Η ΑΑΔΕ κυνηγάει την φοροδιαφυγή με το #Apodixi_Please -Εκστρατεία ενημέρωσης των τουριστών
Καλή η «Τρίαινα», καλή η «Νυχτερίδα», καλή και η επιδρομή στις βίλες- χρυσωρυχεία, αλλά αν δεν μπουν στο κόλπο και οι τουρίστες, το πρόβλημα της φοροδιαφυγής στα νησιά δεν θα αντιμετωπιστεί εύκολα.
Αυτή είναι η λογική της καμπάνιας που ξεκίνησε η ΑΑΔΕ με ονομασία «Apodixi please», με στόχο να ενημερώσει τους τουρίστες για τα δικαιώματα τους αλλά και για τα κόλπα που χρησιμοποιούν επιτήδειοι στη χώρα μας, προκειμένου να κλέψουν την εφορία. Το ενθαρρυντικό είναι ότι ειδικά οι Ευρωπαίοι επισκέπτες δείχνουν ιδιαιτέρως ευαισθητοποιημένοι στο θέμα της φοροδιαφυγής και φαίνεται να γνωρίζουν το πρόβλημα με τις αποδείξεις στη χώρα μας.
Η καμπάνια αναπτύσσεται σε δύο πεδία. Κατ’ αρχάς, με banners που παίζουν μέσω Google campaign σε ξένα sites, τα οποία σε οδηγούν σε ειδική διαμορφωμένη σελίδα της ΑΑΔΕ. Εκεί, οι τουρίστες ενημερώνονται ότι με ελάχιστες εξαιρέσεις (ταξί, περίπτερα) μπορούν να πληρώνουν με κάρτα κι ως εκ τούτου οι υπόχρεοι π.χ. εστιατόρια ή καφέ δεν έχουν το δικαίωμα να τους ζητάνε μετρητά. Επιπλέον, ενημερώνονται ότι άπαντες υποχρεούνται σε έκδοση απόδειξης και μάλιστα μέσω ταμειακής μηχανής- πάλι με ελάχιστες εξαιρέσεις- με την επισήμανση ότι αν δεν λάβουν απόδειξη, δεν υποχρεούνται να πληρώσουν το λογαριασμό.
Οι τουρίστες ενημερώνονται, μάλιστα, με την αντιπαραβολή δύο φωτογραφιών, για το γνωστό κόλπο, όπου αντί απόδειξης, ο «πονηρός» επαγγελματίας φέρνει το δελτίο παραγγελίας. Έτσι οι επισκέπτες μαθαίνουν ποια στοιχεία είναι αυτά που ξεχωρίζουν ένα απλό δελτίο παραγγελίας από την κανονική απόδειξη, χωρίς φυσικά να μπορούν να ελέγξουν αν η ταμειακή είναι «μαϊμού». Επίσης, σημειώνεται ότι από τη στιγμή που στην τιμή συμπεριλαμβάνεται ο φόρος, αν συνδράμουν στην είσπραξη του από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, συνδράμουν στα δημόσια έσοδα κι ακολούθως στη βελτίωση των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών.
Το δεύτερο πεδίο της καμπάνιας «τρέχει» στις πύλες εισόδου της χώρας, κυρίως στα αεροδρόμια, με αφίσες «Apodixi please», όπου με ένα μικρό κειμενάκι οι τουρίστες αφενός ενημερώνονται για το δικαίωμα τους να πληρώνουν με κάρτα αφετέρου καλούνται να ζητάνε απόδειξη.
Κι όλα αυτά, ενώ στη Σαντορίνη είχαμε δύο νέα «λουκέτα» σε υπερπολυτελή εστιατόρια, τα οποία- τι περίεργο- είχαν... ξεχάσει να εκδώσουν τις προβλεπόμενες αποδείξεις.
Αυτή είναι η λογική της καμπάνιας που ξεκίνησε η ΑΑΔΕ με ονομασία «Apodixi please», με στόχο να ενημερώσει τους τουρίστες για τα δικαιώματα τους αλλά και για τα κόλπα που χρησιμοποιούν επιτήδειοι στη χώρα μας, προκειμένου να κλέψουν την εφορία. Το ενθαρρυντικό είναι ότι ειδικά οι Ευρωπαίοι επισκέπτες δείχνουν ιδιαιτέρως ευαισθητοποιημένοι στο θέμα της φοροδιαφυγής και φαίνεται να γνωρίζουν το πρόβλημα με τις αποδείξεις στη χώρα μας.
Η καμπάνια αναπτύσσεται σε δύο πεδία. Κατ’ αρχάς, με banners που παίζουν μέσω Google campaign σε ξένα sites, τα οποία σε οδηγούν σε ειδική διαμορφωμένη σελίδα της ΑΑΔΕ. Εκεί, οι τουρίστες ενημερώνονται ότι με ελάχιστες εξαιρέσεις (ταξί, περίπτερα) μπορούν να πληρώνουν με κάρτα κι ως εκ τούτου οι υπόχρεοι π.χ. εστιατόρια ή καφέ δεν έχουν το δικαίωμα να τους ζητάνε μετρητά. Επιπλέον, ενημερώνονται ότι άπαντες υποχρεούνται σε έκδοση απόδειξης και μάλιστα μέσω ταμειακής μηχανής- πάλι με ελάχιστες εξαιρέσεις- με την επισήμανση ότι αν δεν λάβουν απόδειξη, δεν υποχρεούνται να πληρώσουν το λογαριασμό.
Οι τουρίστες ενημερώνονται, μάλιστα, με την αντιπαραβολή δύο φωτογραφιών, για το γνωστό κόλπο, όπου αντί απόδειξης, ο «πονηρός» επαγγελματίας φέρνει το δελτίο παραγγελίας. Έτσι οι επισκέπτες μαθαίνουν ποια στοιχεία είναι αυτά που ξεχωρίζουν ένα απλό δελτίο παραγγελίας από την κανονική απόδειξη, χωρίς φυσικά να μπορούν να ελέγξουν αν η ταμειακή είναι «μαϊμού». Επίσης, σημειώνεται ότι από τη στιγμή που στην τιμή συμπεριλαμβάνεται ο φόρος, αν συνδράμουν στην είσπραξη του από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, συνδράμουν στα δημόσια έσοδα κι ακολούθως στη βελτίωση των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών.
Το δεύτερο πεδίο της καμπάνιας «τρέχει» στις πύλες εισόδου της χώρας, κυρίως στα αεροδρόμια, με αφίσες «Apodixi please», όπου με ένα μικρό κειμενάκι οι τουρίστες αφενός ενημερώνονται για το δικαίωμα τους να πληρώνουν με κάρτα αφετέρου καλούνται να ζητάνε απόδειξη.
Κι όλα αυτά, ενώ στη Σαντορίνη είχαμε δύο νέα «λουκέτα» σε υπερπολυτελή εστιατόρια, τα οποία- τι περίεργο- είχαν... ξεχάσει να εκδώσουν τις προβλεπόμενες αποδείξεις.
Πηγή: www.iefimerida.gr