Γιώργος Δημαράς: Απαραίτητη η λογική της Βιώσιμης Κινητικότητας στις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης
19.7.2017
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΗΜΑΡΑΣ: Απαραίτητη η λογική της Βιώσιμης Κινητικότητας στις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης
Στην ανάγκη ενσωμάτωσης της λογικής της Βιώσιμης Κινητικότητας σε κάθε σχεδιασμό σχετικά με τις αστικές συγκοινωνίες αναφέρθηκε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και μέλος των Οικολόγων Πράσινων Γιώργος Δημαράς σε ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής την Τετάρτη 19.7.2017, κατά τη διαδικασία συζήτησης και ψήφισης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το «Νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης».
Έθεσε επίσης μια σειρά από ερωτήματα σχετικά με την εμπλοκή πολιτικών προσώπων ως μετόχων του ΟΑΣΘ και τις σκανδαλώδεις συμβάσεις μεταξύ ΟΑΣΘ και Ελληνικού Δημοσίου, που παρατείνονταν χωρίς σαφές χρονικό πλαίσιο και επέτρεπαν, ενώ ο Οργανισμός κατέρρεε, οι μέτοχοι να παίρνουν κανονικά τα μερίσματα τους.
Ο Γιώργος Δημαράς τοποθετήθηκε επίσης στο ερώτημα αν το σχεδιασμό και την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου είναι καλύτερο να τα κάνει μια Εταιρεία Δημοσίου Συμφέροντος ή μια Ιδιωτική υποστηρίζοντας ότι μεταξύ των δύο άκρων υπάρχει και το λογικό μέτρο. Απαιτείται δημόσιος έλεγχος με αποκέντρωση και ιδιαίτερο βάρος στην Αυτοδιοίκηση, στους Δήμους και στις Περιφέρειες. Τόνισε ότι για τη συμπρωτεύουσα πρέπει να βρεθεί τρόπος να συμμετέχει η Αυτοδιοίκηση και να καλυφθεί όλο το προβλεπόμενο ποσοστό 49% στο Μετοχικό Κεφάλαιο της ΑΣΥΘ (Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης).
Τέλος ο Βουλευτής ζήτησε από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ.Χ.Σπίρτζη να προσθέσει μια παράγραφο για τη βιώσιμη κινητικότητα στο άρθρο του σχεδίου νόμου που αναφέρεται στους σκοπούς των νέων φορέων συγκοινωνιών της Θεσ/νίκης (Άρθρο 2 παρ. 1). Το αίτημα του έγινε δεκτό.
Όπως τόνισε ο Γ.Δημαράς: «Με βάση τις αρχές της Οικολογίας, η λογική της βιώσιμης κινητικότητας θα πρέπει να υπάρχει σε κάθε σχεδιασμό σχετικά με τις αστικές συγκοινωνίες. Οι μετακινήσεις πρέπει οπωσδήποτε να σχεδιάζονται ολιστικά και να περιλαμβάνουν τα δίκτυα πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, πέρα από τα υπόλοιπα μέσα, όπως μετρό, τραμ, λεωφορεία, ταξί, θαλάσσιες συγκοινωνίες»
Παρακολουθήστε την ομιλία του Γ.Δημαρά στην Ολομέλεια της Βουλής εδώ
Διαβάστε το κείμενο της ομιλίας του Γ. Δημαρά εδώ