Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης: «Βάζουμε τέλος στο άγος του ΟΑΣΘ».
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης:
«Βάζουμε τέλος στο άγος του ΟΑΣΘ».
(ΒΙΝΤΕΟ)
Τοποθέτηση του Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, κατά τη συζήτηση του σ/ν του Υπ. Μεταφορών «Νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις»
https://www.youtube.com/watch?v=QV4wX7n-sW4&feature=youtu.be
ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Κυρία Πρόεδρε, σας ευχαριστώ. Προφανώς τις απόψεις και τις θέσεις μας θα τις εκφράσουμε ή το απόγευμα στην τρίτη συνεδρίαση ή στην Ολομέλεια.
Να ρωτήσω, λοιπόν, τον κ. Πρόεδρο του ΟΑΣΘ -αναφέρθηκε και νωρίτερα- εάν εκτός από αυτή την έρευνα στα τέλη του 2014 που ανακοινώθηκε στις 15 Ιανουαρίου 2015, που συμμετείχαν 8.784 συμπολίτες μας Θεσσαλονικείς, με την έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτή, αν κάποια τέτοια αυτοαξιολόγηση επιδιώχθηκε να γίνει και από τον ίδιο τον Οργανισμό, σε σχέση με την ποσοτική και ποιοτική αναβάθμιση και βελτίωση του. Αν, δηλαδή, θέλησε με κάποιο τρόπο να στείλει κάποια ερωτηματολόγια είτε γραπτά είτε ψηφιακά είτε ηλεκτρονικά, γιατί τα στοιχεία, κύριε Πρόεδρε, αυτής της έρευνας στην οποία αυτόβουλα συμμετείχαν 4.000 καταναλωτές, συμπληρώθηκαν 8.784 ερωτηματολόγια, είναι συγκλονιστικά. Και ερωτώ τη δική σας αξιολόγηση, όταν το 72% των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί το λεωφορείο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις εφτά φορές την εβδομάδα. Είναι η ομηρία που έχουμε εμείς οι Θεσσαλονικείς με το ένα και μόνο αποκλειστικό μέσο μεταφοράς.
Εδώ υπάρχει και μια αξιολόγηση γραμμών για το ποιες είναι καλές και το ποιες είναι κακές. Θελήσατε να τις βελτιώσετε; Για παράδειγμα η Γραμμή 52 Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Τ.Ε.Ι. πραγματικά χαρακτηρίστηκε ως μία από τις χειρότερες, σε σχέση με την αξιοποίηση και τη βελτίωση αυτών των γραμμών και παρακάτω να πούμε συγκεκριμένες γραμμές, όπως η Γραμμή 23 Σταθμός-Συκιές, η Γραμμή 32 Ηλιούπολη-Αριστοτέλους, η Γραμμή 56 Σταθμός-Ωραιόκαστρο, η Γραμμή 52 Σταθμός – Τ.Ε.Ι., η Γραμμή 10 Χαριλάου- Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, η Γραμμή 25 Νεάπολη-Βενιζέλου, είναι η καθημερινή ταλαιπωρία του κόσμου και θέλω να ρωτήσω ευθέως, κύριε Πρόεδρε, σε αυτά τα 60 χρόνια, περιμένετε να γίνει αξιολόγηση το 2014 από το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή; Γιατί; Εάν δεν έγινε.
Από τα στοιχεία που έχουμε –εκτός από ένα- ξεκινάω από τα 90άρια. Το 97% θεωρεί τη μείωση της συχνότητας των δρομολογίων ως σημαντικό πρόβλημα. Το 97% θεωρεί την υπερφόρτωση σημαντικό πρόβλημα. Το 94% των επιβατών θεωρεί την αύξηση του αντιτίμου -ήταν το 2014 που έγινε η αύξηση του αντιτίμου- σημαντικό πρόβλημα. Το 90% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη κλιματισμού, ως σημαντικό πρόβλημα για το καλοκαίρι, γιατί το χειμώνα, όπως ξέρετε το αλάτι παγώνει. Το αφήνω στην άκρη.
Ερχόμαστε τώρα στα υπόλοιπα που γίνονται 80άρια. Το 83% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη καθαριότητας ως σημαντικό πρόβλημα. Το 88% θεωρεί την παλαιότητα των λεωφορείων και θέτει μια σειρά από ζητήματα, τα οποία θα τα θέσω με την ομιλία μου στην Ολομέλεια. Πάμε στα 60άρια. Το 64% των επιβατών αξιολογεί τη συχνότητα των δρομολογίων κακή ως πολύ κακή. Ξέρετε, κύριε Πρόεδρε, στο εξωτερικό στη στάση του λεωφορείου η στάση του σώματος είναι μπροστά, κοιτάει, γιατί ξέρει ότι τη συγκεκριμένη ώρα θα έρθει το λεωφορείο. Στη Θεσσαλονίκη οι πολίτες, οι συμπολίτες μου, κοιτάνε προς τα εκεί από όπου θα έρθει το λεωφορείο, αδημονώντας, αγωνιώντας αν θα έρθει, γιατί ταυτόχρονα περιμένουν να πάνε στη δουλειά τους, στο ραντεβού τους, στην ατζέντα την καθημερινή. Το 82% των επιβατών αξιολογεί την πληρότητα των λεωφορείων κακή έως πολύ κακή. Το 85% των επιβατών αξιολογεί την άνιση μετακίνηση ως κακή έως πολύ κακή.
Ένα μόνο στοιχείο, που είναι το σημαντικό και είναι οι εργαζόμενοι. Το 66% θεωρεί ότι η συμπεριφορά των οδηγών είναι από καλή έως πολύ καλή και τέλεια και το 62%, η συμπεριφορά των ελεγκτών. Μόνο ένα στοιχείο ξεχώρισε. Η συνδρομή των εργαζομένων και αυτό είναι πολύ σημαντικό που κατοχυρώνεται με το άρθρο 34 ότι όλοι οι εργαζόμενοι, όλο το προσωπικό -ούτε ένας δεν μένει εκτός- μεταφέρεται στο νέο τομέα.
Μίλησαν οι εργαζόμενες από τον ΣΑΣΘ, κύριε πρόεδρε, στις 11 Αυγούστου του 2016 σας στέλνει επιστολή ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ- για όσους παροικούν, όχι την Ιερουσαλήμ, την Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ είναι ο κ. Ιωάννης Παλαιστής, καμία σχέση με τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και το λέω αυτό για να ξέρουμε για την αντικειμενικότητα του ανθρώπου- σας στέλνει λοιπόν- με αριθμό πρωτοκόλλου 103- και το κοινοποιεί στον κ. Σπίρτζη, στον Κ.Πατσιαβό και στον κ.Δαιμονάκο και λέει: «Αυτοί για να δουλέψουν- οι επιστήμονες του Πολυτεχνείου- πρέπει να έχουν στοιχεία» και σας λένε τον Αύγουστο του 2016, «το ΣΑΣΘ από το 2014 ζητάει την καθιέρωση της διαδικασίας, ώστε τα στοιχεία προσφερόμενου συγκοινωνιακού έργου να του χορηγούνται ανά μήνα. Η κατ' εξακολούθηση αποφυγή έγκαιρης προσκόμισης, υπενθυμίζουμε ότι εξακολουθούν να υφίστανται σοβαρότατες ελλείψεις, σε ό,τι αφορά την παροχή στοιχείων, συγκεντρωτικά δεν έχουν προσκομιστεί από τα ζητούμενα στοιχεία προσφερόμενων έργων, το πλήθος των εκτελεσμένων δρομολογίων, οι αποκλίσεις των εκτελεσμένων δρομολογίων, το πλήθος των θέσεων των εκτελεσμένων διαδρομών». Δεν τους στέλνατε στοιχεία.
Γιατί κύριε πρόεδρε, δεν στέλνατε στον ΣΑΣΘ, ο οποίος κάνει τον έλεγχο και τον προγραμματισμό, για να δει ποιες γραμμές πρέπει να ενισχυθούν, ποιες θα βελτιωθούν;
Δεν στέλνατε τα στοιχεία. Γιατί;
Για την μη-επιστροφή χρημάτων σε όσους εκδίδουν εισιτήριο από τα αυτόματα μηχανήματα μέσα στα λεωφορεία, είπε το πόρισμα των ελεγκτών- αφήστε τι λέει το ΚΕΠ, το πόρισμα των ελεγκτών- ο ΟΑΣΘ ωφελήθηκε το 2015 436.000 χιλιάδες ευρώ, το 2014 429.000 χιλιάδες ευρώ, το 2013 453.000 χιλιάδες ευρώ. Αυτά τα χρήματα-1,5 εκατ. ευρώ- τι έχουν γίνει, κύριε πρόεδρε;
Περιοχή συνημμένων
Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης:
«Βάζουμε τέλος στο άγος του ΟΑΣΘ».
(ΒΙΝΤΕΟ)
Τοποθέτηση του Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, κατά τη συζήτηση του σ/ν του Υπ. Μεταφορών «Νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις»
https://www.youtube.com/watch?v=QV4wX7n-sW4&feature=youtu.be
ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ: Κυρία Πρόεδρε, σας ευχαριστώ. Προφανώς τις απόψεις και τις θέσεις μας θα τις εκφράσουμε ή το απόγευμα στην τρίτη συνεδρίαση ή στην Ολομέλεια.
Να ρωτήσω, λοιπόν, τον κ. Πρόεδρο του ΟΑΣΘ -αναφέρθηκε και νωρίτερα- εάν εκτός από αυτή την έρευνα στα τέλη του 2014 που ανακοινώθηκε στις 15 Ιανουαρίου 2015, που συμμετείχαν 8.784 συμπολίτες μας Θεσσαλονικείς, με την έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτή, αν κάποια τέτοια αυτοαξιολόγηση επιδιώχθηκε να γίνει και από τον ίδιο τον Οργανισμό, σε σχέση με την ποσοτική και ποιοτική αναβάθμιση και βελτίωση του. Αν, δηλαδή, θέλησε με κάποιο τρόπο να στείλει κάποια ερωτηματολόγια είτε γραπτά είτε ψηφιακά είτε ηλεκτρονικά, γιατί τα στοιχεία, κύριε Πρόεδρε, αυτής της έρευνας στην οποία αυτόβουλα συμμετείχαν 4.000 καταναλωτές, συμπληρώθηκαν 8.784 ερωτηματολόγια, είναι συγκλονιστικά. Και ερωτώ τη δική σας αξιολόγηση, όταν το 72% των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί το λεωφορείο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις εφτά φορές την εβδομάδα. Είναι η ομηρία που έχουμε εμείς οι Θεσσαλονικείς με το ένα και μόνο αποκλειστικό μέσο μεταφοράς.
Εδώ υπάρχει και μια αξιολόγηση γραμμών για το ποιες είναι καλές και το ποιες είναι κακές. Θελήσατε να τις βελτιώσετε; Για παράδειγμα η Γραμμή 52 Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Τ.Ε.Ι. πραγματικά χαρακτηρίστηκε ως μία από τις χειρότερες, σε σχέση με την αξιοποίηση και τη βελτίωση αυτών των γραμμών και παρακάτω να πούμε συγκεκριμένες γραμμές, όπως η Γραμμή 23 Σταθμός-Συκιές, η Γραμμή 32 Ηλιούπολη-Αριστοτέλους, η Γραμμή 56 Σταθμός-Ωραιόκαστρο, η Γραμμή 52 Σταθμός – Τ.Ε.Ι., η Γραμμή 10 Χαριλάου- Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, η Γραμμή 25 Νεάπολη-Βενιζέλου, είναι η καθημερινή ταλαιπωρία του κόσμου και θέλω να ρωτήσω ευθέως, κύριε Πρόεδρε, σε αυτά τα 60 χρόνια, περιμένετε να γίνει αξιολόγηση το 2014 από το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή; Γιατί; Εάν δεν έγινε.
Από τα στοιχεία που έχουμε –εκτός από ένα- ξεκινάω από τα 90άρια. Το 97% θεωρεί τη μείωση της συχνότητας των δρομολογίων ως σημαντικό πρόβλημα. Το 97% θεωρεί την υπερφόρτωση σημαντικό πρόβλημα. Το 94% των επιβατών θεωρεί την αύξηση του αντιτίμου -ήταν το 2014 που έγινε η αύξηση του αντιτίμου- σημαντικό πρόβλημα. Το 90% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη κλιματισμού, ως σημαντικό πρόβλημα για το καλοκαίρι, γιατί το χειμώνα, όπως ξέρετε το αλάτι παγώνει. Το αφήνω στην άκρη.
Ερχόμαστε τώρα στα υπόλοιπα που γίνονται 80άρια. Το 83% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη καθαριότητας ως σημαντικό πρόβλημα. Το 88% θεωρεί την παλαιότητα των λεωφορείων και θέτει μια σειρά από ζητήματα, τα οποία θα τα θέσω με την ομιλία μου στην Ολομέλεια. Πάμε στα 60άρια. Το 64% των επιβατών αξιολογεί τη συχνότητα των δρομολογίων κακή ως πολύ κακή. Ξέρετε, κύριε Πρόεδρε, στο εξωτερικό στη στάση του λεωφορείου η στάση του σώματος είναι μπροστά, κοιτάει, γιατί ξέρει ότι τη συγκεκριμένη ώρα θα έρθει το λεωφορείο. Στη Θεσσαλονίκη οι πολίτες, οι συμπολίτες μου, κοιτάνε προς τα εκεί από όπου θα έρθει το λεωφορείο, αδημονώντας, αγωνιώντας αν θα έρθει, γιατί ταυτόχρονα περιμένουν να πάνε στη δουλειά τους, στο ραντεβού τους, στην ατζέντα την καθημερινή. Το 82% των επιβατών αξιολογεί την πληρότητα των λεωφορείων κακή έως πολύ κακή. Το 85% των επιβατών αξιολογεί την άνιση μετακίνηση ως κακή έως πολύ κακή.
Ένα μόνο στοιχείο, που είναι το σημαντικό και είναι οι εργαζόμενοι. Το 66% θεωρεί ότι η συμπεριφορά των οδηγών είναι από καλή έως πολύ καλή και τέλεια και το 62%, η συμπεριφορά των ελεγκτών. Μόνο ένα στοιχείο ξεχώρισε. Η συνδρομή των εργαζομένων και αυτό είναι πολύ σημαντικό που κατοχυρώνεται με το άρθρο 34 ότι όλοι οι εργαζόμενοι, όλο το προσωπικό -ούτε ένας δεν μένει εκτός- μεταφέρεται στο νέο τομέα.
Μίλησαν οι εργαζόμενες από τον ΣΑΣΘ, κύριε πρόεδρε, στις 11 Αυγούστου του 2016 σας στέλνει επιστολή ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ- για όσους παροικούν, όχι την Ιερουσαλήμ, την Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ είναι ο κ. Ιωάννης Παλαιστής, καμία σχέση με τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και το λέω αυτό για να ξέρουμε για την αντικειμενικότητα του ανθρώπου- σας στέλνει λοιπόν- με αριθμό πρωτοκόλλου 103- και το κοινοποιεί στον κ. Σπίρτζη, στον Κ.Πατσιαβό και στον κ.Δαιμονάκο και λέει: «Αυτοί για να δουλέψουν- οι επιστήμονες του Πολυτεχνείου- πρέπει να έχουν στοιχεία» και σας λένε τον Αύγουστο του 2016, «το ΣΑΣΘ από το 2014 ζητάει την καθιέρωση της διαδικασίας, ώστε τα στοιχεία προσφερόμενου συγκοινωνιακού έργου να του χορηγούνται ανά μήνα. Η κατ' εξακολούθηση αποφυγή έγκαιρης προσκόμισης, υπενθυμίζουμε ότι εξακολουθούν να υφίστανται σοβαρότατες ελλείψεις, σε ό,τι αφορά την παροχή στοιχείων, συγκεντρωτικά δεν έχουν προσκομιστεί από τα ζητούμενα στοιχεία προσφερόμενων έργων, το πλήθος των εκτελεσμένων δρομολογίων, οι αποκλίσεις των εκτελεσμένων δρομολογίων, το πλήθος των θέσεων των εκτελεσμένων διαδρομών». Δεν τους στέλνατε στοιχεία.
Γιατί κύριε πρόεδρε, δεν στέλνατε στον ΣΑΣΘ, ο οποίος κάνει τον έλεγχο και τον προγραμματισμό, για να δει ποιες γραμμές πρέπει να ενισχυθούν, ποιες θα βελτιωθούν;
Δεν στέλνατε τα στοιχεία. Γιατί;
Για την μη-επιστροφή χρημάτων σε όσους εκδίδουν εισιτήριο από τα αυτόματα μηχανήματα μέσα στα λεωφορεία, είπε το πόρισμα των ελεγκτών- αφήστε τι λέει το ΚΕΠ, το πόρισμα των ελεγκτών- ο ΟΑΣΘ ωφελήθηκε το 2015 436.000 χιλιάδες ευρώ, το 2014 429.000 χιλιάδες ευρώ, το 2013 453.000 χιλιάδες ευρώ. Αυτά τα χρήματα-1,5 εκατ. ευρώ- τι έχουν γίνει, κύριε πρόεδρε;
Περιοχή συνημμένων