Πανελλήνιες για τα ΕΠΑ.Λ. 2019
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ,
στις 19-3-2019 εκδόθηκε η φετινή εγκύκλιος για τις πανελλήνιες εξετάσεις συμπεριλαμβανομένων και των υποψηφίων των ΕΠΑ.Λ. και στις 28-3-2019 εκδόθηκε η Υ.Α. του προγράμματος πανελλαδικών εξετάσεων έτους 2019.
Οι μαθητές καλούνται κατά την συμπλήρωση της αίτησης να επιλέξουν ποια κατηγορία θέσεων θα διεκδικήσουν την εισαγωγή τους. Οι κατηγορίες είναι 5% για τα Πανεπιστήμια από τα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. και 1% από τα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ.. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα για το ειδικό ποσοστό των ΕΠΑ.Λ. (στα πρώην ? – νυν ? – εναπομείναντα ?) Τ.Ε.Ι., το οποίο πέρσι ανερχόταν σε 20%. Φέτος δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα περί του ποσοστού εισαγωγής στα Τ.Ε.Ι..
Τα ερωτήματα που τίθενται και χρήζουν άμεσης απάντησης από το Υπουργείο αφορούν τα εξής:
- Ποιές είναι οι σχολές, ποιές οι ονομασίες των σχολών και ποιές οι αντιστοιχίες σχολών με τις ειδικότητες που παρακολουθούν οι υποψήφιοι των ΕΠΑ.Λ.;
- Το ειδικό ποσοστό 20% για τα Τ.Ε.Ι. θα ισχύσει και για τα εξελισσόμενα Τ.Ε.Ι. σε Πανεπιστήμια;
Δεδομένης της ασάφειας που υπάρχει σχετικά με τα αριθμητικά δεδομένα των σχολών των μετεξελισσόμενων Τ.Ε.Ι., σας υπενθυμίζουμε πως με το ως άνω σχετικό έγγραφο προτείναμε τα ποσοστά εισαγωγής στα εναπομείναντα Τ.Ε.Ι. να ανέλθουν σε 50% και το ποσοστό εισαγωγής στα Πανεπιστήμια να ανέλθει στο 20%.
- Όσον αφορά τα μετεξελισσόμενα Τ.Ε.Ι., ακόμα και αν το ποσοστό παραμείνει 20%, αυτά θα είναι ανύπαρκτα(?) τον Ιούνιο σύμφωνα με τις πολιτικές πρωτοβουλίες που έχει πάρει η κυβέρνηση στα κατατεθέντα νομοσχέδια, επομένως οι μαθητές θα κάνουν αίτηση για εισαγωγή σε εξαφανισμένες – μη υφιστάμενες σχολές.
Κύριε Υπουργέ, κυρία Υφυπουργέ, οι αλλαγές στην εκπαίδευση δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν οδεύοντας σε πανελλήνιες εξετάσεις, ούτε εν κρυπτώ, ούτε με βιαστικές κινήσεις χωρίς χρονοδιάγραμμα. Εκτίθεται όλη η εκπαιδευτική κοινότητα και κυρίως οι εκπαιδευτικοί της πρώτης γραμμής στα ΕΠΑ.Λ., που καλούνται από τους πολίτες να απαντήσουν σε αναπάντητα ερωτήματα που την ευθύνη τους έχει η πολιτική ηγεσία. Με τον τρόπο αυτόν αφαιρείται από την Τεχνική Εκπαίδευση το όποιο πλεονέκτημα έχει κερδηθεί τα τελευταία χρόνια.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.