ΣΥΡΙΖΑ Ωραιοκάστρου προς διοίκηση δήμου Ωραιοκάστρου: Σοβαρές οι ευθύνες σας για τις προσλήψεις των υπαλλήλων 8μηνης διάρκειας
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΙΣ
ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΗΣ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Δελτίο τύπου
Προ ολίγων ημερών, ο αντιδήμαρχος οικονομικών κ. Τσακαλίδης,
με συνέντευξη του στο πρακτορείο FM 104,9 του ΑΠΕ-ΜΠΕ (που αναδημοσιεύθηκε από
την ιστοσελίδα politesoraiokastrou.gr), αναφέρθηκε στην πρόσληψη 63 νέων υπαλλήλων 8μηνης
διάρκειας αλλά και στην παράταση της σύμβασης των προηγουμένων 54 υπαλλήλων για
την καθαριότητα. Ο κ. Τσακαλίδης αποπειράθηκε ανεπιτυχώς να απαλλάξει από τις
βαριές ευθύνες της τη δημοτική αρχή και τον κ. Γαβότση προσωπικά και να τις
μεταθέσει ταυτόχρονα στη κυβέρνηση. Για την ορθή ενημέρωση των πολιτών του
Ωραιοκάστρου, αλλά και για την αποκατάσταση της αλήθειας, πληροφορούμε τους
δημότες τα παρακάτω.
Συγκεκριμένα
τα γεγονότα έχουν ως εξής:
Α)
Τον Αύγουστο του 2015 η κυβέρνηση
παρέτεινε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) τις συμβάσεις των υπαλλήλων
που υπηρετούσαν με σύμβαση 8μηνης διάρκειας στους ΟΤΑ και άλλα ΝΠΔΔ έως και την
28-12-2015. Πράγματι στον Δήμο μας οι 54 προσληφθέντες από την 1-1-2015
συνέχισαν να παρέχουν την εργασία τους έως και την 28-12-2015.
Β) Την 13-10-2015
ο Δήμος Ωραιοκάστρου προκήρυξε 63 νέες
θέσεις εργασίες για τις υπηρεσίες καθαριότητας (μέσω της διαδικασίας
επιλογής του ΑΣΕΠ) ούτως ώστε, να αναπληρώσουν τους 54 υπαλλήλους που η σύμβαση
τους θα έληγε την 28-12-2015.
Γ) Η προθεσμία
υποβολής των δικαιολογητικών των νέων υποψηφίων υπαλλήλων του δήμου, έληξε
την 23-10-2015. Στην συνέχεια
ακολούθησε η ανάρτηση του προσωρινού πίνακα επιτυχόντων από τον
ΑΣΕΠ την 27-11-2105.
Δ) Την 22-12-2015 και 23-12-2015 η διοίκηση του Δήμου δια
του κ. δημάρχου αναγγέλλει την πρόσληψη
των 63 νέων υπαλλήλων του Δήμου με ημερομηνία παροχής εργασίας από την 28-12-2015
και μετέπειτα.
Αυτές ήταν συγκεντρωτικά οι ενέργειες της διοίκησης έως και την 23-12-2015 που προχώρησε
στην αναγγελία πρόσληψης των 63 νέων υπαλλήλων.
Όμως, η διοίκηση
παραλείπει εσκεμμένα να αναφέρει ότι:
1) Από την 19-11-2015
(δηλαδή πριν καν την ανάρτηση του προσωρινού πίνακα των επιτυχόντων),
άρχισαν να δημοσιεύονται καθημερινά στον πανελλήνιο ημερήσιο έντυπο και
ηλεκτρονικό τύπο ότι ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης
Χριστόφορος Βερναρδάκης με συνεντεύξεις του δήλωνε ότι η κυβέρνηση θα
παρατείνει τις συμβάσεις των εργαζομένων στην καθαριότητα των δήμων και για το
2016. Έκαστος ενδιαφερόμενος (πόσο μάλλον μια υπεύθυνη δημοτική αρχή)
μπορούσε να το πληροφορηθεί (βλ. dikaiologitika.gr,
news, newsbomb, η
Καθημερινή, και πλήθος άλλων επίσημων ΜΜΕ).
2) Την 4-12-2015
δημοσιεύθηκε ο νόμος 4351/2015 (αριθμός φύλλου 164 τεύχος πρώτο) και στο
άρθρο 50 αναφέρει επί λέξει: «για την καθαριότητα των κτιρίων των δημοσίων
υπηρεσιών, των ανεξαρτήτων αρχών, των ΝΠΔΔ, των ΝΠΙΔ και των ΟΤΑ καθώς και τις
κάθε είδους υπηρεσίες καθαριότητας των ΟΤΑ, παρατείνονται αυτοδικαίως μέχρι
και τις 31-12-2016 οι ισχύουσες ατομικές συμβάσεις…… ΣΥΝΕΠΩΣ, η δημοτική αρχή γνώριζε επισήμως ή όφειλε να
γνωρίζει, από την 4-12-2015 ότι
οι συμβάσεις των 53 οκταμηνιτών υπαλλήλων
έκτοτε παρατάθηκαν αυτοδίκαια μέχρι το τέλος του 2016.
Την 30-12-2015
δημοσιεύεται και η πράξη νομοθετικού περιεχομένου ΦΕΚ 184/Α/30-12-2015 που στο
άρθρο 12 καθορίζει πλέον αναλυτικά τα σχετικά με την παράταση της εργασίας των
παλαιών συμβασιούχων και διευκρινίζει ότι: α) σε περίπτωση που οι δήμοι
είχαν ξεκινήσει διαδικασίες πρόσληψης τέτοιου (δηλ. νέου) προσωπικού,
έχουν την δυνατότητα να μην τις υλοποιήσουν μερικώς ή ολικώς εφ’ όσον μέχρι
την δημοσίευση της ΠΝΠ (30-12-2015) έχουν προβεί στην ανάρτηση των προσωρινών
πινάκων. Όσες διαδικασίες πρόσληψης δεν είχαν προχωρήσει στη σχετική ανάρτηση
τότε αυτές αναστέλλονται. Εάν όμως οι
σχετικές διαδικασίες πρόσληψης έχουν προχωρήσει (όπως κακώς στην περίπτωση του
Δήμου μας και άλλων ελάχιστων Δήμων στην Ελλάδα) μπορούν να προσλάβουν το
νέο προσωπικό «εντός των δυνατοτήτων του προϋπολογισμού τους». Η πρόσληψη
αυτών των νέων υπαλλήλων που δεν θα προσληφθούν για το έτος 2016, θα
πραγματοποιηθεί μετά την 31-12-2016
δηλαδή για το έτος 2017.
Συνεπώς τόσο ο νόμος 4351/2015 όσο και η από 30-12-2015 ΠΝΠ
παρείχαν απόλυτη κάλυψη, στους δημοτικούς άρχοντες της χώρας (που σοφά δεν
προχώρησαν στην αναγγελία πρόσληψης νέων υπαλλήλων). Συνεπώς ΟΥΔΕΜΙΑ ευθύνη
ποινική, αστική ή πειθαρχική δεν υπήρχε τόσο για τον δήμαρχο και τους λοιπούς
της διοίκησης.
Ανακεφαλαιώνοντας, προκύπτει πέρα από κάθε αμφιβολία ότι ο
Δήμος Ωραιοκάστρου ΓΝΩΡΙΖΕ ή ΟΦΕΙΛΕ
να ΓΝΩΡΙΖΕΙ αρχικά από 19-11-2015 άλλως από την 4-12-2015 ότι οι συμβάσεις
εργασίας των παλαιών 54 υπαλλήλων παρατείνονται αυτοδίκαια και για όλο το 2016.
Παρόλα αυτά εσκεμμένα ή από βαριά αμέλεια και ανικανότητα προχώρησε την
27-11-2015 στην ανάρτηση του προσωρινού πίνακα επιτυχόντων και την 22 και
23-12-2015 στην αναγγελία πρόσληψης των 63 νέων υπαλλήλων.
Με τις πράξεις του αυτές ο Δήμος Ωραιοκάστρου
αναγκάζεται τώρα να προσλάβει μόνο
εννέα (9) εργαζόμενους από τους νέους και
να απολύσει τους υπόλοιπους 54 για τους οποίους δεν υφίσταται η οικονομική
δυνατότητα να τους πληρώνει αλλά και ούτε υφίσταται σχετικό κονδύλι στον
προϋπολογισμό του, βάζοντας το Δήμο στην περιπέτεια δικαστικών αγώνων και
αποζημιώσεων.
Με την ανεύθυνη αυτή πρακτική και τακτική η διοίκηση του
Δήμου Ωραιοκάστρου, στερεί από τους νέους υπαλλήλους: 1) την πρόσληψή τους σε
άλλους Δήμους στους οποίους είχαν καταθέσει τα δικαιολογητικά τους και
συγκέντρωναν τα απαραίτητα προσόντα, 2) την απώλεια του εισοδήματος που θα
απολάμβαναν για αυτούς τους 8 μήνες 3) τα τυχόντα επιδόματα ανεργίας και 4) την
ασφαλιστική τους κάλυψη.
Για όλους τους παραπάνω λόγους ο ΣΥΡΙΖΑ Ωραιοκάστρου, καλεί
τον Δήμαρχο κ. Γαβότση να αναλάβει
τις ευθύνες που δημιούργησε η
μικροπολιτική τακτική του.