Κοινωνικό Σχολείο: Πρωτότυπο και πρωτοποριακό έργο ή άλλη μια επικοινωνιακή κίνηση του Υπουργείου Παιδείας;[άρθρο]


Το Κοινωνικό Σχολείο μέρος Β΄:
Πρωτότυπο και πρωτοποριακό έργο ή άλλη μια  επικοινωνιακή κίνηση του ΥΠΑΙΘ;
Άρθρο του Γιάννη Αμανατίδη 
(εκπαιδευτικός και βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ,  Α΄ Θεσσαλονίκης)

-    Τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων βαπτίζονται «Κοινωνικό Σχολείο».
12/09/2014: Εγκύκλιος 145324/Γ7, με θέμα «Δράσεις ευαισθητοποίησης στα σχολεία Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο του Προγράμματος Κοινωνικό Σχολείο»[2]
«……Οι Υπεύθυνοι Αγωγής Υγείας και Σχολικών Δραστηριοτήτων και ο Συντονιστής της Περ/κής Δ/νσης Εκπ/σης, σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς, θα διοργανώσουν ενημερωτικές δράσεις και εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης, χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο, σχετικά με τα θέματα: Διατροφή, Πρόληψη της Χρήσης Εξαρτησιογόνων Ουσιών, Σεξουαλική Αγωγή, Πρόληψη Βίας-Ρατσισμού/Ανθρώπινα Δικαιώματα, Κυκλοφοριακή Αγωγή, Εθισμός στο Διαδίκτυο. Οι δράσεις θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με φορείς, κατόπιν έγκρισης από τη Δ/νση ΣΕΠΕΔ». Στην ίδια εγκύκλιο προτείνονται συγκεκριμένες δράσεις που θα υλοποιηθούν από τους Υπεύθυνους Αγωγής Υγείας και Σχολικών Δραστηριοτήτων σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, όπως και δραστηριότητες για τους μαθητές.
Ακριβώς οι ίδιες δράσεις που αναφέρονται στην παραπάνω εγκύκλιο, αλλά και πολύ περισσότερες, υλοποιούνται κάθε χρόνο τα τελευταία δέκα περίπου χρόνια από τους μάχιμους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας, με την υποστήριξη των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων/Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αγωγής Υγείας και σε συνεργασία με φορείς. Στο παράρτημα 3 της εγκυκλίου 167127/Γ7/15-10-14 του Υ.ΠΑΙ.Θ. με θέμα: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 2014-2015 η οποία έχει σταλεί σε όλες τις Σχολικές μονάδες Π.Ε. και Δ.Ε. της χώρας, μέσω των αντίστοιχων Δ/νσεων Εκπ/σης, παρατίθεται η ενδεικτική θεματολογία των προγραμμάτων αυτών, η οποία καλύπτει όλο το φάσμα των δράσεων που προτίθεται να υλοποιήσει το ΥΠΑΙΘ και στις 13 ενότητες του Κοινωνικού Σχολείου και ακόμα περισσότερες, ενώ για την κάλυψη των δαπανών «Για το τρέχον σχολικό έτος (2014-15) προβλέπεται από τον κρατικό προϋπολογισμό κάλυψη δαπανών για υπερωρίες εκπαιδευτικών μόνον των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04, επειδή αυτοί δεν δικαιούνται να αναλάβουν προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων για συμπλήρωση του ωραρίου τους», ενώ για όλα τα προηγούμενα έτη δεν προβλεπόταν από τον κρατικό προϋπολογισμό κάλυψη δαπανών για υπερωρίες εκπαιδευτικών.

Ø    Η χρηματοδότηση του ΥΠΑΙΘ  στην ενημέρωση και όχι στη σίτιση
04/08/2014: «Ο κ. Λοβέρδος  το ξεκαθάρισε σε δίωρη ευρεία σύσκεψη, στο υπουργείο Παιδείας ότι οι όποιες δράσεις αποφασιστούν (στο  πλαίσιο του Κοινωνικού Σχολείου) είναι όλες χωρίς χρήματα».

Παρά τη δήλωση αυτή αλλά και την εγκύκλιο στις 12/09/2014, όπου σαφώς γίνεται λόγος για μηδενική χρηματοδότηση των δράσεων του Κοινωνικού Σχολείου και παρά την επίσης μηδενική χρηματοδότηση όλα αυτά τα χρόνια των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων, στις 11/10/2014 το Υπουργείο Παιδείας απευθύνει πρόσκληση σε Φορείς για την υποβολή προτάσεων (σε σχέση με την υλοποίηση των δράσεων του Κοινωνικού Σχολείου), προκειμένου να χρηματοδοτηθούν αυτές από κονδύλι, μέσω ΕΣΠΑ, ύψους τριών εκατομμυρίων ευρώ[3].

·                     Μετά από δέκα και πλέον χρόνια εφαρμογής στα σχολεία των Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Αγωγής και Πολιτιστικών Θεμάτων, οι μαθητές και οι γονείς έχουν ενημερωθεί και έχουν ευαισθητοποιηθεί επαρκώς και άρα η έλλειψη ενημέρωσης δεν είναι ο λόγος που τα παιδιά εμφανίζουν προβλήματα που σχετίζονται με την υγεία και την ποιότητα ζωής τους.

Οι οικογένειες στην Ελλάδα στην εποχή της κρίσης και της ανεργίας δεν χρειάζονται κι άλλες συμβουλές, γιατί γνωρίζουν πολύ καλά ποιες είναι οι σωστές επιλογές για μια υγιεινή διατροφή, όμως δυστυχώς μία είναι αναγκαστικά η επιλογή τους: η φτηνότερη.

 Η σωστή διατροφή απαιτεί περισσότερα χρήματα και αυτό αποδεικνύεται και από έρευνα[4] που δείχνει τη μεγάλη διαφορά, το τεράστιο κενό που υπάρχει στις τιμές υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών. Προϊόντα που θεωρούνται υγιεινά κοστίζουν, κατά μέσο όρο, τρεις φορές περισσότερο από τροφές που θεωρούνται  -και είναι-  ανθυγιεινές. Καθώς το 52,6% των φτωχών νοικοκυριών με παιδιά, το 2012 δήλωναν οικονομική αδυναμία για διατροφή που να περιλαμβάνει κάθε δεύτερη ημέρα κοτόπουλο, κρέας, ψάρι ή λαχανικά ίσης θρεπτικής αξίας, τίθεται επιτακτικά το ζήτημα της παιδικής  παχυσαρκίας, που οφείλεται στην πρόσληψη πολλών θερμίδων από ανθυγιεινές τροφές, αλλά και του υποσιτισμού για πολλά παιδιά στην Ελλάδα.

·                     Πολύ προτιμότερο θα ήταν αυτά τα 3.000.000 ευρώ, που βρέθηκαν αιφνιδίως και που προτίθεται το Υπουργείο να δώσει σε Φορείς (για την παραγωγή ενημερωτικού/πληροφοριακού υλικού και την ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών και εργαλείων υποστήριξης), να δοθούν για την καθημερινή σίτιση χιλιάδων μαθητών σε όλη τη χώρα που βιώνουν τον εφιάλτη της πείνας και πηγαίνουν νηστικοί στο σχολείο.

Ένα πραγματικά «Κοινωνικό Σχολείο» θα πρέπει να προσφέρει στα 686.000 παιδιά που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού στην Ελλάδα σήμερα, αυτό που έχουν πραγματικά ανάγκη:
Όχι μόνο τις συμβουλές για σωστή διατροφή, αλλά την ίδια τη διατροφή.

  Το μέρος Α΄ μπορείτε να το διαβάσατε στο [1]








alfavita


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!