Η Λαϊκή Συσπείρωση στην Π.Κ.Μ. για τους επαγγελματίες-πωλητές των λαϊκών αγορών
Τηλ.:
2310 286580, 2310 286546 fax: 2310 288 233
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Θεσσαλονίκη,
24-11-2014
Η τοποθέτηση της «ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ» στο Περιφερειακό
Συμβούλιο της ΠΚΜ
με αφορμή την συζήτηση, για την διαδικασία
ανανέωσης
των αδειών επαγγελματιών-πωλητών στις Λαϊκές
Αγορές
και την γνωμάτευση για το υπό έκδοση
Προεδρικού Διατάγματος του ν.42642014.
«Η
στάση της Διοίκησης της Περιφέρειας όπως αποτυπώνεται από την εισήγησή της και
σήμερα στη γνωμοδότησή της για το σχέδιο
Π.Δ. δε διαφέρει από την αντίστοιχη εισήγηση- τοποθέτησή της και
κατά την πρώτη συζήτηση που έγινε στο Περιφερειακό Συμβούλιο στις 13-10-2014.
Το
ίδιο γίνεται και με τον καθορισμό της διαδικασίας έκδοσης-ανανέωσης των
αδειών όπου φυσικά εφαρμόζει κατά γράμμα, η Διοίκησης της Περιφέρειας, όσα
αντιλαϊκά προβλέπει, ο νόμος 4264/2014 και το Π.Δ., ενάντια σε παραγωγούς και επαγγελματίες
πωλητές.
Είναι στάση αποδοχής και πολιτικής νομιμοποίησης
του νόμου 4264/2014 που ξεσήκωσε δικαίως θύελλα αντιδράσεων από παραγωγούς και
επαγγελματίες πωλητές Λαϊκών Αγορών.
Αυτός
προβλέπει την αυστηροποίηση της διαδικασίας έκδοσης αδειών, με απαίτηση μάλιστα
κάθε χρόνο ανανέωσής τους, προϋποθέτει για την έκδοσή τους ασφαλιστική και
φορολογική ενημερότητα, τη στιγμή που πάνω από το 50% των αγροτών και των
ελεύθερων επαγγελματιών δεν μπορεί να ανταποκριθεί στα χρέη του στα ασφαλιστικά
ταμεία, που τα συνεχή χαράτσια και η φοροληστεία τους έχουν γονατίσει και δεν
μπορούν να ανταποκριθούν ούτε σε αυτά. Επίσης προβλέπει συνεχείς αλλαγές
θέσεων, που τους απομακρύνουν από την πελατεία τους (και ποσοστώσεις στις
θέσεις που μπαίνουν για την επαρχία(εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης από τους δήμους). Προβλέπει
εξοντωτικά πρόστιμα λες και η αδυναμία των
επαγγελματιών-πωλητών να ανταποκρίνονται ανά πάσα στιγμή στα τυπικά είναι
εγκληματική δραστηριότητα. Στην ίδια κατεύθυνση θα λειτουργήσει και το τέλος
που προβλέπεται. Που πέρα από την ανταπόδοση για την καθαριότητα τη λειτουργία
των Ομοσπονδιών κλπ θα είναι ειδικό έσοδο
των Περιφερειών, που θα μεγαλώνει στη λογική της οικονομικής τους
«αυτοτέλειας», λόγω μείωσης των κεντρικών πόρων.
Ανεξάρτητα από το αν διαπιστώθηκαν, στην προηγούμενη
συνεδρίαση από τους ομιλητές- εισηγητές μια σειρά προβλημάτων αυτών των
βιοπαλαιστών που η εφαρμογή του εν λόγω νόμου θα επιδεινώσει, στην πράξη οι
τελικές παρατηρήσεις που διατυπώνονται επί του σχεδίου δεν αλλάζουν την
ουσία του. Ουσιαστικά αποτελούν
διασαφηνίσεις αρμοδιοτήτων και «βελτιώσεις» που διευκολύνουν την εφαρμογή του.
Όπως είναι πχ η διεκδίκηση ρόλου αποφασιστικού και όχι γνωμοδοτικού από την
προβλεπόμενη από το ίδιο Π.Δ. αντίστοιχη επιτροπή για την ιεράρχηση της
ανάπτυξής των Λαϊκών Αγορών («προαγωγή και αειφόρο ανάπτυξη» την ονομάζει το
σχέδιο Π.Δ.). Δεν αλλάζει κατά τα άλλα την ουσία του.
Πρόκειται για αναδιανομή ρόλων στο
πλαίσιο του ίδιου κρατικού μηχανισμού.
Έτσι
αποδεικνύεται ότι αυτές οι διαπιστώσεις για τα προβλήματα εφαρμογής του νόμου
και του Π.Δ. είναι υποκριτικές, θέλουν να χαϊδέψουν αυτιά και να αποσείσουν τις
πολιτικές ευθύνες.
Ευθύνες που ως Περιφερειακή Αρχή έχει και τοπικά η Διοίκησης της
Περιφέρειας. Που τις κρύβει με
την δήλωση υποχρέωσής της να εφαρμόσει ένα νόμο και ένα Π.Δ. στον οποίο ούτε διαφώνησε
πολιτικά όταν ήταν προς ψήφιση ούτε με τη λογική που υπηρετεί διαφωνεί.
Η
συγκεκριμένη νομοθεσία, νόμος και το Π.Δ., αλλά και η διαδικασία έκδοσης-ανανέωσης
αδειών που εισηγείται,
σε εφαρμογή τους, στο Π.Σ. εντάσσονται στην εφαρμογή των κατευθύνσεων
της Ε.Ε. και της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ. Στόχο
έχουν να εξοντώσουν τους βιοπαλαιστές των λαϊκών αγορών προκειμένου να
συγκεντρωθεί ο τζίρος τους, που έτσι και αλλιώς έχει χτυπηθεί αλύπητα από την
καπιταλιστική οικονομική κρίση που έριξε στα τάρταρα το λαϊκό εισόδημα από το
οποίο προέρχεται, στους μεγαλέμπορους και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, που θα
συγκεντρώσουν το σύνολο της διακίνησης και εμπορίας των προϊόντων των λαϊκών ειδικά των αγροτικών προϊόντων. Αλλά και
στους μεγαλοπαραγωγούς των λεγόμενων farmer markets και τις ειδικές κυριακάτικες αγορές
στις οποίες ελεύθερα θα μπορεί να δραστηριοποιείται το μεγάλο κεφάλαιο. Θα
οδηγήσουν προοδευτικά και σε σύντομο βάθος χρόνου σε μαρασμό τις λαϊκές αγορές.
Και αυτή η μονοπώληση θα αποβεί και σε βάρος του λαϊκού καταναλωτή αφού τα
φτηνά και ποιοτικά προϊόντα που μπορεί να βρει σήμερα στις λαϊκές αγορές θα
αντικατασταθούν εξ ολοκλήρου από μεταλλαγμένα και πανάκριβα άγνωστης προέλευσής
και χαμηλής ποιότητας. Εξάλλου στο Π.Δ. η σύσταση της Διεύθυνσης στις Περιφέρειες έχει ως ειδικό στόχο την αξιολόγηση με βάση
αυτές τις πολιτικές κατευθύνσεις (σ.σ. θεσμικό πλαίσιο άρθρο 9)
Το
Π.Δ. επιπλέον πετά στο δρόμο και το έκτακτο προσωπικό των ως σήμερα Οργανισμών
Λαϊκών Αγορών.
Και σε αυτές τις κατευθύνσεις έχει η Διοίκησης
της Περιφέρειας πολιτική συμφωνία. Κινείτε στην ίδια κατεύθυνση με τη
στάση της στο ζήτημα της απελευθέρωσης του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων
που εξοντώνει μικρεμπόρους και εμποροϋπαλλήλους.
Όμως
σοβαρότατες ευθύνες έχουν και όλες οι παρατάξεις του ευρωενωσιακού μονόδρομου.
Που όχι μόνο δεν τον αμφισβητούν, αλλά
τον στηρίζουν. Καλλιεργούν με τον ένα η τον άλλο τρόπο ψευδαισθήσεις ότι
είναι δυνατό χάρη στις δικές τους «ικανότητες» να κάνουν αυτό το λύκο να φυλάει
τα πρόβατα και εν προκειμένω και τα συμφέροντα των βιοπαλαιστών που αφορά το
θέμα που συζητάμε.
Ορισμένοι
μάλιστα και εδώ αναμάσησαν τα επιχειρήματα της κυβέρνησης περί συντεχνιών
κυκλωμάτων προσφέροντας πολιτική νομιμοποίηση αυτής της συκοφαντίας απέναντι σε
βιοπαλαιστές με στόχο το διαίρει και βασίλευε, τον κοινωνικό αυτοματισμό.»