Φίλης: Υπάρχουν τα κονδύλια για τις τάξεις προσφύγων στα σχολεία
Ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα των προσφύγων και της εκπαίδευσής τους έκανε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, τονίζοντας ότι έχουν εξασφαλιστεί τα απαραίτητα κονδύλια.
«Έχουμε εξασφαλίσει κονδύλια προκειμένου να προχωρήσουμε ένα σχέδιο το οποίο έχει μια πολυμορφία, μια ευελιξία», είπε ο κ. Φίλης, και τόνισε ότι γίνεται προσπάθεια με τρόπο έγκυρο και παιδαγωγικά ορθό να ενταχθούν τα παιδιά των προσφύγων στα ελληνικά σχολεία, ο αριθμός των οποίων φτάνει τις 22.000.
«Βασική κατεύθυνση είναι σταδιακά τα προσφυγόπουλα να μπουν στη τάξη των σχολείων στην τυπική εκπαίδευση, και αυτό απαιτεί προετοιμασία και δε μπορεί να γίνει ξαφνικά. Αυτός είναι και λόγος που θα λειτουργήσουν τάξεις υποδοχής, με προσωπικό που θα προσλάβει το ΥΠΠΕΘ. Στις τάξεις υποδοχής οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να μάθουν τα παιδιά ένα γλωσσικό πρόγραμμα πολιτισμού, να μάθουν ελληνικά και μια ξένη γλώσσα, γιατί τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά και οι γονείς τους θέλουν να φύγουν από την Ελλάδα», είπε ο κ. Φίλης.
Άλλος ένας στόχος του υπουργείου, είναι η ενίσχυση της γνώσης των παιδιών των προσφύγων γύρω από την μητρική τους γλώσσα. «Πιστεύουμε ότι αποτελεί πολιτιστικό κεφάλαιο για τον μετανάστη, αναπαλλοτρίωτο - πρέπει να το σεβαστούμε - η μητρική του γλώσσα συν τα υπόλοιπα.
Η ιστορία των παιδιών που θα πηγαίνουν σε τάξεις υποδοχής στα δημοτικά σχολεία, στην αρχή μετά τα μαθήματα του υπόλοιπου σχολείου, σιγά-σιγά με συνύπαρξη στο προαύλιο παιδιών που θα μπορούν να παίζουν, να κάνουν γυμναστική, να κάνουν μουσική, καλλιτεχνικά μαθήματα, να μιλάνε με τη γλώσσα του σώματος που τα παιδιά ξέρουν» δήλωσε ο υπουργός.
Εξάλλου, ο κ. Φίλης χαρακτήρισε «πολύ σύνθετη» την προσπάθεια που γίνεται και η οποία καθοδηγείται με ένα τρόπο ουσιαστικό παιδαγωγικό από την επιστημονική επιτροπή του υπουργείου. Χαρακτηριστικά, ανάφερε ότι ένα σημαντικό κομμάτι των δράσεων του υπουργείου αφορά στη μετακίνηση των παιδιών και την ίδρυση σχολικών μονάδων στους χώρους υποδοχής.
Επίσης, ο υπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην προσφορά των εκπαιδευτικών, καθώς «γνωρίζουν να αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ισότιμο τρόπο και να τα εντάσσουν στην κοινωνία».
Από τη μεριά του, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Γιάννης Παντής, ανέφερε ότι θα δημιουργηθούν 850 τμήματα υποδοχής σε όλη τη χώρα, καθώς και ότι θα υπάρξει ειδική μέριμνα για τα παιδιά εκείνα που δεν έχουν εμπειρία από εκπαιδευτική διαδικασία. Επεσήμανε ότι η επιστημονική επιτροπή του υπουργείου, στην οποία συμμετέχουν ως σύμβουλοι σχεδόν όλοι οι πανεπιστημιακοί της χώρας, με σχετικό επιστημονικό πεδίο, έχει καταθέσει αναλυτικό σχέδιο δράσης για την εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων.
Ιδιαίτερης σημασίας είναι η συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των τάξεων υποδοχής. «Πρόκειται για μία τεκμηριωμένη διαδικασία, επιστημονικά και παιδαγωγικά», είπε για το σχέδιο δράσης ο κ. Παντής.
Τέλος, όσον αφορά τη διαδικασία στελέχωσης των εκπαιδευτικών δομών, ο γενικός γραμματέας ανέφερε ότι θα γίνει με την ίδια διαδικασία που ακολουθείται για την στελέχωση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
«Έχουμε εξασφαλίσει κονδύλια προκειμένου να προχωρήσουμε ένα σχέδιο το οποίο έχει μια πολυμορφία, μια ευελιξία», είπε ο κ. Φίλης, και τόνισε ότι γίνεται προσπάθεια με τρόπο έγκυρο και παιδαγωγικά ορθό να ενταχθούν τα παιδιά των προσφύγων στα ελληνικά σχολεία, ο αριθμός των οποίων φτάνει τις 22.000.
«Βασική κατεύθυνση είναι σταδιακά τα προσφυγόπουλα να μπουν στη τάξη των σχολείων στην τυπική εκπαίδευση, και αυτό απαιτεί προετοιμασία και δε μπορεί να γίνει ξαφνικά. Αυτός είναι και λόγος που θα λειτουργήσουν τάξεις υποδοχής, με προσωπικό που θα προσλάβει το ΥΠΠΕΘ. Στις τάξεις υποδοχής οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να μάθουν τα παιδιά ένα γλωσσικό πρόγραμμα πολιτισμού, να μάθουν ελληνικά και μια ξένη γλώσσα, γιατί τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά και οι γονείς τους θέλουν να φύγουν από την Ελλάδα», είπε ο κ. Φίλης.
Άλλος ένας στόχος του υπουργείου, είναι η ενίσχυση της γνώσης των παιδιών των προσφύγων γύρω από την μητρική τους γλώσσα. «Πιστεύουμε ότι αποτελεί πολιτιστικό κεφάλαιο για τον μετανάστη, αναπαλλοτρίωτο - πρέπει να το σεβαστούμε - η μητρική του γλώσσα συν τα υπόλοιπα.
Η ιστορία των παιδιών που θα πηγαίνουν σε τάξεις υποδοχής στα δημοτικά σχολεία, στην αρχή μετά τα μαθήματα του υπόλοιπου σχολείου, σιγά-σιγά με συνύπαρξη στο προαύλιο παιδιών που θα μπορούν να παίζουν, να κάνουν γυμναστική, να κάνουν μουσική, καλλιτεχνικά μαθήματα, να μιλάνε με τη γλώσσα του σώματος που τα παιδιά ξέρουν» δήλωσε ο υπουργός.
Εξάλλου, ο κ. Φίλης χαρακτήρισε «πολύ σύνθετη» την προσπάθεια που γίνεται και η οποία καθοδηγείται με ένα τρόπο ουσιαστικό παιδαγωγικό από την επιστημονική επιτροπή του υπουργείου. Χαρακτηριστικά, ανάφερε ότι ένα σημαντικό κομμάτι των δράσεων του υπουργείου αφορά στη μετακίνηση των παιδιών και την ίδρυση σχολικών μονάδων στους χώρους υποδοχής.
Επίσης, ο υπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην προσφορά των εκπαιδευτικών, καθώς «γνωρίζουν να αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ισότιμο τρόπο και να τα εντάσσουν στην κοινωνία».
Από τη μεριά του, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Γιάννης Παντής, ανέφερε ότι θα δημιουργηθούν 850 τμήματα υποδοχής σε όλη τη χώρα, καθώς και ότι θα υπάρξει ειδική μέριμνα για τα παιδιά εκείνα που δεν έχουν εμπειρία από εκπαιδευτική διαδικασία. Επεσήμανε ότι η επιστημονική επιτροπή του υπουργείου, στην οποία συμμετέχουν ως σύμβουλοι σχεδόν όλοι οι πανεπιστημιακοί της χώρας, με σχετικό επιστημονικό πεδίο, έχει καταθέσει αναλυτικό σχέδιο δράσης για την εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων.
Ιδιαίτερης σημασίας είναι η συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των τάξεων υποδοχής. «Πρόκειται για μία τεκμηριωμένη διαδικασία, επιστημονικά και παιδαγωγικά», είπε για το σχέδιο δράσης ο κ. Παντής.
Τέλος, όσον αφορά τη διαδικασία στελέχωσης των εκπαιδευτικών δομών, ο γενικός γραμματέας ανέφερε ότι θα γίνει με την ίδια διαδικασία που ακολουθείται για την στελέχωση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Πηγή: www.iefimerida.gr