1 coca cola = 50 λεπτά τρέξιμο – Αυτό θα γράφουν οι τροφές στο μέλλον
Θα αναγράφεται, στο εξής, η απαραίτητη σωματική άσκηση για να διώξει κάποιος τις θερμίδες που παίρνει τρώγοντας ή πίνοντας. Αυτό το ριζοσπαστικό μέτρο ξεκίνησε πειραματικά στις Ηνωμένες Πολιτείες και πέτυχε.
Στα πλαίσια του νέου νόμου για την Υγεία, με την ονομασία l’Affordable Care Act, η διοίκηση Ομπάμα θα αναγκάσει τις αμερικανικές αλυσίδες εστιατορίων να αναγράφουν τον αριθμό των θερμίδων που έχουν τα πιάτα τους, μέσα στο μενού, ακριβώς δίπλα από την τιμή.
Το μέτρο θα εφαρμοστεί ως το τέλος του 2014 και θα δοθεί περιθώριο ενός έτους στις αλυσίδες fast food για να συμμορφωθούν.
Γιατί ακριβώς τα fast foods βρίσκονται στο στόχαστρο αυτού του σχεδίου νόμου για τη μάχη κατά της παχυσαρκίας, ειδικά των παιδιών, σε μια χώρα που υποφέρει κυριολεκτικά από τη μάστιγα. Μια πρόσφατη μελέτη στις ΗΠΑ έδειξε ότι ορισμένες αλυσίδες κάνουν προσπάθεια να προσφέρουν λιγότερο παχυντικά φαγητά στους πελάτες τους, όπως σάντουιτς και σαλάτες, τα οποία έχουν κατά μέσο όρο 60 θερμίδες λιγότερες, όπως γράφει η εφημερίδα USA Today, αλλά δεν αρέσουν και δεν τα προτιμούν οι καταναλωτές.
Σύμφωνα με την Sara Bleich, καθηγήτρια Υγείας στο Πανεπιστήμιο John Hopkins ο νέος νόμος αν εφαρμοστεί θα προκαλέσει ένα πραγματικό «θερμιδικό σοκ» στους καταναλωτές, όταν αυτοί θα συνειδητοποιήσουν πόση ζάχαρη και λιπαρά περιλαμβάνουν τα τρόφιμα που καταναλώνουν.Η καθηγήτρια εκτιμά ότι αυτό το σοκ θα πρέπει να είναι ακόμη μεγαλύτερο για να φέρει αποτελέσματα και προτείνει να αναγράφεται στο τρόφιμα όχι μόνο ο αριθμός των θερμίδων αλλά και η απόσταση που θα πρέπει να τρέξει κάποιος αν θέλει να τις κάψει.
Το σάιτ του κρατικού ραδιοφώνου NPR έγραψε ότι μια δική του ομάδα δοκίμασε αυτή την ιδέα στα καταστήματα ενός φτωχού προαστίου της Βαλτιμόρης.
Η ομάδα έβαλε στο στόχαστρο τις coca cola, γράφοντας σε ένα πανό ότι ένα μπουκάλι coca περιείχε 250 θερμίδες και ότι για να καούν απαιτούνται 8 χιλιόμετρα περπάτημα ή 50 λεπτά τρέξιμο για έναν ενήλικα που ζυγίζει 50 κιλά. ΗSara Bleich μπόρεσε να διαπιστώσει ότι αυτές οι προειδοποιήσεις είχαν κάποιο αποτέλεσμα. Οι νέοι αγόραζαν λιγότερα αναψυκτικά ή αγόραζαν μικρότερα μπουκάλια. Και αυτό είναι σημαντικό, αν σκεφτεί κανείς ότι το πείραμα έγινε σε ένα φτωχό προάστιο όπου υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με ναρκωτικά και όπου η μείωση της κατανάλωσης θερμίδων δεν είναι το πρώτο κοινωνικό πρόβλημα που τους απασχολεί.
Οι κάτοικοι της Νέας Υόρκης είναι ήδη συνηθισμένοι σε αυτό το «θερμιδικό σοκ» από το 2008 όταν πέρασε ένας νόμος για τις θερμίδες σε όλα τα εστιατόρια τα οποία είχαν τουλάχιστον 15 υποκαταστήματα στη χώρα. Όταν αυτός ο νόμος εφαρμόστηκε για πρώτη φορά, το NBC αφιέρωσε ένα ρεπορτάζ για τις αντιδράσεις των κατοίκων της Νέας Υόρκης και ξεκίνησε από ένα κατάστημα της αλυσίδας Dunkin’ Donuts που έγραφε: «Παίρνετε ένα μικρό μάφφιν με τον καφέ σας και υπάρχουν 630 θερμίδες μέσα; Είναι λίγο ακραίο».
iefimerida.gr
Στα πλαίσια του νέου νόμου για την Υγεία, με την ονομασία l’Affordable Care Act, η διοίκηση Ομπάμα θα αναγκάσει τις αμερικανικές αλυσίδες εστιατορίων να αναγράφουν τον αριθμό των θερμίδων που έχουν τα πιάτα τους, μέσα στο μενού, ακριβώς δίπλα από την τιμή.
Το μέτρο θα εφαρμοστεί ως το τέλος του 2014 και θα δοθεί περιθώριο ενός έτους στις αλυσίδες fast food για να συμμορφωθούν.
Γιατί ακριβώς τα fast foods βρίσκονται στο στόχαστρο αυτού του σχεδίου νόμου για τη μάχη κατά της παχυσαρκίας, ειδικά των παιδιών, σε μια χώρα που υποφέρει κυριολεκτικά από τη μάστιγα. Μια πρόσφατη μελέτη στις ΗΠΑ έδειξε ότι ορισμένες αλυσίδες κάνουν προσπάθεια να προσφέρουν λιγότερο παχυντικά φαγητά στους πελάτες τους, όπως σάντουιτς και σαλάτες, τα οποία έχουν κατά μέσο όρο 60 θερμίδες λιγότερες, όπως γράφει η εφημερίδα USA Today, αλλά δεν αρέσουν και δεν τα προτιμούν οι καταναλωτές.
Σύμφωνα με την Sara Bleich, καθηγήτρια Υγείας στο Πανεπιστήμιο John Hopkins ο νέος νόμος αν εφαρμοστεί θα προκαλέσει ένα πραγματικό «θερμιδικό σοκ» στους καταναλωτές, όταν αυτοί θα συνειδητοποιήσουν πόση ζάχαρη και λιπαρά περιλαμβάνουν τα τρόφιμα που καταναλώνουν.Η καθηγήτρια εκτιμά ότι αυτό το σοκ θα πρέπει να είναι ακόμη μεγαλύτερο για να φέρει αποτελέσματα και προτείνει να αναγράφεται στο τρόφιμα όχι μόνο ο αριθμός των θερμίδων αλλά και η απόσταση που θα πρέπει να τρέξει κάποιος αν θέλει να τις κάψει.
Το σάιτ του κρατικού ραδιοφώνου NPR έγραψε ότι μια δική του ομάδα δοκίμασε αυτή την ιδέα στα καταστήματα ενός φτωχού προαστίου της Βαλτιμόρης.
Η ομάδα έβαλε στο στόχαστρο τις coca cola, γράφοντας σε ένα πανό ότι ένα μπουκάλι coca περιείχε 250 θερμίδες και ότι για να καούν απαιτούνται 8 χιλιόμετρα περπάτημα ή 50 λεπτά τρέξιμο για έναν ενήλικα που ζυγίζει 50 κιλά. ΗSara Bleich μπόρεσε να διαπιστώσει ότι αυτές οι προειδοποιήσεις είχαν κάποιο αποτέλεσμα. Οι νέοι αγόραζαν λιγότερα αναψυκτικά ή αγόραζαν μικρότερα μπουκάλια. Και αυτό είναι σημαντικό, αν σκεφτεί κανείς ότι το πείραμα έγινε σε ένα φτωχό προάστιο όπου υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με ναρκωτικά και όπου η μείωση της κατανάλωσης θερμίδων δεν είναι το πρώτο κοινωνικό πρόβλημα που τους απασχολεί.
Οι κάτοικοι της Νέας Υόρκης είναι ήδη συνηθισμένοι σε αυτό το «θερμιδικό σοκ» από το 2008 όταν πέρασε ένας νόμος για τις θερμίδες σε όλα τα εστιατόρια τα οποία είχαν τουλάχιστον 15 υποκαταστήματα στη χώρα. Όταν αυτός ο νόμος εφαρμόστηκε για πρώτη φορά, το NBC αφιέρωσε ένα ρεπορτάζ για τις αντιδράσεις των κατοίκων της Νέας Υόρκης και ξεκίνησε από ένα κατάστημα της αλυσίδας Dunkin’ Donuts που έγραφε: «Παίρνετε ένα μικρό μάφφιν με τον καφέ σας και υπάρχουν 630 θερμίδες μέσα; Είναι λίγο ακραίο».
iefimerida.gr