Υφ. Παιδείας:Θα γίνουν χιλιάδες απολύσεις εκπαιδευτικών εάν ανατραπεί η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ
Α. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν πολύ καλά τι τους περιμένει αν αυτή η Κυβέρνηση ανατραπεί και επανέλθει στο πολιτικό προσκήνιο το χρεοκοπημένο πολιτικό προσωπικό του πάλαι ποτέ δικομματισμού.
Β. Γνωρίζουν ότι αυτό που τους περιμένει είναι οι χιλιάδες απολύσεις, οι χιλιάδες διαθεσιμότητες. Και αυτό δεν είναι κινδυνολογία. Είναι αυτό που ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης υπέγραψε το 2013, θέτοντας σε διαθεσιμότητα πάνω από δύο χιλιάδες εκπαιδευτικούς.
Γ. Γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί μας και όλος ο λαός αυτό το πισωγύρισμα δεν θα το επιτρέψουν.
Τα παραπάνω προέβλεψε ο υφυπουργός Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκης, μιλώντας σήμερα στη Βουλή κατά τη συζήτηση επί του πολυνομοσχεδίου που συμφώνησε η Κυβέρνηση με τους θεσμούς
Κινδυνολόγοι
Νωρίτερα ο υφυπουργός Παιδείας χαρακτήρισε κατ’ επάγγελμα κινδυνολόγους όσους υποστήριζαν ότι η Κυβέρνηση θα υπογράψει με τους θεσμούς τιμωρητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και αύξηση του ωραρίου τους.
Το υποχρεωτικό 30ωρο
Για το υποχρεωτικό 30ωρο των εκπαιδευτικών στο σχολείο ο κ. Μπαξεβανάκης είπε τα εξής:
Για τη διάταξη για τις συγχωνεύσεις σχολείων που προβλέπεται στο πολυνομοσχέδιο ο υφ. Παιδείας είπε τα εξής:
Β. Γνωρίζουν ότι αυτό που τους περιμένει είναι οι χιλιάδες απολύσεις, οι χιλιάδες διαθεσιμότητες. Και αυτό δεν είναι κινδυνολογία. Είναι αυτό που ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης υπέγραψε το 2013, θέτοντας σε διαθεσιμότητα πάνω από δύο χιλιάδες εκπαιδευτικούς.
Γ. Γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί μας και όλος ο λαός αυτό το πισωγύρισμα δεν θα το επιτρέψουν.
Τα παραπάνω προέβλεψε ο υφυπουργός Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκης, μιλώντας σήμερα στη Βουλή κατά τη συζήτηση επί του πολυνομοσχεδίου που συμφώνησε η Κυβέρνηση με τους θεσμούς
Κινδυνολόγοι
Νωρίτερα ο υφυπουργός Παιδείας χαρακτήρισε κατ’ επάγγελμα κινδυνολόγους όσους υποστήριζαν ότι η Κυβέρνηση θα υπογράψει με τους θεσμούς τιμωρητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και αύξηση του ωραρίου τους.
Για το υποχρεωτικό 30ωρο των εκπαιδευτικών στο σχολείο ο κ. Μπαξεβανάκης είπε τα εξής:
- Επαναλαμβάνουμε αυτολεξεί τη διάταξη που υπάρχει εδώ και τριάντα τρία χρόνια, από το 1985 με τον ν. 1566.
- Τι αλλάζουμε μόνο;
- Μάλλον, δεν αλλάζουμε, αλλά παραθέτουμε ποια είναι αυτά τα καθήκοντα που οι εκπαιδευτικοί μας εδώ και δεκαετίες εκτελούν στα δημόσια σχολεία πέραν της διδασκαλίας.
- Τα αναφέρουμε ένα προς ένα.
- Είναι η προετοιμασία του εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων, η διόρθωση των εργασιών και των διαγωνισμάτων, η καταχώριση της βαθμολογίας των μαθητών, η προετοιμασία των εκδηλώσεων και άλλων δραστηριοτήτων -αθλητικών, πολιτιστικών κ.λπ.- η επικοινωνία με τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου -σχολικούς συμβούλους και άλλους βοηθητικούς παράγοντες- η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα, στην ίδια τάξη, η επίβλεψη των σχολικών γευμάτων, η ενημέρωση των γονέων και των κηδεμόνων και φυσικά, η γραφειοκρατία του σχολείου, η συμπλήρωση των εντύπων και των βιβλίων που κάθε φορά είναι απαραίτητα.
- Αυτό είναι που περιγράφει το νομοσχέδιο, άρα ουδεμία αλλαγή υπάρχει και στο status, σε ό,τι αφορά την απασχόληση των εκπαιδευτικών πέραν της διδασκαλίας.
Για τη διάταξη για τις συγχωνεύσεις σχολείων που προβλέπεται στο πολυνομοσχέδιο ο υφ. Παιδείας είπε τα εξής:
- Στο άρθρο 246 μιλάμε για τα κριτήρια με τα οποία γίνονται οι συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων.
- Επειδή και σε αυτόν τον τομέα χύθηκε πολύ μελάνι, θα ήθελα να ενημερώσω για όσους δεν γνωρίζουν και να υπενθυμίσω σε όσους γνωρίζουν ότι αυτές οι διαδικασίες γίνονται κάθε χρόνο στη δημόσια εκπαίδευση. Κάθε χρόνο γίνονται ιδρύσεις, καταργήσεις, συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.
- Είναι μια πάγια διαδικασία που κάθε χρόνο διεξάγεται με έναν συγκεκριμένο τρόπο.
- Τι δεν υπήρχε μέχρι σήμερα και το καθιερώνουμε στο άρθρο 246; Καταγράφουμε τα κριτήρια με τα οποία, κατά τη γνώμη μας, πρέπει να γίνεται αυτή η διαδικασία των συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων και τα απαριθμούμε.
- Ποια είναι αυτά τα κριτήρια;
- Είναι η οργανικότητα, κυρίως για τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
- Είναι το μαθητικό δυναμικό το υφιστάμενο, αλλά και το προβλεπόμενο για τα επόμενα σχολικά έτη. Είναι η συστέγαση στο ίδιο κτήριο δύο σχολείων του ίδιου τύπου.
- Υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις, το γνωρίζετε όλοι, που δύο γυμνάσια, δύο λύκεια, δύο δημοτικά σχολεία συστεγάζονται στο ίδιο κτήριο, απλώς και μόνο δηλαδή για να έχουμε δύο διευθυντές.
- Επίσης, είναι ο αριθμός των μαθητών που πιθανόν θα χρειαστεί να μεταφέρονται σε μια πιθανή συγχώνευση.
- Εδώ, συνάδελφοι, έχει μια ιδιαίτερη σημασία να σημειώσετε ότι καθορίζουμε ένα κριτήριο ανθρωπιάς.
- Λέμε δηλαδή ότι η μετακίνηση που πιθανόν να χρειαστεί ένας μαθητής για μια απόσταση που πρέπει να διανύσει για να φτάσει σε ένα σχολείο, η οποία πιθανόν να προκύψει από μια μελλοντική συγχώνευση, δεν πρέπει να υπερβαίνει τα τριάντα λεπτά της ώρας.
- Όλοι γνωρίζουμε ότι σήμερα υπάρχουν χιλιάδες μαθητές στην περιφέρεια της χώρας που ταξιδεύουν πολύ περισσότερο από τριάντα λεπτά για να φτάσουν το σχολείο τους.
- Άρα, το κριτήριο που θέτουμε εμείς σήμερα είναι καλύτερο από αυτό που ισχύει σήμερα στην πράξη.
Πηγή: www.esos.gr