Brexit: Διαδικτυακό «ναι», τηλεφωνικό «όχι»

«Θολά» είναι τα μηνύματα που στέλνουν οι Βρετανοί ψηφοφόροι έναν μήνα περίπου πριν από το δημοψήφισμα για παραμονή της χώρας τους στην ΕΕ ή όχι, καθώς δύο ξεχωριστές δημοσκοπήσεις βγάζουν εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα.

Ειδικότερα, το Ινστιτούτο ICM έδωσε στη δημοσιότητα δύο δημοσκοπήσεις, μια τηλεφωνική και μια διαδικτυακή, με την πρώτη να καταγράφει σημαντικό προβάδισμα στην πρόθεση παραμονής της Βρετανίας στην ΕΕ, ενώ η δεύτερη δείχνει ακριβώς αντίθετα στοιχεία.

Σε τηλεφωνική έρευνα του ICM για λογαριασμό του Guardian καταγράφει προβάδισμα του «ναι» με ποσοστό 47% έναντι του 39% που έχει το όχι. Το 14% από όσους ρωτήθηκαν δήλωσαν ότι ακόμη δεν έχουν αποφασίσει.

Το ICM έδωσε ταυτόχρονα στη δημοσιότητα και τα αποτελέσματα μιας διαδικτυακής δημοσκόπησης που διενήργησε στο ίδιο χρονικά διάστημα και είναι εντελώς τα αντίστροφα: υπέρ του Brexit τάσσεται το 47%, υπέρ της παραμονής το 43% και οι αναποφάσιστοι ανέρχονται στο 10%.

Η εφημερίδα, μάλιστα, σημειώνει ότι και οι δύο δημοσκοπήσεις διενεργήθηκαν το τριήμερο 13-15 Μαΐου με τα ερωτήματα, την επιλογή του δείγματος και τα μεθοδολογικά στοιχεία να είναι όσο παρόμοια γινόταν. Στην τηλεφωνική έρευνα συμμετείχαν 1.002 άνθρωποι, ενώ στη διαδικτυακή 2.048.

Σε όλες σχεδόν τις δημοσκοπήσεις τις κοινής γνώμης που αφορούν το δημοψήφισμα για την παραμονή της χώρας στην ΕΕ η τάση είναι η ίδια: στις τηλεφωνικές η «παραμονή» παρουσιάζει άνετο προβάδισμα ενώ οι διαδικτυακές δείχνουν ότι το αποτέλεσμα θα κριθεί οριακά ή ότι η «αποχώρηση» κερδίζει με διαφορά. Οι δημοσκόποι έχουν προβάλει διάφορες εικασίες και υποθέσεις σχετικά με τους λόγους αυτής της αντίφασης.


Πηγή: www.efsyn.gr


Το avatonpress.gr είναι ανεξάρτητο ενημερωτικό site και στηρίζεται μόνο σε σας. Κάνοντας κλικ στις διαφημίσεις μας βοηθάτε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας! Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Σχολίασε κι εσύ!