Γι αυτό δεν θα υποχωρήσουν ποτέ οι τιμές της βενζίνης και του πετρελαίου στην Ελλάδα
Από τις 15 Οκτωβρίου μέχρι και σήμερα κινείται γύρω από τα 83 με 84 δολάρια το βαρέλι. Δηλαδή η τιμή του έχει υποχωρήσει 30 δολάρια το βαρέλι κάτι που μεταφράζεται και σε ανάλογη σχεδόν ποσοστιαία πτώση.
Αναζητώντας την τιμή της αμόλυβδης και την πορεία που κατέγραψε το τελευταίο 4μηνο στη χώρα μας, όπως τουλάχιστον προκύπτει από το επίσημο δελτίο του υπ. Ανάπτυξης, θα διαπιστώσουμε ότι η μέση τιμή της μειώθηκε κατά 10 λεπτά το λίτρο, δηλαδή από τα 1,69 που πωλούνταν στις 20 Ιουνίου, την περασμένη Παρασκευή είχε υποχωρήσει μόλις κατά 10 λεπτά στα 1,59 ευρώ. Την ίδια ώρα το πετρέλαιο κίνησης από τα 1,36 ευρώ του Ιουνίου, υποχώρησε μόλις 6 λεπτά στα 1.30 ευρώ
Και ασφαλώς το ερώτημα που γεννάται είναι γιατί η σημαντική πτώση των διεθνών τιμών πετρελαίου δεν φτάνει στον τελικό καταναλωτή. Η απάντηση δεν γνωρίζουμε αν είναι εύκολο να δοθεί. Εκείνο που γνωρίζουμε όμως σίγουρα είναι ότι από τα 1,59 ευρώ που πωλούνταν η βενζίνη πριν λίγες μέρες τα 0,9796 ευρώ να είναι φόροι και τέλη. Δηλαδή τα δύο τρίτα της συνολικής τιμής ανά λίτρο να είναι χαράτσια. Την περίοδο του Ιουνίου, στα υψηλά της τιμής του πετρελαίου διεθνώς, οι φόροι ήταν σχεδόν ίδιοι, αφού διαμορφώνονταν στα 1,0011. Κάτι που σημαίνει ότι όσο και να πέσουν οι τιμές του πετρελαίου διεθνώς, στη χώρα μας δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι προς το καλύτερο ή μάλλον προς το φθηνότερο για τον καταναλωτή, λόγω υπερφορολόγησης. Και αυτό αποδεικνύεται ξεκάθαρα καθώς η τιμή της βενζίνης συμπεριλαμβάνομένων των φόρων οδηγεί την Ελλάδα στην 3η ακριβότερη θέση των 28 χωρών της Ε.Ε, ενώ χωρίς φόρους βρίσκεται στην 14 θέση.
Πηγή
Πηγή: tro-ma-ktiko.blogspot.gr