Απαντήσεις σε 8 καυτά ερωτήματα για τις πτήσεις: Πού κοιμούνται οι πιλότοι στα 35.000 πόδια, τι τρώνε, τι είναι αυτή η λευκή γραμμή που αφήνουν πίσω τους τα αεροπλάνα [λίστα]
Το να πετά κανείς, είτε για επαγγελματικούς λόγους, είτε για αναψυχή, είναι μια από τις πιο συναρπαστικές εμπειρίες στον κόσμο. Αλλά και μια διαδικασία γεμάτη μυστήρια για το μέσο ταξιδιώτη.
Τα μυστήρια αυτά εκτείνονται από το αν ο πιλότος βάζει μπροστά το αεροπλάνο με... κλειδί μέχρι το αν και πού κοιμούνται κατά τη διάρκεια των πτήσεων κυβερνήτες και αεροσυνοδοί. Η Daily Mail μίλησε με ειδικούς και απαντά σε αυτά τα... κρίσιμα ερωτήματα.
Πώς ένας πιλότος βάζει μπροστά το αεροπλάνο;
Το σίγουρο είναι ότι δεν είναι τόσο απλό όσο το αυτοκίνητο. Δηλαδή δεν γυρνούν απλά ένα κλειδί ή δεν πατάνε απλά ένα κουμπί. Το να βάλει κανείς μπροστά ένα αεροπλάνο είναι μια λίγο πιο περίπλοκη διαδικασία. Ο συνταξιούχος καπετάνιος Πιρς Απλγκαρθ λέει ότι οι τουρμπίνες αεέρα αρχίζον να περιστρέφονται πριν από την προσθήκη των καυσίμων και την έναρξη της ανάφλεξης.
«Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν μερικοί μοχλοί και κουμπιά που πρέπει να μετακινηθούν/πατηθούν. Στα σύγχρονα αεροσκάφη τα περισσότερα από αυτά γίνονται αυτόματα με το που ξεκινήσει η διαδικασία εκκίνησης, ωστόσο, ένας πιλότος μπορεί να εξακολουθεί να θέλει να τα κάνει χειροκίνητα».
Το πλήρωμα τρώει το ίδιο φαγητό με τους επιβάτες;
Oι πιλότοι δεν τρώνε τα γεύματα αυτά που σερβίρονται στους επιβάτες και αποτελούνται συνήθως από ξαναζεσταμένο κοτόπουλο ή ζυμαρικά. Κατά κύριο λόγο όμως τρώνε ότι και οι επίβάτες της busssiness class, ωστόσο, υπό το φόβο των τροφικών δηλητηριάσεων και προκειμένου να μην νοσήσουν και οι δύο -αν συμβεί κάτι τέτοιο- ο πιλότος και ο συγκυβερνήτης τρώνει συνήθως διαφορετικά γεύματα. Επίσης, όπως και οι επιβάτες, έτσι και οι κυβερνήτες μπορούν να φέρουν τα δικά τους τρόφιμα από το σπίτι. Το ίδιο και οι αεροσυνοδοί, στις οποίες αν πρόκειται για ταξίδια κάτω των 12 ωρών συνήθως δεν προσφέρονται γεύματα.
Πού πηγαίνουν τουαλέτα και πού ξεκουράζονται οι πιλότοι και οι αεροσυνοδοί;
Τα αεροπλάνα που κάνουν ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, στα οποία απαιτείται να υπάρχουν πάνω από δύο πιλότοι, συνήθως έχουν ιδιωτικές κουκέτες για το πλήρωμα πτήσης.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν αυτές οι καμπίνες, οι πιλότοι φορούν μάσκες για τα μάτια και ξαπλώνουν σε ειδικές θέσεις που είναι για αυτούς ή ακόμη και στην καμπίνα των επιβατών.
Το Airbus A380, που είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο αεροσκάφος, διαθέτει ιδιωτικές καμπίνες τις οποίες χρησιμοποιούν οι αεροσυνοδοί, οι οποίες εργάζονται σε βάρδιες. Οι καμπίνες αυτές βρίσκονται στο πίσω μέρος του αεροπλάνου, πάνω ή κάτω από το κύριο κατάστρωμα και μπορούν να φιλοξενήσουν έξι ή περισσότερα μέλη πληρώματος.
Και όταν η... φύση τους καλεί πιλότοι και αεροσυνοδοί χρησιμοποιούν τις ίδιες τουαλέτες με τους επιβάτες. Το Boeing 747 μόνο έχει μια τουαλέτα αποκλειστικά για τους πιλότους.
Τι θα συμβεί αν η δεξαμενή της τουαλέτας γεμίσει;
Πριν από κάθε πτήση το πλήρωμα τσεκάρει αν οι δεξαμενές αποβλήτων είναι άδειες και αυτό γιατί δεν μπορούν να αδειάσουν εν πτήσει....
Αν επομένως οι δεξαμενές αυτές γεμίσουν κατά τη διάρκεια της πτήσης, απλά οι τουαλέτες τίθενται εκτός λειτουργίας. Σε περίπτωση που τεθούν εκτός λειτουργίας όλες οι τουαλέτες είναι πιθανό ένα αεροπλάνο να χρειαστεί ακόμη και να αλλάξει πορεία για να προσγειωθεί στο κοντινότερο αεροδρόμιο.
Οι πιλότοι μιλάνε με άλλους κυβερνήτες εν ώρα πτήσης;
Μπορεί να γίνει περιστασιακά. Ακούν πάντα τη συχνότητα εναέριας κυκλφορίας και χρησιμοποιούν και ένα άλλο ραδιόφωνο που είναι συντονισμένο σε μια ειδική συχνότητα που εκπέμπουν σήμα αεροσκάφη που βρίσκονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Παράλληλα, υπάρχει μια ακόμη συχνότητα που χρησιμοποιούν για ανταλλαγή πληροφοριών, όπως οι αναταράξεις.
Πόσα καύσιμα απαιτούνται για μια πτήση;
Μια μηχανή τζετ καίει περίπου 1.100 λίτρα καυσίμων την ώρα. Πάντως τα αεροπλάνα μεταφέρουν μεγαλύτερη ποσότητα από εκείνη που απαιτείται.
Συγκεκριμένα ο κ. Απλεγκαρθ λέει: «Για μια πτήση φορτώνουμε την ποσότητα του καυσίμου που είναι αναγκαία για τη διαδρομή συν μια ποσότητα ακόμη για περίπτωση έκτακτης ανάγκης -όπως το να χρειαστεί να προσγειωθούν αλλού. Ωστόσο, όσα καύσιμα και να έχουν παραπάνω η ποσότητά τους είναι υπολογισμένη έτσι ώστε όταν γίνει η προσγείωση στο αεροπλάνο να υπάρχει η μικρότερη δυνατή ποσότητα καυσίμων».
Γιατί τα αεροπλάνα αφήνουν μικρά ίχνη στον ουρανό;
Αυτές οι «ουρές συμπύκνωσης» όπως ονομάζονται σχηματίζονται όταν τα υγρά καυσαέρια από τους κινητήρες των τζετ παγώνουν πολύ γρήγορα στα μεγάλα υψόμετρα.
Τι θα συμβεί αν ανοίξει η πόρτα του αεροσκάφους κατά τη διάρκειας της πτήσης;
Είναι ένας από τους μεγαλύτερους φόβους των επιβατών και όχι άδικα. Βέβαια είναι εξαιρετικά απίθανο, αν όχι αδύνατο, να συμβεί. Και αυτό γιατί η πίεση στο εσωτερικό του αεροπλάνου είναι πολύ μεγαλύτερη στο εσωτερικό του από ότι έξω από αυτό και έτσι πολύ δύσκολα θα μπορούσε κανείς να την ανοίξει. Ούτε καν ο δυνατότερος άνθρωπος του κόσμου δεν είναι σε θέση να το ανοίξει. Αν βέβαια για κάποιο λόγο η πόρτα ανοίξει, θα γίνει αποσυμπίεση στην καμπίνα και το αποτέλεσμα θα είναι καταστροφικό για όλους.
Τα μυστήρια αυτά εκτείνονται από το αν ο πιλότος βάζει μπροστά το αεροπλάνο με... κλειδί μέχρι το αν και πού κοιμούνται κατά τη διάρκεια των πτήσεων κυβερνήτες και αεροσυνοδοί. Η Daily Mail μίλησε με ειδικούς και απαντά σε αυτά τα... κρίσιμα ερωτήματα.
Πώς ένας πιλότος βάζει μπροστά το αεροπλάνο;
Το σίγουρο είναι ότι δεν είναι τόσο απλό όσο το αυτοκίνητο. Δηλαδή δεν γυρνούν απλά ένα κλειδί ή δεν πατάνε απλά ένα κουμπί. Το να βάλει κανείς μπροστά ένα αεροπλάνο είναι μια λίγο πιο περίπλοκη διαδικασία. Ο συνταξιούχος καπετάνιος Πιρς Απλγκαρθ λέει ότι οι τουρμπίνες αεέρα αρχίζον να περιστρέφονται πριν από την προσθήκη των καυσίμων και την έναρξη της ανάφλεξης.
«Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν μερικοί μοχλοί και κουμπιά που πρέπει να μετακινηθούν/πατηθούν. Στα σύγχρονα αεροσκάφη τα περισσότερα από αυτά γίνονται αυτόματα με το που ξεκινήσει η διαδικασία εκκίνησης, ωστόσο, ένας πιλότος μπορεί να εξακολουθεί να θέλει να τα κάνει χειροκίνητα».
Το πλήρωμα τρώει το ίδιο φαγητό με τους επιβάτες;
Oι πιλότοι δεν τρώνε τα γεύματα αυτά που σερβίρονται στους επιβάτες και αποτελούνται συνήθως από ξαναζεσταμένο κοτόπουλο ή ζυμαρικά. Κατά κύριο λόγο όμως τρώνε ότι και οι επίβάτες της busssiness class, ωστόσο, υπό το φόβο των τροφικών δηλητηριάσεων και προκειμένου να μην νοσήσουν και οι δύο -αν συμβεί κάτι τέτοιο- ο πιλότος και ο συγκυβερνήτης τρώνει συνήθως διαφορετικά γεύματα. Επίσης, όπως και οι επιβάτες, έτσι και οι κυβερνήτες μπορούν να φέρουν τα δικά τους τρόφιμα από το σπίτι. Το ίδιο και οι αεροσυνοδοί, στις οποίες αν πρόκειται για ταξίδια κάτω των 12 ωρών συνήθως δεν προσφέρονται γεύματα.
Πού πηγαίνουν τουαλέτα και πού ξεκουράζονται οι πιλότοι και οι αεροσυνοδοί;
Τα αεροπλάνα που κάνουν ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, στα οποία απαιτείται να υπάρχουν πάνω από δύο πιλότοι, συνήθως έχουν ιδιωτικές κουκέτες για το πλήρωμα πτήσης.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν αυτές οι καμπίνες, οι πιλότοι φορούν μάσκες για τα μάτια και ξαπλώνουν σε ειδικές θέσεις που είναι για αυτούς ή ακόμη και στην καμπίνα των επιβατών.
Το Airbus A380, που είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο αεροσκάφος, διαθέτει ιδιωτικές καμπίνες τις οποίες χρησιμοποιούν οι αεροσυνοδοί, οι οποίες εργάζονται σε βάρδιες. Οι καμπίνες αυτές βρίσκονται στο πίσω μέρος του αεροπλάνου, πάνω ή κάτω από το κύριο κατάστρωμα και μπορούν να φιλοξενήσουν έξι ή περισσότερα μέλη πληρώματος.
Και όταν η... φύση τους καλεί πιλότοι και αεροσυνοδοί χρησιμοποιούν τις ίδιες τουαλέτες με τους επιβάτες. Το Boeing 747 μόνο έχει μια τουαλέτα αποκλειστικά για τους πιλότους.
Τι θα συμβεί αν η δεξαμενή της τουαλέτας γεμίσει;
Πριν από κάθε πτήση το πλήρωμα τσεκάρει αν οι δεξαμενές αποβλήτων είναι άδειες και αυτό γιατί δεν μπορούν να αδειάσουν εν πτήσει....
Αν επομένως οι δεξαμενές αυτές γεμίσουν κατά τη διάρκεια της πτήσης, απλά οι τουαλέτες τίθενται εκτός λειτουργίας. Σε περίπτωση που τεθούν εκτός λειτουργίας όλες οι τουαλέτες είναι πιθανό ένα αεροπλάνο να χρειαστεί ακόμη και να αλλάξει πορεία για να προσγειωθεί στο κοντινότερο αεροδρόμιο.
Οι πιλότοι μιλάνε με άλλους κυβερνήτες εν ώρα πτήσης;
Μπορεί να γίνει περιστασιακά. Ακούν πάντα τη συχνότητα εναέριας κυκλφορίας και χρησιμοποιούν και ένα άλλο ραδιόφωνο που είναι συντονισμένο σε μια ειδική συχνότητα που εκπέμπουν σήμα αεροσκάφη που βρίσκονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Παράλληλα, υπάρχει μια ακόμη συχνότητα που χρησιμοποιούν για ανταλλαγή πληροφοριών, όπως οι αναταράξεις.
Πόσα καύσιμα απαιτούνται για μια πτήση;
Μια μηχανή τζετ καίει περίπου 1.100 λίτρα καυσίμων την ώρα. Πάντως τα αεροπλάνα μεταφέρουν μεγαλύτερη ποσότητα από εκείνη που απαιτείται.
Συγκεκριμένα ο κ. Απλεγκαρθ λέει: «Για μια πτήση φορτώνουμε την ποσότητα του καυσίμου που είναι αναγκαία για τη διαδρομή συν μια ποσότητα ακόμη για περίπτωση έκτακτης ανάγκης -όπως το να χρειαστεί να προσγειωθούν αλλού. Ωστόσο, όσα καύσιμα και να έχουν παραπάνω η ποσότητά τους είναι υπολογισμένη έτσι ώστε όταν γίνει η προσγείωση στο αεροπλάνο να υπάρχει η μικρότερη δυνατή ποσότητα καυσίμων».
Γιατί τα αεροπλάνα αφήνουν μικρά ίχνη στον ουρανό;
Αυτές οι «ουρές συμπύκνωσης» όπως ονομάζονται σχηματίζονται όταν τα υγρά καυσαέρια από τους κινητήρες των τζετ παγώνουν πολύ γρήγορα στα μεγάλα υψόμετρα.
Τι θα συμβεί αν ανοίξει η πόρτα του αεροσκάφους κατά τη διάρκειας της πτήσης;
Είναι ένας από τους μεγαλύτερους φόβους των επιβατών και όχι άδικα. Βέβαια είναι εξαιρετικά απίθανο, αν όχι αδύνατο, να συμβεί. Και αυτό γιατί η πίεση στο εσωτερικό του αεροπλάνου είναι πολύ μεγαλύτερη στο εσωτερικό του από ότι έξω από αυτό και έτσι πολύ δύσκολα θα μπορούσε κανείς να την ανοίξει. Ούτε καν ο δυνατότερος άνθρωπος του κόσμου δεν είναι σε θέση να το ανοίξει. Αν βέβαια για κάποιο λόγο η πόρτα ανοίξει, θα γίνει αποσυμπίεση στην καμπίνα και το αποτέλεσμα θα είναι καταστροφικό για όλους.
Πηγή: www.iefimerida.gr