Δήμος Κορδελιού Ευόσμου: Πολύ θερμή η ανταπόκριση των μαθητών στο πρόγραμμα «Αρχαία Ελληνικά Παιχνίδια»
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
Πολύ θερμή η ανταπόκριση
των μαθητών
στο πρόγραμμα
«Αρχαία Ελληνικά Παιχνίδια»
Ο Δήμος Κορδελιού Ευόσμου δια της Αντιδημαρχίας Διοικητικών Υπηρεσιών, Διαφάνειας και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Πολιτισμού και Αθλητισμού και σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Αθλητισμού & Πολιτισμού και του Τμήματος Αθλητικής Ανάπτυξης, υλοποιεί για πρώτη φορά το αθλητικό - εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα « ΑΡΧΑΙΑ ΟΜΑΔΙΚΑ & ΑΤΟΜΙΚΑ ΠΑΙΓΝΙΔΙΑ» .
Πυλώνες και στόχοι του προγράμματος είναι η γνώση και η
γνωριμία των μαθητών:
α) με τα παιχνίδια,
β) με τον τρόπο ζωής των παιδιών στην αρχαιότητα,
γ) η εξέλιξή τους μέσα στο χρόνο,
δ) η σύγκριση με τα σύγχρονα παιχνίδια,
ε) η παρατήρηση και η καταγραφή ομοιοτήτων και διαφορών
και
στ) η ανάπτυξη των δημιουργικών ικανοτήτων τους.
Το καινοτόμο αυτό αθλητικό-εκπαιδευτικό πρόγραμμα
απευθύνεται σε μαθητές 8-12 ετών.
«…το παιχνίδι είναι παιδεία, είναι
ιστορία, είναι πολιτισμός. Κι επειδή τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι
ανακαλύπτουν τον κόσμο, είναι μια χρυσή ευκαιρία να μάθουν παίζοντας και
την ιστορία της πατρίδας τους. Στόχος μας είναι αυτό το καινοτόμο
εκπαιδευτικό – αθλητικό πρόγραμμα να εφαρμοσθεί στα Σχολεία του Δήμου μας
και στη συνέχεια να επεκταθεί σε σχολεία της ευρύτερης περιοχής», δήλωσε ο
Δήμαρχος Κορδελιού Ευόσμου κ. Πέτρος Σούλας.
Το αθλητικό-εκπαιδευτικό πρόγραμμα βρήκε πολύ θερμή
ανταπόκριση και προκάλεσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στους μαθητές του
5ου Δημ. Σχολείου (τμήμα Δ1) από την πρώτη μέρα εφαρμογής τού
προγράμματος στο Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο Ευόσμου.
Οι μαθητές ενημερώθηκαν αρχικά με φωτογραφίες και
σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα για την ιστορία και την εξέλιξη του παιχνιδιού από
την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Ακολούθησε πρακτική εξάσκηση των
μαθητών στον αγωνιστικό χώρο στα παιχνίδια: στρόβιλο, κρικηλασία,
αστραγαλίζειν, πεντόλιθα, λυνξ, αμπάριζα, χάλκη μύια (τυφλόμυγα), κολλαβίζειν,
αποδράσκινδα (κρυφτό), ακινητίδα (αγαλματάκια), αγκωλιασμό (κουτσό),
διευλκυστίνδα, σκαπέρδα, εις ώμιλλαν και απόρραξιν.
Στη λήξη του προγράμματος οι μαθητές κατασκεύασαν
παιχνίδια με υλικά όπως χαρτόνια, πλαστελίνη και κλωστές και αποτύπωσαν σε
ζωγραφιές τις εντυπώσεις τους.