Νέες ταινίες: Μόργκαν Φρίμαν-Μάικλ Κέιν και το στυλ δεν έχει ηλικία [κριτική & τρέιλερ]
Ο Μόργκαν Φρίμαν συναντάει τον Μάικλ Κέιν για μια ένοπλη ληστεία.
Ο Mπρους Oυίλις κόβει βόλτες στην Βενετία της Καλιφόρνια και τρεις δυνατές επαναπροβολές συγκαταλέγονται στις επιλογές της εβδομάδας.
Εκδίκηση με στυλ, (Going in Style)
Σκηνοθεσία: Ζακ Μπραφ
Παίζουν: Μόργκαν Φρίμαν, Μάικλ Κέιν, Άλαν Άρκιν,Αν-Μαργκρέτ, Τζον Ορτίζ, Πίτερ Σεραφίνοβιτς, Κέναν Τόμσον, Ματ Ντίλον, Κρίστοφερ Λόιντ
Οι επιστήθιοι φίλοι Γουίλι, Τζο και Άλμπερτ αποφασίζουν να πάνε κόντρα στα στερεότυπα της συνταξιοδότησης και να ξεστρατίσουν για πρώτη φορά στη ζωή τους, όταν τα χρήματα των συντάξεών τους θα χαθούν, απόρροια εταιρικής κακοδιαχείρισης.
Μην μπορώντας να αντεπεξέλθουν στις οικονομικές και οικογενειακές τους υποχρεώσεις, θα ριψοκινδυνέψουν τα πάντα , σχεδιάζοντας μια ληστεία στην τράπεζα που έφαγε τα χρήματά τους.
Ο Ζακ Μπραφ («Garden State», «Wish I Was Here») σκηνοθετεί τρεις μεγάλους ηθοποιούς σε μια χαριτωμένη κωμωδία με ξεκάθαρα, αν και μερικές φορές λαϊκίστικα, μηνύματα.
Τρεις ηλικιωμένοι φίλοι, ο Γουίλι , ο Τζο και ο Άλμπερτ χάνουν τα χρήματα της σύνταξής τους, εξαιτίας των τραπεζών και το βιοτικό τους επίπεδο καταβαραθρώνεται.
Απελπισμένοι και μη έχοντας τίποτα να χάσουν αποφασίζουν να ληστέψουν την τράπεζα και να πάρουν πίσω όσα τους ανήκουν.
Η παράτολμη απόφασή τους, ειδικά στην ηλικία τους, ενέχει κινδύνους, γι’ αυτό πρέπει πρώτα να εκπαιδευτούν στην παρανομία. Θα κάνουν πρόβα κλέβοντας κονσέρβες από ένα σουπερμάρκετ, θα συναντήσουν έναν απατεώνα που θα τους μάθει τα μυστικά, και τελικά οι τρεις « εκδικητές» του συστήματος θα ορμήσουν στο στόχο τους, κάνοντας την πιο ανατρεπτική ληστεία όλων των εποχών.
Ο Μπραφ με καλό ρυθμό αφηγείται τις κωμικές περιπέτειες των πρωταγωνιστών του κι επιτίθεται σαφώς στο τραπεζικό σύστημα που απομυζεί τον κόπο των απλών ανθρώπων, χωρίς βέβαια ποτέ να δείχνει την δική τους ευθύνη για όσα συμβαίνουν, γι’ αυτό συχνά τα μηνύματα που στέλνει παραείναι απλοϊκά.
Το γεγονός ότι οι οικογένειές των κεντρικών ηρώων ποτέ δεν μαθαίνουν για την κατάσταση τους και δεν συνδράμουν στις δυσκολίες τους, περνάει στα ψιλά, αλλά φαίνεται πως οι σεναριογράφοι προκειμένου να οπλίσουν τους κεντρικούς χαρακτήρες με το θάρρος που χρειάζεται για να πάρουν τη κατάσταση στα χέρια τους σκόπιμα παραβλέπουν μια σημαντική παράμετρο, που έστω και άθελα τους θέτουν.
Έχοντας όμως στο καστ του τρία μεγαθήρια της υποκριτικής- τον Μόργκαν Φρίμαν, τον Σερ Μάικλ Κέιν και τον Άλαν Άρκιν- ο Μπραφ πετυχαίνει τρεις υπέροχες ερμηνείες, που απογειώνουν μια χαριτωμένη κωμωδία, που ίσως σε άλλη περίπτωση δεν θα έκανε εντύπωση.
Κάποτε στην Καλιφόρνια, (Once upon a time in Venice)
Σκηνοθεσία: Ρομπ και Μαρκ Κάλεν
Παίζουν: Μπρους Ουίλις, Τζέισον Μομόα, Ελίζαμπεθ Ρομ, Τζον Γκούντμαν, Φάμκε Γιάνσεν, Τόμας Μίντλντιτς , Άνταμ Γκόλντμπεργκ
O Στιβ Φορντ είναι ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ με βάση του το Λος Άντζελες. Όταν μία εξαιρετικά επικίνδυνη συμμορία καταφέρνει να του κλέψει τον αγαπημένο του σκύλο, Μπάντι, όλος ο κόσμος του καταρρέει.
Μία σειρά από τρελές συμπτώσεις τον οδηγούν στο να κάνει «θελήματα» για την εν λόγω συμμορία, ενώ τον κυνηγάνε δύο αιμοδιψή αδέλφια από τη Σαμόα, τα τσιράκια ενός τοκογλύφου και πολλοί ακόμη ιδιόμορφοι χαρακτήρες.
Οι τηλεοπτικοί σεναριογράφοι Μαρκ και Ρομπ Κάλλεν συναντούν ξανά τον Μπρους Ουίλις κι επιχειρούν μια κωμωδία σε ταραντινικό στυλ, αλλά τελικά περιορίζονται σε ευκολίες και χοντροκομμένα προβλέψιμα αστεία.
Ένας ντετέκτιβ, ο Στιβ Φορντ, θα βρεθεί στο έλεος μιας συμμορίας, που έχει απαγάγει τον αγαπημένο του σκύλο και θα αναγκαστεί να τους υπηρετήσει με κάθε τρόπο για να πάρει πίσω τον πολύτιμο φίλο του. Έτσι θα βρεθεί μπλεγμένος σε έναν κυκεώνα παρεξηγήσεων, θα συναντηθεί με ένα σωρό χαρακτήρες που μοιάζουν όλοι με καρικατούρες και θα αναλωθεί σε άκρως απίθανα σκηνικά, που προσπαθούν να εκβιάσουν το γέλιο μας.
Δεν ξέρω έως που μπορεί να φτάσει τελικά κάποιος για τον σκύλο του, πάντως οι Κάλεν δεν καταφέρνουν να πάνε και πολύ μακριά. Ούτε η παρουσία του Μπρους Ουίλις, που επαναλαμβάνει βαριεστημένα τον εαυτό του, σώζει την κατάσταση κι έτσι η όποια πρόθεση για μια νέο νουάρ κωμωδία βυθίζεται αύτανδρη
Transformers 5, Ο τελευταίος ιππότης, (Transformers, The last knight)
Σκηνοθεσία: Μάικλ Μπέι
Παίζουν: Μαρκ Γουόλμπεργκ, Σερ Άντονι Χόπκινς
Οι άνθρωποι και τα Transformers βρίσκονται σε πόλεμο, με τον Όπτιμους Πράιμ να αγνοείται. Το κλειδί για τη σωτηρία του μέλλοντος της ανθρωπότητας βρίσκεται θαμμένο στα μυστικά του παρελθόντος, στην άγνωστη ιστορία των Transformers στη Γη.
Έτσι, η σωτηρία του κόσμου φαίνεται να εξαρτάται από μια ιδιότυπη συμμαχία ανάμεσα στον Κέιντ Γιέγκερ, τον Μπάμπλμπι, έναν Άγγλο λόρδο και μια καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Ποιος από τους δύο κόσμους θα επιβιώσει, ο δικός τους ή ο δικός μας;
Ακόμα μια νέα ταινία για τα παιχνίδια της Hasbro και ο Μάικλ Μπέι επί δυόμιση ώρες γεμίζει την οθόνη με ρομποτάκια, σε μια υπερπαραγωγή, που αν και προσεγμένη, δύσκολα θα βρει ανταπόκριση στο ενήλικο κοινό.
Αυτοί τη φορά μαθαίνουμε πως οι Τransformers έχουν άμεση σχέση με το Λάνσελοτ και τον βασιλιά Αρθούρο, έχουν κάνει κι ένα πέρασμα από τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο και πλέον βρίσκονται σε διαμάχη με τους ανθρώπους.
Όμως ο κόσμος πρέπει να σωθεί και γι΄ αυτό επιστρατεύονται Άγγλοι λόρδοι, σέξι καθηγήτριες πανεπιστημίου, και βεβαίως ο Κέιντ Γιέγκερ που θα πρέπει να ανακαλύψει τι σημαίνει να γίνεσαι ήρωας. Μυθολογία, θεολογικές αναφορές, ιστορικές νύξεις, το απαραίτητο love story για να μην βαριόμαστε και φυσικά αμέτρητα σιδερικά όλα μαζί σε ένα καζάνι, χωρίς συνοχή ούτε καν υποτυπώδη.
Αν και ο Μπέι ξέρει καλά να στήνει σκηνές δράση κι αξιοποιεί στο έπακρο την τεχνολογία , η τεράστια διάρκεια αλλά και το σεναριακό ντελίριο δεν βοηθούν καθόλου, σε σημείο που αναρωτιέσαι γιατί ακριβώς ο σερ Άντονι Χόπκινς είπε ναι σε αυτή την ταινία. Πάντως, αν δεν ανήκετε στη γενιά που μεγάλωσε με Transformers, πολύ δύσκολα θα μπορέσετε να την παρακολουθήσετε.
Με τον Μπαμπά ή τη Μαμά 2, (Papa ou Maman 2)
Σκηνοθεσία: Μαρτέν Μπουρμπουλόν
Παίζουν: Λοράν Λαφίτ, Μαρίνα Φουά, Αλεξάντρ Ντεσρουσό
Δεύτερο μέρος για την τεράστια γαλλική επιτυχία του 2015.
Οι φοβεροί γονείς του «Με τον Μπαμπά ή τη Μαμά» έχουν χωρίσει οριστικά εδώ και δύο χρόνια, έχοντας ξαναφτιάξει τη ζωή τους με νέους συντρόφους.
Τα παιδιά τους όμως θέλουν να τους δουν ξανά μαζί και τους υποχρεώνουν να τα ξαναβρούν.
Εκείνοι για μην τα στεναχωρήσουν θα δεχτούν να μείνουν μαζί, αλλά θα κάνουν τα πάντα για να τους αποδείξουν ότι αυτή η συμβίωση δεν μπορεί να πετύχει!
Ευαίσθητες Χορδές, (Le Cœur en Braille)
Σκηνοθεσία: Μισέλ Μπουζενά
Παίζουν: Αλίξ Βεγιό, Ζαν-Σταν Ντι Πακ, Σαρλ Μπερλίνγκ, Φλοράνς Γκερίν, Πασκάλ Ελμπέ
Η Μαρί είναι μια έφηβη αφοσιωμένη στα μαθήματά της και το βιολοντσέλο.
Ο Βικτόρ είναι ένα δυναμικό αγόρι, αλλά με κάποιες δυσκολίες στο σχολείο. Χωρίς να γνωρίζει ότι η Μαρί χάνει σιγά σιγά την όρασή της, την ερωτεύεται .
Από την στιγμή που τού αποκαλύπτει το μυστικό της, τα δύο παιδιά κάνουν μια συμφωνία: ο Βικτόρ υπόσχεται να την βοηθήσει να κρύψει την αλήθεια για να καταφέρει να περάσει τις εξετάσεις στο ωδείο. Μια βαθιά φιλία θα γεννηθεί ανάμεσά τους και θα τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν ολόκληρο τον κόσμο.
Μια ιστορία αγάπης, βιωμένη από παιδιά, με τους ίδιους μηχανισμούς που έχουν κι οι ενήλικες. Γιατί κάποιος μπορεί να αγαπήσει βαθιά, ανεξάρτητα από το πόσο χρόνων είναι και να ανακαλύψει τον εαυτό του μέσα από ένα άλλον άνθρωπο.
Τι κι αν έπεσε ο Γράμμος, εμείς θα νικήσουμε, (Ντοκιμαντέρ)
Σκηνοθετική επιμέλεια: Κώστας Σταματόπουλος
Κινηματογραφική ομάδα για τα γυρίσματα: Λεωνίδα Βαρδαρό, Κώστα Σταματόπουλο, Σήφη Στάμου, Θεοδοσία Γραμματικού, Γιάννη Μαρούδα
Ένα στρατευμένο ντοκιμαντέρ σε παραγωγή της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ με πρωτότυπο υλικό από το κινηματογραφικό συνεργείο του ΔΣΕ, ηχητικά ντοκουμέντα της εποχής, αλλά και νεότερο υλικό και πλάνα σύγχρονα από τους χώρους δράσης του ΔΣΕ που δένουν με σύγχρονα πλάνα από τα βουνά και τις άλλες περιοχές που απλώθηκε η δράση του ΔΣΕ.
Η σκηνοθετική ομάδα δούλεψε με αρχεία που αντλήθηκαν κατά κύριο λόγο από το ιστορικό Αρχείο του ΚΚΕ, αλλά και κρατικά αρχεία της ΕΡΤ και του Πολεμικού Μουσείου , ενώ έκανε και γυρίσματα στα ίδια τα βουνά, όπου ανέπτυξε τη δράση του ο ΔΣΕ.
Σημασία έχει ν’ αγαπάς, (L’ importantc’estd’ aimer) Γαλλία-1975
Σκηνοθεσία: Αντρέι Ζουλάφσκι
Παίζουν: Ρόμι Σνάιντερ και Φάμπιο Τέστι
Ο Σερβέ, ένας φωτογράφος, συναντά την Ναντίν μια ηθοποιό β’ διαλογής που πρωταγωνιστεί σε φθηνές ταινίες soft porno. Θέλοντας να τη βοηθήσει, δανείζεται ένα σεβαστό ποσό από το «βρώμικο πορτοφόλι» των γκάνγκστερ αφεντικών του, προκειμένου να χρηματοδοτήσει την παράσταση «Ριχάρδος Γ’» στην οποία θα δώσει επιτέλους στη Ναντίν έναν ρόλο αντάξιο του ταλέντου της.
Εκείνη πρέπει πρώτα να αντιταχθεί στον διχασμό της ανάμεσα στον ρομαντικό έρωτα του Σερβέ και στην ηθική υποχρέωση προς τον σύζυγό της, Ζακ.
Ο Αντρέι Ζουλάφσκι, με την πρώτη γαλλόφωνη ταινία του, θέτει την προσωπική του σφραγίδα στην έννοια «έρωτας» με την σπαρακτική αριστουργηματική και ακραία ρομαντική ιστορία που σημάδεψε μια ολόκληρη εποχή.
Σκηνοθετεί με μαεστρία την εύθραυστη Ρόμι Σνάιντερ , καθοδηγώντας την στην πλέον συγκλονιστική ερμηνεία της ζωής της.
Με ένα καταιγιστικό, μανιώδη ρυθμό αλλά και εξαιρετική ευαισθησία, εικονογραφεί ένα αλλόκοτο σύμπαν γεμάτο εξαθλιωμένους ανθρώπους του θεάματος, σκληρούς γκάνγκστερ, ασταθή όντα εθισμένα στην πρέζα και στο αλκοόλ και χυδαίους φωτογράφους.
Ένα σμάρι σκοτεινών ηρώων που μπλέκονται σε ένα γαϊτανάκι διεστραμμένων οργίων, βίαιων καυγάδων, θλιβερών συμπεριφορών και έντονης δίψας για έρωτα.
Απέραντο Γαλάζιο, (The Big Blue)
Σκηνοθεσία: Λικ Μπεσόν
Παίζουν: Ζαν Ρενό, Ζαν Μαρκ Μπαρ, Ροζάνα Αρκέτ, Ανδρέας Βουτσινάς
Η θρυλική ταινία του Λικ Μπεσόν που έκανε διάσημη την Αμοργό παρουσιάζεται αποκλειστικά στο Σινέ Θησείον σε νέα ψηφιακή επανέκδοση.
Πραγματεύεται την ιστορία δύο αγοριών, του Ζακ Μαγιόλ και του Έντζο Μολινάρι, που μεγαλώνουν στο νησί τη δεκαετία του 1960 και βάζουν ως πρόκληση αναμεταξύ τους την περισυλλογή ενός νομίσματος, το οποίο έχει πέσει στον πυθμένα της θάλασσας και ο Ζακ χάνει.
Αργότερα, ο πατέρας του Ζακ, ο οποίος μαζεύει οστρακοειδή από τον βυθό χρησιμοποιώντας σκάφανδρο, πνίγεται μετά από περιπλοκή που σημειώνεται με την συσκευή του.
Αρκετά χρόνια αργότερα, στην δεκαετία του 1980, και οι δύο έχουν εξελιχθεί πλέον σε διάσημους καταδύτες, και μπορούν να παραμένουν κάτω από την στάθμη της θάλασσας για πολλή ώρα και σε μεγάλο βάθος.
Ο Έντζο έχει εξελιχθεί σε παγκόσμιο πρωταθλητή ελεύθερης κατάδυσης ενώ ο Μαγιόλ ασχολείται με τις επιστημονικές μετρήσεις καταδύσεων, καθώς και με το κολύμπι με τα δελφίνια, και παρουσιάζει εκπληκτικές αποδόσεις ως δύτης.
Ο Πυρετός ανεβαίνει στο Ελ Πάο, (La fièvre monte à El Pao )
Δραματική - Γαλλία 1959
Σκηνοθεσία: Λουίς Μπουνιουέλ
Παίζουν: Ζεράρ Φιλίπ, Μαρία Φέλιξ, Ζάν Σερβέ,
Μια γοητευτική και σπάνια ταινία του Μπουνιουέλ, βασισμένη στη νουβέλα του Χένρι Καστιλού. Μια εξαιρετική στιγμή του στρατευμένου κινηματογράφου, με την εκπληκτική μουσική του Πωλ Μισράκι και την καταπληκτική φωτογραφία του Γκαμπριέλ Φιγκουερόα.
Σε μια φανταστική χώρα της Λατινικής Αμερικής με δικτατορικό καθεστώς, ο Βάσκες, ένας ιδεαλιστής δικηγόρος δουλεύει ως γραμματέας του κυβερνήτη του νησιού Ελ Πάο, το οποίο χρησιμεύει ως τόπος φυλακής πολιτικών και ποινικών κρατουμένων.
Ο Βάσκες όμως είναι ερωτευμένος με τη σύζυγο του κυβερνήτη, η οποία και γίνεται ερωμένη του.
Στο «Ελ Πάο» που διαδραματίζεται σε μια φασιστική χώρα της Λατινικής Αμερικής, ο Μπουνιουέλ για πρώτη φορά εκφράζεται ανοιχτά πάνω σε πολιτικά ζητήματα, σε σχέση με την ηθική της ένοπλης εξέγερσης κατά των απολυταρχικών καθεστώτων δικτατοριών. χρησιμοποιώντας μάλιστα τον Γάλλο σταρ Ζεράρ Φιλίπ στον τελευταίο μεγάλο ρόλο της καριέρας του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη ταινία αποτελεί μέρος μιας τριλογίας. Τα υπόλοιπα δύο μέρη είναι η γαλλο-ιταλική παραγωγή του 1955 που τιτλοφορείται « Cela s’ Appellel’ Aurore » και η γαλλο-μεξικάνικη « La Mort en ce jardin» (1956).
Πηγή: www.iefimerida.gr