Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. : Προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της Τ.Ε.Ε.
Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
Αθήνα, 2-10-2015
Αρ. Πρωτ.: 84
ΠΡΟΣ
:
–
κ. Νίκο Φίλη, Υπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων
–
κα. Σία Αναγνωστοπούλου, Αναπληρώτρια Υπουργό
ΚΟΙΝ:
–
στη Δ/νση Επαγγελματικής Εκπ/σης ΥΠ.Π.Ε.Θ.
–
στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης
– στις
Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
– στα ΕΠΑ.Λ. - Ε.Κ., στις Ε.Λ.Τ.Ε.Ε., στους
Εκπαιδευτικούς, στα Μ.Μ.Ε.
ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ
ΘΕΜΑ:
Προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της Τ.Ε.Ε.
Κύριε
Υπουργέ
Κύρια
Αναπληρώτρια Υπουργέ,
Η
σχολική χρονιά 2015 – 2016 βρήκε την Τ.Ε.Ε. απροετοίμαστη να λειτουργήσει
ομαλά. Πέραν του γνωστού, διαχρονικού πλέον, σοβαρότατου θέματος της κάλυψης
των εκπαιδευτικών κενών, που ακόμη εξελίσσεται και όλα δείχνουν ότι θα μας
ταλαιπωρεί σημαντικά και όλο τον Οκτώβριο, άλλα επιμέρους αλλά πάλι σημαντικά
προβλήματα ταλανίζουν τα ΕΠΑ.Λ. και τα Ε.Κ. επιζητώντας άμεση επίλυση. Ορισμένα
σχετίζονται με την επαναλειτουργία των κατηργημένων ειδικοτήτων, άλλα με την
ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης που επέφερε ο Ν. 4186/2013 και η τροποποίηση
διατάξεών του με αναφορά κυρίως στη Γ΄ τάξη του Ημερήσιου ΕΠΑ.Λ., άλλα …
Επισημαίνοντας
τα προβλήματα αυτά, όπως και τα πολλά ερωτήματα που αποζητούν απάντηση για
εκπαιδευτικούς και μαθητές, καταγράφουμε παρακάτω ομαδοποιημένα και αναλυτικά:
Α.
Αναθέσεις μαθημάτων.
Η
πολύ καθυστερημένη (με αρ. πρωτ. 153900/Δ2/01-10-2015), ένα μήνα μετά την
έναρξη του σχολικού έτους, διαβίβαση των Υπουργικών Αποφάσεων με θέμα: «Αναθέσεις μαθημάτων Γενικής Παιδείας
Επαγγελματικού Λυκείου» (αρ. πρωτ. 151896/Δ2/29-09-2015) και «Αναθέσεις μαθημάτων ανά Ομάδα
Προσανατολισμού, Τομέα και Ειδικότητα των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων Ημερησίων ΕΠΑ.Λ.
και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων Εσπερινών ΕΠΑ.Λ.» (αρ. πρωτ. 151899/Δ2/29-09-2015)
και οι αλλαγές που επήλθαν προκάλεσαν αναστάτωση, αντιδράσεις και επιπλέον
αναταράξεις στη λειτουργία των σχολείων με εκπαιδευτικούς που δεν
συμπληρώνουν πλέον ωράριο και πρέπει να διατεθούν και άλλους που πλεονάζουν και
πρέπει να μετακινηθούν.
Ήδη
καταγράφονται αντιδράσεις Συνδέσμων και επιστημονικών Συλλόγων, ενώ
Συνδικαλιστικές Ενώσεις – Πρωτοβάθμια Σωματεία αναδεικνύουν τις ανατροπές
που προκαλούνται στη μέχρι τώρα διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού για
τη διευθέτηση - κάλυψη των αναγκών των σχολείων, ενώ παράλληλα καταγγέλλουν
ότι οι αναθέσεις μαθημάτων δεν
πραγματοποιήθηκαν με επιστημονικά – εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά κριτήρια αλλά
με στόχο την κάλυψη των κενών για την αποφυγή προσλήψεων αναπληρωτών με την
ταυτόχρονη δημιουργία πλεοναζόντων. Όπως όλα δείχνουν, έδρασαν και πάλι
συντεχνίες και εφαρμόστηκαν παλιές γνωστές αποτυχημένες συνταγές
μαγειρικής ! Το σερβίρισμα καθυστέρησε και το πιάτο θα φαγωθεί κρύο !!!
Δ.Δ.Ε.
ανακαλούν Πράξεις τοποθέτησης εκπαιδευτικών των οικείων ΠΥΣΔΕ. Οι Διευθυντές
των σχολείων καλούνται να προχωρήσουν σε
σχετική νέα επικαιροποίηση του πίνακα Κενών –
Πλεονασμάτων του σχολείου τους, προκειμένου να αναρτηθεί ο επικαιροποιημένος
πίνακας Κενών – Πλεονασμάτων κατά ειδικότητα και Σχολική Μονάδα της οικείας
Δ.Δ.Ε., και στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί ενδεχομένως να τροποποιήσουν
υφιστάμενες δηλώσεις επιλογής για την τοποθέτησή τους. Παράλληλα, από το
ΥΠ.Π.Ε.Θ. εκδόθηκε διευκρινιστική οδηγία σύμφωνα με την οποία «οι αποφάσεις αυτές θα ισχύσουν μετά τη
δημοσίευσή τους σε ΦΕΚ. Συνεπώς οι αναθέσεις που έχουν ήδη ολοκληρωθεί ή είναι
σε διαδικασία ολοκλήρωσης, δεν υπόκεινται στις ρυθμίσεις των εν λόγω αποφάσεων,
αλλά στις έως σήμερα ισχύουσες ρυθμίσεις» !!!
Είναι προφανές ότι όσο ακόμη πραγματοποιούνται υπηρεσιακές
μεταβολές μονίμων εκπαιδευτικών το σύστημα δεν μπορεί να ισορροπήσει και να
υποδεχθεί την πρόσληψη των αναπληρωτών.
Β.
Πρόσληψη και τοποθέτηση αναπληρωτών
εκπαιδευτικών.
Τα οργανικά κενά είναι αυτονόητο και μη διαπραγματεύσιμο ότι
θα έπρεπε να είχαν καλυφθεί με πρόσληψη μονίμων εκπαιδευτικών ! Τα λειτουργικά
κενά εκπαιδευτικών όλων των Δ.Δ.Ε. θα έπρεπε να δημοσιοποιούνται έγκαιρα από το
Υπουργείο ώστε η πρόσληψη αναπληρωτών να ολοκληρώνεται σε μία φάση, χωρίς
αδικίες και έγκαιρα !
Επιστρέφοντας στη θλιβερή πραγματικότητα, είναι δεδομένο ότι
για όσο χρονικό διάστημα προσλαμβάνονται και τοποθετούνται αναπληρωτές
εκπαιδευτικοί οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου αλλά κυρίως τα σχολεία και
φυσικά οι καθηγητές θα βρίσκονται σε διαρκή αναστάτωση. Η τμηματική πρόσληψη
αναπληρωτών και η κατά συνέπεια συνεχιζόμενη ανακατανομή ωρών διδασκαλίας και
εκ νέου ανάθεση μαθημάτων από τους Συλλόγους Διδασκόντων δημιουργεί τεράστια
ζημία στο παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο. Προσλήψεις και διαδικασίες τοποθέτησης των εκπαιδευτικών πρέπει να
πραγματοποιηθούν το ταχύτερο δυνατόν, να καταγραφούν τα κενά που θα απομείνουν
και να εξευρεθούν τρόποι αντιμετώπισής τους, για να καταστεί εφικτή η μετάβαση
σε κατάσταση ομαλής και εύρυθμης εκπαιδευτικής λειτουργίας. Ο Οκτώβριος
αναμένεται μακρύς και δύσκολος. Ίδωμεν το Νοέμβριο !
Διαβάστε την συνέχεια εδώ