Θεσσαλονίκη: Η περίπτωση του Bios Coop - Τα ποιοτικά προϊόντα δεν χρειάζονται παχύ πορτοφόλι
Μπορεί κάποιος να αγοράζει ποιοτικά προϊόντα χωρίς να χρειάζεται να ...αδειάζει το πορτοφόλι του; Μπορεί "απαντά" έρευνα που διενήργησε το ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον κοινωνικό καταναλωτικό συνεταιρισμό της πόλης "Bios Coop".
Χαρακτηριστικό είναι, όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επικεφαλής του συνεταιρισμού, Κώστας Νικολάου, πως η έρευνα έδειξε ότι η πλειονότητα όσων επιλέγουν να ψωνίσουν από τον συνεταιρισμό, το κάνουν επειδή βρίσκουν εκεί καλύτερης ποιότητας και φθηνότερα προϊόντα.
Το 90% των πελατών του "Bios Coop" αφορά εργαζομένους με μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα κάτω από 1.500 ευρώ και το 56% κάτω από 1.000 ευρώ.
Στο μεταξύ, ερευνητική ομάδα του Maastricht University (Ολλανδία), ξεκίνησε πρόσφατα συνεργασία με το "Βίος Coop", με κύριο σκοπό τη μελέτη του φαινομένου της "απόστασης", που παρατηρείται έντονα σε συνεταιριστικά σχήματα τα τελευταία χρόνια και συνδέεται με την αποσύνδεση από τα μέλη.
Όπως επισήμανε ο κ. Νικολάου, τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι ο εν λόγω κοινωνικός καταναλωτικός συνεταιρισμός βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των μελών του είναι αρκετά ικανοποιημένο και αφοσιωμένο.
Στη γενικότερη ικανοποίηση των μελών -σύμφωνα με τον ίδιο- σημαντικό ρόλο διαδραματίζει "το καλό επίπεδο υπηρεσιών του παντοπωλείου, η ποιότητα των προϊόντων και η αξία που λαμβάνουν τα μέλη από τις αγορές. Οι σχέσεις των μελών με το συνεταιρισμό είναι καλές, ενώ το φαινόμενο της απόστασης εμφανίζει χαμηλά επίπεδα".
Το ιστορικό του "Bios Coop" και ...οι αριθμοί
Πέρασαν σχεδόν τέσσερα χρόνια από το φθινόπωρο του 2011, όταν σε συνέλευση της ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. (Πρωτοβουλία Συνεργασίας για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία), λήφθηκε η απόφαση για το ξεκίνημα της προσπάθειας δημιουργίας του συνεταιρισμού "Bios Coop" με πρώτο αντικείμενο τη δημιουργία ενός συνεταιριστικού μη κερδοσκοπικού παντοπωλείου στο πλαίσιο της κοινωνικής αλληλέγγυας οικονομίας και της άμεσης δημοκρατίας.
Την άνοιξη του 2012 ιδρύθηκε ο συνεταιρισμός και τον χειμώνα του 2013 άνοιξε το παντοπωλείο. Σήμερα, ο συνεταιρισμός έχει 420 μέλη (261 άνδρες και 159 γυναίκες) και στα ράφια του υπάρχουν πάνω από 3.000 προϊόντα (όλα όσα χρειάζεται ένα νοικοκυριό).
"Κατά τη διάρκεια των πρώτων 22 μηνών λειτουργίας του καταστήματος, εφαρμόζοντας κατάλληλη στατιστική μέθοδο, προκύπτει ότι η τάση των πωλήσεων κατά τη διάρκεια αυτών των 22 μηνών είναι έντονα ανοδική" επεσήμανε ο κ. Νικολάου.
Έλεγχος και αξιολόγηση της ποιότητας των προϊόντων
Η αξιολόγηση των προϊόντων, που ξεκίνησε πριν από το άνοιγμα του παντοπωλείου συνεχίζεται "αδιάλειπτα με διαρκή έλεγχο τόσο νέων προϊόντων, όσο και αυτών που ήδη υπάρχουν στα ράφια του καταστήματος" υπογράμμισε ο κ. Νικολάου και πρόσθεσε πως ο συνεταιρισμός ξεκίνησε συνεργασία με διεθνώς αναγνωρισμένης αξίας εργαστήριο του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το οποίο θα πραγματοποιεί δειγματοληπτικές χημικές αναλύσεις προϊόντων του καταστήματος.
Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα του συνεταιρισμού, ενώ στο ξεκίνημα του καταστήματος (2013) το 84% των λεγόμενων προϊόντων του καλαθιού ήταν προϊόντα με απευθείας διάθεση (χωρίς μεσάζοντες), σήμερα το ποσοστό αυτό αυξήθηκε στο 95%. "Από αυτά, το 37% είναι προϊόντα συνεταιρισμών (28% ελληνικών συνεταιρισμών και 9% συνεταιρισμών διεθνούς αλληλεγγύης και δίκαιου εμπορίου), το 21% μεμονωμένων παραγωγών και ομάδων παραγωγών και το 37% ελληνικών ποιοτικών παραγωγικών μονάδων" εξήγησε ο κ. Νικολάου.
Δωρεάν διανομή σπόρων
Ο "Bios Coop" είναι κοινωνικά αλληλέγγυος με το "Πελίτι" και στηρίζει τις παραδοσιακές ποικιλίες ενάντια στην εισαγωγή των μεταλλαγμένων και των πατεντών διεθνών εταιριών.
Έχει 15 τοπικές ομάδες σε όλη την Ελλάδα και έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση της γεωργικής βιοποικιλότητας της χώρας, διασώζοντας πάνω από 2.000 παραδοσιακές ποικιλίες και διανέμοντάς τες σε περισσότερους από 150.000 καλλιεργητές.
Σε αυτό το πλαίσιο, διοργανώθηκε δωρεάν διανομή φυτών και παραδοσιακών σπόρων από το "Πελίτι" στο "Bios Coop" με πολύ μεγάλη ανταπόκριση.
Χαρακτηριστικό είναι, όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επικεφαλής του συνεταιρισμού, Κώστας Νικολάου, πως η έρευνα έδειξε ότι η πλειονότητα όσων επιλέγουν να ψωνίσουν από τον συνεταιρισμό, το κάνουν επειδή βρίσκουν εκεί καλύτερης ποιότητας και φθηνότερα προϊόντα.
Το 90% των πελατών του "Bios Coop" αφορά εργαζομένους με μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα κάτω από 1.500 ευρώ και το 56% κάτω από 1.000 ευρώ.
Στο μεταξύ, ερευνητική ομάδα του Maastricht University (Ολλανδία), ξεκίνησε πρόσφατα συνεργασία με το "Βίος Coop", με κύριο σκοπό τη μελέτη του φαινομένου της "απόστασης", που παρατηρείται έντονα σε συνεταιριστικά σχήματα τα τελευταία χρόνια και συνδέεται με την αποσύνδεση από τα μέλη.
Όπως επισήμανε ο κ. Νικολάου, τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι ο εν λόγω κοινωνικός καταναλωτικός συνεταιρισμός βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των μελών του είναι αρκετά ικανοποιημένο και αφοσιωμένο.
Στη γενικότερη ικανοποίηση των μελών -σύμφωνα με τον ίδιο- σημαντικό ρόλο διαδραματίζει "το καλό επίπεδο υπηρεσιών του παντοπωλείου, η ποιότητα των προϊόντων και η αξία που λαμβάνουν τα μέλη από τις αγορές. Οι σχέσεις των μελών με το συνεταιρισμό είναι καλές, ενώ το φαινόμενο της απόστασης εμφανίζει χαμηλά επίπεδα".
Το ιστορικό του "Bios Coop" και ...οι αριθμοί
Πέρασαν σχεδόν τέσσερα χρόνια από το φθινόπωρο του 2011, όταν σε συνέλευση της ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο. (Πρωτοβουλία Συνεργασίας για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία), λήφθηκε η απόφαση για το ξεκίνημα της προσπάθειας δημιουργίας του συνεταιρισμού "Bios Coop" με πρώτο αντικείμενο τη δημιουργία ενός συνεταιριστικού μη κερδοσκοπικού παντοπωλείου στο πλαίσιο της κοινωνικής αλληλέγγυας οικονομίας και της άμεσης δημοκρατίας.
Την άνοιξη του 2012 ιδρύθηκε ο συνεταιρισμός και τον χειμώνα του 2013 άνοιξε το παντοπωλείο. Σήμερα, ο συνεταιρισμός έχει 420 μέλη (261 άνδρες και 159 γυναίκες) και στα ράφια του υπάρχουν πάνω από 3.000 προϊόντα (όλα όσα χρειάζεται ένα νοικοκυριό).
"Κατά τη διάρκεια των πρώτων 22 μηνών λειτουργίας του καταστήματος, εφαρμόζοντας κατάλληλη στατιστική μέθοδο, προκύπτει ότι η τάση των πωλήσεων κατά τη διάρκεια αυτών των 22 μηνών είναι έντονα ανοδική" επεσήμανε ο κ. Νικολάου.
Έλεγχος και αξιολόγηση της ποιότητας των προϊόντων
Η αξιολόγηση των προϊόντων, που ξεκίνησε πριν από το άνοιγμα του παντοπωλείου συνεχίζεται "αδιάλειπτα με διαρκή έλεγχο τόσο νέων προϊόντων, όσο και αυτών που ήδη υπάρχουν στα ράφια του καταστήματος" υπογράμμισε ο κ. Νικολάου και πρόσθεσε πως ο συνεταιρισμός ξεκίνησε συνεργασία με διεθνώς αναγνωρισμένης αξίας εργαστήριο του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το οποίο θα πραγματοποιεί δειγματοληπτικές χημικές αναλύσεις προϊόντων του καταστήματος.
Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα του συνεταιρισμού, ενώ στο ξεκίνημα του καταστήματος (2013) το 84% των λεγόμενων προϊόντων του καλαθιού ήταν προϊόντα με απευθείας διάθεση (χωρίς μεσάζοντες), σήμερα το ποσοστό αυτό αυξήθηκε στο 95%. "Από αυτά, το 37% είναι προϊόντα συνεταιρισμών (28% ελληνικών συνεταιρισμών και 9% συνεταιρισμών διεθνούς αλληλεγγύης και δίκαιου εμπορίου), το 21% μεμονωμένων παραγωγών και ομάδων παραγωγών και το 37% ελληνικών ποιοτικών παραγωγικών μονάδων" εξήγησε ο κ. Νικολάου.
Δωρεάν διανομή σπόρων
Ο "Bios Coop" είναι κοινωνικά αλληλέγγυος με το "Πελίτι" και στηρίζει τις παραδοσιακές ποικιλίες ενάντια στην εισαγωγή των μεταλλαγμένων και των πατεντών διεθνών εταιριών.
Έχει 15 τοπικές ομάδες σε όλη την Ελλάδα και έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση της γεωργικής βιοποικιλότητας της χώρας, διασώζοντας πάνω από 2.000 παραδοσιακές ποικιλίες και διανέμοντάς τες σε περισσότερους από 150.000 καλλιεργητές.
Σε αυτό το πλαίσιο, διοργανώθηκε δωρεάν διανομή φυτών και παραδοσιακών σπόρων από το "Πελίτι" στο "Bios Coop" με πολύ μεγάλη ανταπόκριση.
thestival.gr