Στη διάθεση των σχολείων της χώρας θέτει ο Δ. Κορδελιού Ευόσμου το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «1821. Χρόνια Δοξασμένα» μετά την έγκρισή του από το Υπουργείο Παιδείας
Στη διάθεση των σχολείων της χώρας θέτει
ο Δήμος Κορδελιού Ευόσμου το εκπαιδευτικό πρόγραμμα
«1821. Χρόνια Δοξασμένα»
μετά την έγκρισή του από το Υπουργείο Παιδείας
Πρωτοπόρος
στην ανάπτυξη καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε όλη τη χώρα
αναδεικνύεται ο Δήμος Κορδελιού Ευόσμου, καθώς ακόμη μια εκπαιδευτική
του δράση με τίτλο «1821. Χρόνια
Δοξασμένα» έλαβε την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,
δίνοντας την ευκαιρία σε μαθητές και μαθήτριες σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ανά το πανελλήνιο, να
συμμετάσχουν εξ αποστάσεως στο διαδικτυακό παιχνίδι ιστορίας.
Μετά
την ενθουσιώδη συμμετοχή μαθητών του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου στο διαδικτυακό
παιχνίδι που διοργάνωσε η Αντιδημαρχία Πολιτισμού δια του Τμήματος Σχεδιασμού Πολιτιστικών
Δραστηριοτήτων, με αφορμή το επετειακό έτος για τα 200 χρόνια από την
επανάσταση του 1821, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “ανοίγει τα φτερά του”,
μεταλαμπαδεύοντας τις ιστορικές γνώσεις στη νέα γενιά με τρόπο παιγνιώδη και
διαδραστικό.
“Ο
Δήμος Κορδελιού Ευόσμου πρωτοπορεί και μέσα από την υλοποίηση του καινοτόμου
εκπαιδευτικού προγράμματος «1821. Χρόνια Δοξασμένα» διαχέει την αγάπη και τη γνώση
για την ένδοξη ελληνική ιστορία, για τους προγόνους μας που έδωσαν ψυχή και
σώμα για την ελευθερία μας, στη νέα γενιά της χώρας μας” δήλωσε ο Δήμαρχος
Κορδελιού Ευόσμου Κλεάνθης Μανδαλιανός.
“Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε, κατάφερε να γίνει η αφετηρία για ένα μοναδικό ταξίδι στις ένδοξες στιγμές της νεότερης ιστορίας μας. Ένα ταξίδι που συνεχίζεται και μετά την ολοκλήρωση του επετειακού έτους, καταφέρνοντας με τρόπο σύγχρονο και ελκυστικό, να κινήσει το ενδιαφέρον των μαθητών, ενισχύοντας την αγάπη τους για την ελληνική ιστορία” επισήμανε η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Αθηνά Παμπουκίδου.
Υπεύθυνοι εκπόνησης και υλοποίησης του προγράμματος:
-Δρ. Ιστορίας Κυριάκος Χατζηκυριακίδης
-Τμήμα Αθλητικής Ανάπτυξης, προϊσταμένη Τάνια Τύμη και Ζωή Καρατζέτζου
Διαδικασία διαδικτυακής συμμετοχής
Οι σχολικές μονάδες που επιθυμούν να
δηλώσουν (εξ αποστάσεως) συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα μπορούν να απευθύνονται
στη Διεύθυνση Αθλητισμού-Πολιτισμού του
Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου, στα τηλέφωνα 2310700082 και 2310574155 ( Δευτέρα-Παρασκευή 9:00 – 14:00).
Ημέρες και Ώρες υλοποίησης μετά από
κράτηση: Τρίτη και Πέμπτη 08.15-10.00
Οι ενδιαφερόμενοι/ες θα ενημερώνονται άμεσα
για τη διαθεσιμότητα της ζητούμενης ημερομηνίας.
Η “ταυτότητα”
του διαδικτυακού εκπαιδευτικού προγράμματος «1821. Χρόνια Δοξασμένα»
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «1821. Χρόνια Δοξασμένα», του Τμήματος
Σχεδιασμού Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου, απευθύνεται σε μαθητές/τριες
Πρωτοβάθμιας (Στ΄ Δημοτικού) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σκοπός του είναι να παρακινήσει και να δώσει ερεθίσματα
στους μαθητές/τριες να ασχοληθούν με την Ιστορία, να γνωρίσουν πρόσωπα και
γεγονότα της περιόδου της Ελληνικής Παλιγγενεσίας. Το
Πρόγραμμα στοχεύει στην κατάκτηση
της γνώσης μέσω της εμπειρίας, με ενεργή συμμετοχή σε ένα περιβάλλον ψυχαγωγίας
και μακριά από τη στείρα, πολλές φορές, προσέγγιση της Ιστορίας στο σχολείο,
προσέγγιση που βασίζεται και ενισχύει τη διαδικασία της αποστήθισης.
Με παιγνιώδη τρόπο οι μαθητές/τριες
Δημοτικών και Γυμνασίων και Λυκείων θα εξοικειωθούν με τη σημαντικότερη
“σελίδα” της Ιστορίας του Νέου Ελληνισμού όχι (μόνο) μέσα από τα βιβλία, αλλά
με έναν πιο άμεσο και διαδραστικό τρόπο.
Α΄ ΜΕΡΟΣ
Οι μαθητές/τριες ενημερώνονται για ζητήματα και
πτυχές του Αγώνα του ‘21.
• για τα προεπαναστατικά χρόνια, τις
διακηρύξεις του Ρήγα, την Ιερά Συμμαχία, τη Φιλική Εταιρεία, το κίνημα του
Αλεξάνδρου Υψηλάντη στη Μολδοβλαχία, δηλ. την αγνοημένη εν πολλοίς «επανάσταση
πριν από την Επανάσταση», που, μολονότι απέτυχε, αποτέλεσε την απαρχή της
Ελληνικής Παλιγγενεσίας.
• για
την Επανάσταση στον ελλαδικό χώρο (ηπειρωτικό και νησιωτικό): επιγραμματική
αναφορά στους πρωταγωνιστές (άνδρες και γυναίκες), στον ρόλο των Μ. Δυνάμεων,
στον φιλελληνισμό, στις εμφύλιες διαμάχες και τις καταστροφικές συνέπειές τους,
στη νικηφόρα έκβαση του Αγώνα, και στην άφιξη του Ι. Καποδίστρια ως πρώτου
Κυβερνήτη της Ελλάδας.
Β΄ ΜΕΡΟΣ
Παιχνίδια γνώσης και παρατήρησης (κουίζ, κρυπτόλεξα, αντιστοίχιση, χάρτης κ.ά):
· “αποστολές” γνώσης (ερωτήσεις με παιγνιώδη τρόπο),
·
“αποστολές”
παρατήρησης (προβολή εικαστικών έργων και εντοπισμός ιστορικών στοιχείων,
προσώπων, γεγονότων),
·
παιχνίδια
λόγου (ανάγνωση αποσπασμάτων κειμένων των πρωταγωνιστών της Επανάστασης).
·
παιχνίδια
αναγνώρισης ή/και κατασκευής σημαιών της Επανάστασης (λάβαρα του Αγώνα).