Αυτοκίνητο - Μαθητές 1-0 στα Πεύκα. Επιστολή - ερώτηση στο δήμο Νεάπολης - Συκεών απο τον εκπαιδευτικό Νίκο Μπεκιάρη
Πεύκα Θεσσαλονίκης
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ - ΣΥΚΕΩΝ
Θα ήθελα
μια απάντηση για ποιο λόγο το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε την αλλαγή της
χρήσης του πεζοδρομίου της Λ. Παπανικολάου από πεζοδρόμιο σε parking. Έχουν κατασκευαστεί
σε όλο το μήκος ράμπες για εύκολη πρόσβαση των αυτοκινήτων και πολλοί
επαγγελματίες μάλιστα κάνουν κράτηση θέσεων για τους πελάτες τους. Υποθέτω ότι όλες οι ράμπες
έχουν κατασκευαστεί από συνεργεία του Δήμου, εφόσον τα πεζοδρόμια ανήκουν στον
Δήμο.
Το
τμήμα αυτό του πεζόδρομου, από το φανάρι της παλιάς κοινότητας μέχρι το
συντριβάνι, ήταν η πλατεία για πολλές εκατοντάδες μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου, που
ειδικά το Σαββατοκύριακο ξεχύνονται για την βόλτα τους (είναι γνωστό ότι στα
Πεύκα δεν υπάρχει πλατεία). Τώρα λόγω έλλειψης χώρου κατεβαίνουν όλο και ποιο
συχνά στον δρόμο με μεγαλύτερο κίνδυνο να συμβεί κάποιο ατύχημα.
Θα
προσπαθήσω παρακάτω να βρω μόνος μου μερικές απαντήσεις για το ερώτημα μου
χρησιμοποιώντας απλή λογική σκέψη.
1.
Τα αυτοκίνητα ανήκουν σε
άτομα με ειδικές ανάγκες και προβλήματα κίνησης οπότε ο δήμος θέλει να τους
βοηθήσει.
Αν όμως κάποιος περάσει μπροστά από τα cafe στα οποία καταλήγουν οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων θα δει το αντίθετο. Παντού, κυρίως, νέα παιδιά με δυνατά σώματα και υγεία.
Αν όμως κάποιος περάσει μπροστά από τα cafe στα οποία καταλήγουν οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων θα δει το αντίθετο. Παντού, κυρίως, νέα παιδιά με δυνατά σώματα και υγεία.
2.
Δεν υπάρχει άλλος χώρος για
να παρκάρουν τα αυτοκίνητα των πελατών των cafe.
Κάνοντας μια βόλτα ένας επισκέπτης, τις ώρες της αιχμής (Σάββατο βράδυ) θα εντοπίσει τουλάχιστον τρεις μεγάλους χώρους στάθμευσης σε απόσταση 50-100 μέτρων. Είναι τα δύο parking των supermarket που συνήθως είναι κλειστά αυτή την ώρα και ένα ακόμα parking αρκετών θέσεων πίσω από τα φανάρια. Φαντάζομαι τα νέα και δυνατά πόδια των ιδιοκτητών των αυτοκινήτων θα μπορούσαν να διανύσουν μια τέτοια απόσταση.
Κάνοντας μια βόλτα ένας επισκέπτης, τις ώρες της αιχμής (Σάββατο βράδυ) θα εντοπίσει τουλάχιστον τρεις μεγάλους χώρους στάθμευσης σε απόσταση 50-100 μέτρων. Είναι τα δύο parking των supermarket που συνήθως είναι κλειστά αυτή την ώρα και ένα ακόμα parking αρκετών θέσεων πίσω από τα φανάρια. Φαντάζομαι τα νέα και δυνατά πόδια των ιδιοκτητών των αυτοκινήτων θα μπορούσαν να διανύσουν μια τέτοια απόσταση.
3.
Ο Δήμος νοικιάζει τους χώρους
parking στους καταστηματάρχες αυξάνοντας έτσι τα έσοδα του.
Αυτός θα ήταν ένας καλός λόγος αλλά φαντάζομαι το αντίτιμο πρέπει να είναι ιδιαίτερα μεγάλο για να αξίζει να θυσιάσει τον χώρο των μαθητών, αλλά και των δημοτών που θέλουν με το παιδί τους να κάνουν μια βόλτα.
Αυτός θα ήταν ένας καλός λόγος αλλά φαντάζομαι το αντίτιμο πρέπει να είναι ιδιαίτερα μεγάλο για να αξίζει να θυσιάσει τον χώρο των μαθητών, αλλά και των δημοτών που θέλουν με το παιδί τους να κάνουν μια βόλτα.
4.
Στην κλίμακα των αξιών του
Δημοτικού Συμβουλίου έρχεται πρώτο το αυτοκίνητο και μετά οι μαθητές.
Μάλλον καταλήγω σ’ αυτό το λόγο μια και το αυτοκίνητο είναι και η κυρίαρχη αξία της εποχής μας. Αυτό εξ’ άλλου φαίνεται και από την προσοχή και το μεράκι που κατασκευάστηκε η ράμπα για να ανεβαίνουν τα αυτοκίνητα, (πρέπει να προστατευτούν τα ευαίσθητα λάστιχα τους) ενώ οι τρύπες που άνοιξαν αυτά τα λάστιχα σπάζοντας τις πλάκες του πεζοδρομίου παραμένουν και μεγαλώνουν. Έτσι τις πολύ σπάνιες στιγμές που δεν υπάρχουν αυτοκίνητα αν περάσουν κάποια παιδιά, με τον τρόπο που αυτά κινούνται τρέχοντας, η πιθανότητα τραυματισμού είναι πολύ μεγάλη (αλλά εντάξει παιδί είναι, θα πει κάποιος, και όχι πολύτιμο αυτοκίνητο). Έτσι ο Δήμος Νεάπολης Συκεών που θέλει να προβάλλεται σαν ο “Κοινωνικός Δήμος” όταν χρειαστεί να αποφασίσει αυτοκίνητο ή μαθητές επιλέγει να δείξει την στοργή του στο πολύτιμο αυτοκίνητο.
Μάλλον καταλήγω σ’ αυτό το λόγο μια και το αυτοκίνητο είναι και η κυρίαρχη αξία της εποχής μας. Αυτό εξ’ άλλου φαίνεται και από την προσοχή και το μεράκι που κατασκευάστηκε η ράμπα για να ανεβαίνουν τα αυτοκίνητα, (πρέπει να προστατευτούν τα ευαίσθητα λάστιχα τους) ενώ οι τρύπες που άνοιξαν αυτά τα λάστιχα σπάζοντας τις πλάκες του πεζοδρομίου παραμένουν και μεγαλώνουν. Έτσι τις πολύ σπάνιες στιγμές που δεν υπάρχουν αυτοκίνητα αν περάσουν κάποια παιδιά, με τον τρόπο που αυτά κινούνται τρέχοντας, η πιθανότητα τραυματισμού είναι πολύ μεγάλη (αλλά εντάξει παιδί είναι, θα πει κάποιος, και όχι πολύτιμο αυτοκίνητο). Έτσι ο Δήμος Νεάπολης Συκεών που θέλει να προβάλλεται σαν ο “Κοινωνικός Δήμος” όταν χρειαστεί να αποφασίσει αυτοκίνητο ή μαθητές επιλέγει να δείξει την στοργή του στο πολύτιμο αυτοκίνητο.
Βέβαια ίσως να είμαι λίγο υπερβολικός και να μην συμβαίνει
τίποτα από τα παραπάνω και απλώς αυτά τα 30-40 αυτοκίνητα να παρκάρουν παράνομα εμποδίζοντας την
κίνηση σε 300-400 μαθητές και πεζούς.
Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο και ο Δήμος δεν ενοχλείται, γιατί να
μην χρησιμοποιήσουν και άλλοι δημότες το πεζοδρόμιο, μπροστά από το σπίτι τους
κατασκευάζοντας υπόστεγα για τα “πολύτιμα” αυτοκίνητα τους.
Περιμένοντας μια “λογική” απάντηση
Νίκος
Μπεκιάρης
Εκπαιδευτικός
Εκπαιδευτικός
Υ.Γ.
Για εμάς τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά στον δρόμο δεν είναι απλώς παιδιά, τα ξέρουμε με τα μικρά τους ονόματα. Τα αυτοκίνητα όμως είναι απλώς αυτοκίνητα.
Για εμάς τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά στον δρόμο δεν είναι απλώς παιδιά, τα ξέρουμε με τα μικρά τους ονόματα. Τα αυτοκίνητα όμως είναι απλώς αυτοκίνητα.