Ερώτηση - πρόταση της Κατερίνας Μάρκου για την παροχή πρώτων βοηθειών στα σχολεία
Δελτίο τύπου – 19
Νοεμβρίου 2014
Ερώτηση –
πρόταση της Κατερίνας Μάρκου για την παροχή πρώτων βοηθειών στα σχολεία
Ερώτηση
σχετικά με την ετοιμότητα των σχολείων να παρέχουν πρώτες βοήθειες στους
μαθητές σε περιπτώσεις τραυματισμού, αλλεργικού σοκ, πνιγμονής, υπογλυκαιμικού
επεισοδίου, επιληπτικού επεισοδίου κ.α.. κατέθεσε η ανεξάρτητη βουλευτής Β’
Θεσσαλονίκης Κατερίνα Μάρκου προς τους Υπουργούς Παιδείας & Θρησκευμάτων
και Υγείας.
Με
αφορμή επιστολή που απέστειλε μητέρα νεαρού μαθητή με προβλήματα αλλεργίας αλλά
και πρόσφατο περιστατικό όπου παιδικός σταθμός αρνήθηκε να εγγράψει ένα
κοριτσάκι 2,5 ετών που πάσχει από σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1 λόγω αδυναμίας του
προσωπικού να διαχειριστεί πιθανή κρίση, η βουλευτής παραθέτει συγκεκριμένες
προτάσεις για τη δημιουργία θεσμικού
πλαισίου για την παροχή πρώτων βοηθειών εντός του σχολικού χώρου που θα
προβλέπει:
α)
την υποχρεωτική επιμόρφωση των
εκπαιδευτικών σε θέματα παροχής πρώτων βοηθειών για συνήθη περιστατικά
(π.χ. τραυματισμός, πνιγμός, λιποθυμία κ.α.) αλλά και για ειδικές περιπτώσεις
όπως είναι το αλλεργικό – αναφυλακτικό σοκ, η υπογλυκαιμία για διαβητικούς
μαθητές, οι κρίσεις επιληψίας κ.α.,
β)
την υποχρεωτική παρουσία σε κάθε
εκπαιδευτική μονάδα εκπαιδευτικών με πιστοποιημένες γνώσεις παροχής πρώτων
βοηθειών, σε συνεργασία με φορείς που παρέχουν τέτοιου είδους πιστοποίηση
και με το ΕΚΑΒ, σε αριθμό ανάλογο με τον αριθμό των παιδιών που φοιτούν, ίσως
και με την παροχή κάποιας ελάχιστης αμοιβής ως κινήτρου, λόγω και της αυξημένης
ευθύνης των εν λόγω εκπαιδευτικών,
γ)
τη διασύνδεση σχολείων ανά περιοχή με
συγκεκριμένο νοσοκομείο ώστε να υπάρχει ορισμένο σημείο επαφής για τη
διαχείριση οποιασδήποτε κατάστασης που απειλεί την υγεία των μαθητών,
δ)
τον καθορισμό ελάχιστου υποχρεωτικού
εξοπλισμού και φαρμάκων που πρέπει να διαθέτει κάθε σχολείο για την παροχή
των πρώτων βοηθειών, συμπεριλαμβανομένων
και τυχόν ειδικών φαρμάκων για παιδιά που εμφανίζουν συγκεκριμένη πάθηση η
οποία έχει δηλωθεί στο σχολείο, με ευθύνη των Διευθυντών και των γονέων των
συγκεκριμένων παιδιών και
ε)
την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση
των γονέων, της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και των παιδιών για την
αναγνώριση και αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών.