδας πτυχία αλλά οδηγεί σε τεράστιες αδικίες υποβαθμίζοντας την επιστημονική κατάρτιση ενός πτυχιούχου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με ένα απόφοιτο λυκείου της συγκεκριμένης ειδικότητας, κατά παράβαση κάθε νόμου, κανόνα δικαίου και αξιοκρατίας.
            3.Επιπλέον η εμφάνιση ενός ατόμου σε δύο ή τρεις  πίνακες διοριστέων (6/2013 και 8/2013 10/13) οδηγεί ευθέως σε αλλοίωση των αποτελεσμάτων, γιατί τα ίδια άτομα καταλαμβάνουν περισσότερες από μία θέσεις οι οποίες έπρεπε να δοθούν σε άλλους υποψηφίους, που τώρα εξαιτίας αυτών βρίσκονται πιο χαμηλά στους πίνακες κατάταξης και γι αυτό σε τελείως διαφορετικές θέσεις από αυτές που θα ήταν, εάν είχαν αφαιρεθεί  οι διπλο (τριπλο)επιτυχόντες.
            4. Συνάδελφοι που βρέθηκαν σε δύο πίνακες θέσεων, έχουν διαφορετική μοριοδότηση με τα ίδια προσόντα, με αποτέλεσμα να καταλαμβάνουν και να έχουν να επιλέξουν μεταξύ δύο θέσεων με διαφορετικά μόρια.
            5.Υπήρξε ΜΕΡΟΛΗΠΤΙΚΗ υποβάθμιση ορισμένων ειδικοτήτων (Βρεφονηπιοκόμων, Νοσηλευτών, Μαιών, Κοινωνικής Εργασίας) με τον εξοβελισμό τους από τις δομές του Υπουργείου  Παιδείας σε άλλα Υπουργεία, με αποτέλεσμα την απώλεια της εκπαιδευτικής τους ιδιότητας, την υποβάθμιση από ΠΕ σε ΤΕ και την περικοπή δύο μορίων του πτυχίου της ΣΕΛΕΤΕ.
            6. Δόθηκαν λιγότερες θέσεις σε κάποιες ειδικότητες και περισσότερες σε άλλες, με αποτέλεσμα πολλοί συνάδελφοι να μην έχουν  δικαίωμα  ούτε για υποβολή αίτησης, με συνέπεια να αποκλεισθούν εξ αρχής από τη διαδικασία τοποθέτησης σε οποιαδήποτε θέση των προκηρύξεων.
            7.Η προκήρυξη 3 διαφορετικών πινάκων και θέσεων καθώς και το δικαίωμα αίτησης και στους 3 ή στους 2, ανάλογα με τα πτυχία που διέθετε ο καθένας μας, οδήγησε σε μια παράλογη κατάσταση, όπου συνάδελφοι μπροστά στον κίνδυνο της ανεργίας και στην  έλλειψη σαφήνειας  του τρόπου τοποθέτησης βρέθηκαν να καταλαμβάνουν την ίδια θέση σε δύο διαφορετικούς πίνακες στερώντας από άλλους συναδέλφους τη θέση αυτή.
            8.Τον Αύγουστο του 2014 δόθηκε η δυνατότητα επιλογής σε όσους καταλάμβαναν 2 θέσεις σε διαφορετικούς πίνακες. Η έξοδός τους από ένα πίνακα οδήγησε στο να παραμείνουν πολλές θέσεις κενές, με αποτέλεσμα να μένουν εκτός πινάκων κινητικότητας 400 συνάδελφοί μας. Ταυτόχρονα η «καραμπόλα» οδήγησε  στην παράλογη κατάσταση, όπου συνάδελφοι με λιγότερα μόρια  τοποθετούνται σε θέσεις πρώτης επιλογής σε σχέση με άλλους που έχουν περισσότερα!!!.
            9. Οι δοθείσες θέσεις επίσης οδήγησαν πολλούς συναδέλφους πολύ μακριά από τις προηγούμενες εκπαιδευτικές οργανικές τους θέσεις, τις οποίες  απέκτησαν υπηρετώντας σε όλη την Ελλάδα.
            10. Η παρατεταμένη διαθεσιμότητά μας, ο σταδιακός τρόπος ανακοίνωσης των ΦΕΚ κινητικότητας, οι λιγοστές θέσεις για κάποιες ειδικότητες, ο απαράδεκτος τρόπος μοριοδότησης – αξιολόγησής μας είχε ως αποτέλεσμα, τις σπασμωδικές και αναγκαστικές επιλογές του καθενός μας στην προσπάθεια μας να αποφύγουμε την ανεργία.
           
            14 μήνες μετά τη βάναυση εκδίωξή μας από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αναρωτιόμαστε ακόμη γιατί μια κυβέρνηση, γιατί ένα Υπουργείο και ένα Αδιάβλητο Όργανο (ΑΣΕΠ), επιλέγουν και συνεχίζουν να ταλαιπωρούν τους  εκπαιδευτικούς; Αν η κατάργηση των ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ και η απόλυση των εκπαιδευτικών αποτελεί «πράξη κορυφαίας ανοησίας», κατά δήλωση του νέου υπουργού Παιδείας κυρίου Λοβέρδου, γιατί αυτή η «κορυφαία ανοησία» ψηφίστηκε από τους κυβερνητικούς βουλευτές και γιατί κανείς δεν έχει την πολιτική γενναιότητα να την διορθώσει;


            14 μήνες ομηρίας είναι πολλοί για να κρύψουν τις πραγματικές προθέσεις των κυβερνώντων. Η διάλυση του δημόσιου σχολείου, η υποχρηματοδότησή του και η εκχώρηση των «φιλέτων» της εκπαίδευσης στους ιδιώτες ήταν ο στόχος τους. Ταυτόχρονα η απόλυση μόνιμων εκπαιδευτικών εντάσσεται στην πολιτική της αλλαγής των εργασιακών σχέσεων στο σχολείο και παράλληλα η δική μας «θυσία» λειτουργεί ως φόβητρο για όλο το μόνιμο προσωπικό του δημόσιου τομέα, για να παραμένουν οι εργαζόμενοι  «εξαρτημένοι», «ήσυχοι» και υποδουλωμένοι, όπως ακριβώς εκείνοι στον ιδιωτικό τομέα, στα πλαίσια της «αναδιάρθρωσης» και της «ανάπτυξης» της χώρας, με μισθούς δούλων και εργασιακό καθεστώς μεσαίωνα.

Μετά από 14 μήνες αγώνα παραμένουμε νηφάλιοι και αποφασισμένοι ότι

ΔΕΝ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ!!

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ





Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!