Δ. Νεάπολης - Συκεών: Νικήτρια η "έξυπνη τσάντα"... στο διαγωνισμό Επιχειρηματικής Ιδέας "To biz or not to biz"

Νικήτρια η "έξυπνη τσάντα"...
 
Αναγκαία, χρήσιμη και πολύ πρακτική για γυναίκες αλλά και άνδρες, η «έξυπνη τσάντα» διακρίθηκε τελικά ως η καλύτερη πρόταση στο πλαίσιο του Διαγωνισμού Επιχειρηματικής Ιδέας «To biz or not biz?».
Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε από το Κέντρο Εργάνη, με την υποστήριξη του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης και του Innovation Farm, στο πλαίσιο του θεσμού «Θεσσαλονίκη-Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014».
Σκοπός ήταν να ενεργοποιηθεί το νεανικό ανθρώπινο δυναμικό της πόλης και να αναδειχθεί μια επιχειρηματική ιδέα ρεαλιστική και εφικτή, και παράλληλα δημιουργική και καινοτόμα. Ταυτόχρονα, να κινητοποιήσει νέους στην ανάπτυξη ενός
επιχειρηματικού οράματος και να τους καθοδηγήσει στην πορεία υλοποίησής του.

Πρώτη η «έξυπνη τσάντα»
Φαίνεται, λοιπόν, πως οι επίδοξοι τσαντάκηδες βρήκαν το… μάστορά τους σε δύο νέα παιδιά, τον Μιλτιάδη Υφαντίδη και τη Lilian Rantukan, που επεξεργάστηκαν την ιδέα της «έξυπνης τσάντας», με το όνομα «Genie purse» η οποία είναι εφοδιασμένη εσωτερικά με μικροτσίπ που αποτρέπει την κλοπή της.
Γεγονός είναι ότι η καθημερινή καταγραφή κρουσμάτων κλοπών, ειδικά σε χώρους μαζικής συνάθροισης και μέσα μεταφοράς, επιβάλλει τη λήψη προληπτικών μέτρων προστασίας από όλους μας, πιο απλά να έχουμε τα μάτια μας δεκατέσσερα. Γι’ αυτό και η συγκεκριμένη τσάντα θα περιέχει εσωτερικό μηχανισμό με αισθητήρες που θα αναγνωρίζουν το χέρι του ιδιοκτήτη και θα ειδοποιεί άμεσα αν κάποιος παρείσακτος επιχειρήσει να την αγγίζει!
Η νικήτρια ομάδα θα λάβει ως βραβεία το συμβολικό χρηματικό ποσό των 500€, δωρεάν συμβουλευτική στην κατάρτιση και υλοποίηση του επιχειρηματικού σχεδίου από πλήρη ομάδα υποστήριξης, την υποβολή φακέλου υποψηφιότητας στο κατάλληλο εργαλείο χρηματοδότησης και τη συμμετοχή σε εκπαιδευτικό ταξίδι στην Ευρώπη στο πλαίσιο ανταλλαγών νέων και υποψήφιων επιχειρηματιών.

Δημιουργικότητα βήμα-βήμα
Ο «Διαγωνισμός Επιχειρηματικής Ιδέας» υλοποιήθηκε από το Κέντρο Εργάνη σε τρία στάδια. Στην πρώτη φάση (2.10, δημαρχείο Θεσσαλονίκης) οι συμμετέχοντες οργανώθηκαν σε έξι ομάδες και με άξονα μια κοινή, νέα ή προϋπάρχουσα, ιδέα, δούλεψαν και παρουσίασαν τις προτάσεις τους με τον πληρέστερο δυνατό τρόπο σε 85 επιχειρηματίες, εκπαιδευτές, συμβούλους και εμπειρογνώμονες. Ο στόχος ήταν να εκπαιδευτούν οι νέοι στη σύντομη παρουσίαση μιας ιδέας, καθώς και να αντλήσουν πόρους για την υλοποίησή της.
Εκτός της «έξυπνης τσάντας» οι υπόλοιπες τρεις διακριθείσες προτάσεις που προκρίθηκαν στη δεύτερη φάση αφορούσαν:
• Υπηρεσίες εναλλακτικού, θαλάσσιου περιηγητικού τουρισμού με τη χρήση μικρών και εύκολα συναρμολογούμενων σκαφών-τριμαράν, που κινούνται με αιολική ενέργεια, υπό τον τίτλο «Aegean Nomads».
• Μια διαδικτυακή πλατφόρμα crowd funding και crowd sourcing που ονομάζεται «Fund my community», μέσω της οποίας οποιοσδήποτε πολίτης μπορεί να χρηματοδοτήσει κοινωφελή έργα και δράσεις.
• Ένα αυτοϊσορροπούμενο δίτροχο, ηλεκτροκίνητο όχημα «Portable Urban Transportation Assistant» εφοδιασμένο με software που δίνει λύσεις ευέλικτης μετακίνησης μέσα στην πόλη, ενώ το καλείς στο σημείο όπου βρίσκεσαι κι έρχεται μόνο του.
Το δεύτερο μέρος (24, 25.11, γραφεία ΕΠΝΘ2014) του διαγωνισμού είχε το χαρακτήρα ενός bootcamp, δηλαδή ενός εντατικού εργαστηρίου επιχειρηματικότητας, προσαρμοσμένου στις ανάγκες των νεοφυών επιχειρήσεων, το οποίο στόχευε στην ταχεία ανίχνευση της βιωσιμότητας της ιδέας, προκειμένου να εξασφαλίσει μια επιχειρηματική θέση στην αγορά. Τα κύρια σημεία στα οποία εστίασαν οι τέσσερις ομάδες με τη βοήθεια συμβούλων-φροντιστών (coaches) ήταν η ιδέα-σχέδιο (concept), το προϊόν, το μάρκετινγκ, τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, αλλά και οι αδυναμίες των επιχειρηματικών ιδεών.
Στην τρίτη (9.12, ΤΕΙΘ) και τελική φάση του διαγωνισμού έγινε η ολοκληρωμένη παρουσίαση των προτάσεων, οι οποίες αξιολογήθηκαν από πολυμελή κριτική επιτροπή που απαρτίζονταν από επιχειρηματίες, καθηγητές πανεπιστημίων και ΤΕΙ, εμπειρογνώμονες, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Κέντρου Εργάνη και 90 φοιτητές του ΤΕΙ. Η επιτροπή, αφού εξέτασε βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων (επαλήθευση ανάγκης στην αγορά, κατανοητό value propositiion, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, market disruption, βιωσιμότητα του επιχειρηματικού μοντέλου, στρατηγική εισόδου στην αγορά, ποιότητα ομάδας, εντύπωση από pitch), ψήφισε και ανέδειξε ως την καλύτερη επιχειρηματική ιδέα την «έξυπνη τσάντα».
Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι πλήρη πακέτα συμβουλευτικής θα λάβουν και η δεύτερη και η τρίτη πρόταση.


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!