Aλλάζουν τα περίπτερα στη Θεσσαλονίκη - Την αρχή την έκανε ο παλαιότερος περιπτεράς της πόλης [φώτο]
Σε μια νέα εποχή περνούν τα περίπτερα, αλλάζοντας ριζικά μορφή και αποκτώντας σύγχρονες λειτουργίες. Στόχος είναι όλα τα παλαιά περίπτερα να αντικατασταθούν και ήδη η ζήτηση των περιπτερούχων είναι πολύ μεγάλη.
Ρεπορτάζ: Θεολόγος Ηλιού
Σίγουρα θα σας έχει τραβήξει την προσοχή στο δρόμο, ένα περίεργο περίπτερο που δεν το έχετε ξανά δει. Πρόκειται για τα νέα περίπτερα που έχουν υψηλό designκαι διαφέρουν πολύ από τα τετράγωνα ξύλινα κουτιά. Την πρωτοβουλία αυτή έχει πάρει κατασκευαστική περιπτέρων σε συνεργασία με βιομηχανίες επεξεργασίας καπνού. Oι βιομηχανίες επεξεργασίας καπνού πληρώνουν όλα τα έξοδα για την κατασκευή του περιπτέρου, τοποθετώντας σε σημεία πάνω στο περίπτερο διαφημίσεις τους.
Η νέα κατασκευή προσφέρει «βιτρίνα» και μπορούν να τοποθετούν όλα τα προϊόντα, μεγαλύτερη άνεση στο εσωτερικό του περιπτέρου, φώτα led, ηλεκτρικά στόρια και ασφάλεια, πάντα σε συνδυασμό με την εξασφάλιση του χώρου για την διάβαση των πεζών. Ο Θανάσης Κοκονός, υπεύθυνος του υποκαταστήματος της εταιρείας Patenta στη Θεσσαλονίκη δηλώνει στο Seleo: «Τα συγκεκριμένα περίπτερα βοηθούν στην λειτουργικότητα και του περιπτερά και του πελάτη. Θέλουμε να δώσουμε άλλο πνεύμα στο περίπτερο, να γίνουν πιο προβάσιμα, όπως στο εξωτερικό. Η φιλοσοφία είναι να βάλουμε τον πελάτη μέσα στο περίπτερο και να έχει επαφή με τον περιπτερά. Θα συνεχίσουμε να τις συγκεκριμένες κατασκευές με στόχο να προσπαθήσουμε να αντικαταστήσουμε όλα τα παλιά περίπτερα».
Στη Θεσσαλονίκη, μέχρι στιγμής έχουν αλλάξει 25 περίπτερα, στις περιοχές της Τούμπας, της Ανάληψης, της Πολίχνης, του Εύοσμου, στο κέντρο και σε άλλες περιοχές και κεντρικούς δρόμους. Ένα από αυτά είναι το περίπτερο του παλαιότερου εν ενεργεία περιπτερά στη Θεσσαλονίκη, του Θέμη Παπαδόπουλου.
Οι selfie έξω από το νέο περίπτερο, η αύξηση κέρδους και η ζήτηση της κατασκευής
Ο κύριος Θέμης άλλαξε το περίπτερο του εδώ και τρεις εβδομάδες και όπως δηλώνει στο Seleo, η διαφορά είναι πολύ μεγάλη στην αισθητική του περιπτέρου αλλά και στο ποσοστό κέρδους. «Από την στιγμή που άλλαξα το περίπτερο έχω δει μεγάλη αλλαγή. Αρχικά είδα ανθρώπους που είχα να δω καιρό, καθώς έρχονται για να δουν το περίπτερο, τα παιδιά λένε στους γονείς τους να έρθουν στο περίπτερο για να δουν πως είναι και ο κόσμος το βράδυ σταματάει πιο εύκολα. Υπάρχει αύξηση με την αλλαγή αυτή στον καθημερινό κέρδος». Φυσικά στην αύξηση του κέρδους, οφείλεται η μορφή του περιπτέρου, που όλα τα προϊόντα είναι στη βιτρίνα και ο καταναλωτής μπορεί να τα δει όλα. Αντικρίζεις ένα ατέλειωτο ράφι με χρώματα, ετικέτες, και ο,τι προϊόντα μπορείς να φανταστείς. «Έρχονται να πάρουν τσιγάρα και ζαλίζονται από τα προϊόντα και σίγουρα θα πάρουν και κάτι ακόμα. Κάποτε τα προϊόντα προωθούσαν το περίπτερο, τώρα το περίπτερο προωθεί τα προϊόντα.» λέει ο Θέμης Παπαδόπουλος στο Seleo. Ακόμα και φωτογραφίες σταματούν να βγουν πολλά παιδιά στο περίπτερο του κυρίου Θέμη, ενώ οι γύρω επιχειρηματίες μεταφέρουν πως το περίπτερο αναβάθμισε την περιοχή.
«Ήρθε η στιγμή να εκσυγχρονιστούν τα περίπτερα, όλοι έχουμε βαρεθεί τα παλαιά» αναφέρει στο Seleo o Κώστας Ιακώβου, πρόεδρος της ένωσης καταστημάτων ψιλικών, καπνοπωλών και ενοικιαστών περιπτέρων Μακεδονίας. «Υπάρχει μεγάλη ζήτηση να αλλάξουν τα περίπτερα και λόγω της συγκεκριμένης ζήτησης θα αργήσουν να αντικατασταθούν. Θα πρέπει να αρχίσουν και άλλες εταιρείες να χρηματοδοτούν την αλλαγή των περιπτέρων». Όσο για τα περίπτερα που συνεχώς βλέπουμε να κλείνουν, ο Κώστας Ιακώβου εξηγεί πως «λόγω νόμου πια τα περίπτερα μεταφέρονται από τον ιδιοκτήτη στην θυγατέρα, μόνο αν εκείνη έχει 65% αναπηρία, πράγμα που είναι δύσκολο. Τώρα βρίσκονται στα χέρια του Δήμου, ο οποίος θα αποφασίσει πως θα τα διαχειριστεί».
Πηγή: www.seleo.gr