Το όνειρο Μπουτάρη για Θεσσαλονίκη: Xωρίς αμάξια -Μόνο λεωφορεία, τραμ, ποδήλατα
Ενα δίκτυο γρήγορων μεταφορών που θα ξεκινάει από την παράκτια συγκοινωνία και θα περιλαμβάνει τραμ, λεωφορεία και ποδήλατα, οραματίζεται για τη Θεσσαλονίκη ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης.
Περιγράφοντας τις φιλοδοξίες του δήμου σε ανοιχτό φόρουμ της Εβδομάδας Ευφυούς κινητικότητας ο κ. Μπουτάρης τόνισε ότι το δίκτυο αυτό ενδέχεται να είναι έτοιμο μέσα στην επόμενη πενταετία ή το αργότερο δεκαετία.
Χαρακτήρισε το τραμ ως απόλυτη προτεραιότητα για τη δημαρχία, εξέφρασε την πεποίθηση ότι η «Εγνατία Οδός ΑΕ θα πρέπει να αναλάβει το στήσιμό του» και πρόσθεσε ότι αυτό θα είναι συμπληρωματικό και όχι ανταγωνιστικό του Μετρό.
Ο κ.Μπουτάρης επανέλαβε την αντίθεσή του στην κυκλοφορία ΙΧ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και συμπλήρωσε ότι στις αρχές του 2015 ελπίζει ότι θα έχει ξεκινήσει η εφαρμογή του νέου ηλεκτρονικού συστήματος για τη στάθμευση αυτοκινήτων.
«Η Θεσσαλονίκη είναι μια εξαιρετικά άναρχη πόλη στη διαχείριση της κυκλοφορίας. Χωρίς συστήματα ελέγχου, ό,τι και να προσπαθήσουμε, δεν θα καταφέρουμε να έχουμε μια έξυπνη πόλη στο πεδίο της κινητικότητας. Άμεσο μέλημα του δήμου είναι να βρεθεί τρόπος να αποκατασταθούν τα συστήματα ελέγχου, π.χ., για τις φορτοεκφορτώσεις ή το παράνομο παρκάρισμα», σημείωσε ο κ. Μπουτάρης, μιλώντας από το βήμα του φόρουμ της Εβδομάδας Ευφυούς Κινητικότητας (22-26/9), που διοργανώνουν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Ινστιτούτο Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), με την υποστήριξη του δήμου.
Πρόσθεσε ότι ο δήμος εργάζεται συστηματικά για τη διασφάλιση κονδυλίων, που κατά την προγραμματική περίοδο 2014-2020 θα καταστήσουν την πόλη αρχικά ευφυή και σε επόμενη φάση βιώσιμη. Επισήμανε ότι επόμενο μέλημα του δήμου είναι η προώθηση της συνεργασίας με τις δημοτικές αρχές του πολεοδομικού συγκροτήματος, αλλά και με τοπικούς φορείς, ώστε να βρεθούν λύσεις.
Σύσκεψη για τους ποδηλατοδρόμους
Οσον αφορά το φλέγον θέμα της δημιουργίας λειτουργικών ποδηλατοδρόμων, ο κ.Μπουτάρης επισήμανε την ανάγκη συνεργασίας με την Περιφέρεια, καθώς οι κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης ανήκουν στην αρμοδιότητά της.
Ο επίσης παρευρισκόμενος στο φόρουμ περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, προανήγγειλε την άμεση πραγματοποίηση σύσκεψης για το θέμα. «Θέλουμε να αναβαθμίσουμε το δίκτυο ποδηλατοδρόμων, αλλά πολλές φορές υπάρχουν διαφωνίες για το πού θα πάνε. Στο επόμενο διάστημα, ίσως και την επόμενη εβδομάδα, προγραμματίζουμε σύσκεψη για να ολοκληρωθούν αυτές οι διαδικασίες και να συμφωνήσουν οι υπηρεσίες του δήμου και της Περιφέρειας, ώστε να δημιουργηθεί ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στη Θεσσαλονίκη», γνωστοποίησε.
Περιγράφοντας τις φιλοδοξίες του δήμου σε ανοιχτό φόρουμ της Εβδομάδας Ευφυούς κινητικότητας ο κ. Μπουτάρης τόνισε ότι το δίκτυο αυτό ενδέχεται να είναι έτοιμο μέσα στην επόμενη πενταετία ή το αργότερο δεκαετία.
Χαρακτήρισε το τραμ ως απόλυτη προτεραιότητα για τη δημαρχία, εξέφρασε την πεποίθηση ότι η «Εγνατία Οδός ΑΕ θα πρέπει να αναλάβει το στήσιμό του» και πρόσθεσε ότι αυτό θα είναι συμπληρωματικό και όχι ανταγωνιστικό του Μετρό.
Ο κ.Μπουτάρης επανέλαβε την αντίθεσή του στην κυκλοφορία ΙΧ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και συμπλήρωσε ότι στις αρχές του 2015 ελπίζει ότι θα έχει ξεκινήσει η εφαρμογή του νέου ηλεκτρονικού συστήματος για τη στάθμευση αυτοκινήτων.
«Η Θεσσαλονίκη είναι μια εξαιρετικά άναρχη πόλη στη διαχείριση της κυκλοφορίας. Χωρίς συστήματα ελέγχου, ό,τι και να προσπαθήσουμε, δεν θα καταφέρουμε να έχουμε μια έξυπνη πόλη στο πεδίο της κινητικότητας. Άμεσο μέλημα του δήμου είναι να βρεθεί τρόπος να αποκατασταθούν τα συστήματα ελέγχου, π.χ., για τις φορτοεκφορτώσεις ή το παράνομο παρκάρισμα», σημείωσε ο κ. Μπουτάρης, μιλώντας από το βήμα του φόρουμ της Εβδομάδας Ευφυούς Κινητικότητας (22-26/9), που διοργανώνουν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Ινστιτούτο Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), με την υποστήριξη του δήμου.
Πρόσθεσε ότι ο δήμος εργάζεται συστηματικά για τη διασφάλιση κονδυλίων, που κατά την προγραμματική περίοδο 2014-2020 θα καταστήσουν την πόλη αρχικά ευφυή και σε επόμενη φάση βιώσιμη. Επισήμανε ότι επόμενο μέλημα του δήμου είναι η προώθηση της συνεργασίας με τις δημοτικές αρχές του πολεοδομικού συγκροτήματος, αλλά και με τοπικούς φορείς, ώστε να βρεθούν λύσεις.
Σύσκεψη για τους ποδηλατοδρόμους
Οσον αφορά το φλέγον θέμα της δημιουργίας λειτουργικών ποδηλατοδρόμων, ο κ.Μπουτάρης επισήμανε την ανάγκη συνεργασίας με την Περιφέρεια, καθώς οι κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης ανήκουν στην αρμοδιότητά της.
Ο επίσης παρευρισκόμενος στο φόρουμ περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, προανήγγειλε την άμεση πραγματοποίηση σύσκεψης για το θέμα. «Θέλουμε να αναβαθμίσουμε το δίκτυο ποδηλατοδρόμων, αλλά πολλές φορές υπάρχουν διαφωνίες για το πού θα πάνε. Στο επόμενο διάστημα, ίσως και την επόμενη εβδομάδα, προγραμματίζουμε σύσκεψη για να ολοκληρωθούν αυτές οι διαδικασίες και να συμφωνήσουν οι υπηρεσίες του δήμου και της Περιφέρειας, ώστε να δημιουργηθεί ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στη Θεσσαλονίκη», γνωστοποίησε.
Πηγή: www.iefimerida.gr