Δ. Θεσσαλονίκης: Απολογισμός έργου Δημοτικής Αστυνομίας για το έτος 2021
Τον απολογισμό του έργου της για το έτος 2021 ανακοίνωσε σήμερα (20/01/2022) η Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης.
Σε
συνεργασία, κατά περίπτωση, με το τμήμα Ελεγκτών και Επιδοτών και την
ΕΛ.ΑΣ., με στόχο τον έλεγχο της νόμιμης λειτουργίας των καταστημάτων
υγειονομικού ενδιαφέροντος, διενεργήθηκαν συνολικά 959 τακτικοί και έκτακτοι
έλεγχοι. Κατά τους ελέγχους αυτούς διαπιστώθηκαν 283 παραβάσεις σε 276
καταστήματα. Παράλληλα, εκτελέστηκαν οκτώ διοικητικές κυρώσεις, στο πλαίσιο των
οποίων οργανώθηκαν -με τη συμμετοχή οχημάτων και εργατικού δυναμικού του τομέα
καθαριότητας- τέσσερις επιχειρήσεις απομάκρυνσης τραπεζοκαθισμάτων σε
καταστήματα τα οποία καθ’ υποτροπή και κατ’ εξακολούθηση προέβησαν σε αυθαίρετη
χρήση κοινοχρήστου χώρου. Ακόμη, διενεργήθηκαν 362 έλεγχοι γνωστοποιήσεων καθώς
και 2.464 πάσης φύσεως αυτοψίες, που αφορούν μεταξύ άλλων εγκαταλελειμμένα
οχήματα, θέσεις φορτοεκφόρτωσης, υποθέσεις αναφορικά με καταστήματα
υγειονομικού ενδιαφέροντος, πολεοδομικά ζητήματα, καταγραφή αστέγων, θέματα
σήμανσης, κ.ά. Για την υλοποίηση των παραπάνω δράσεων απαιτήθηκε η δαπάνη 4.164
εξωτερικών και εσωτερικών εργατοωρών, συνολικού κόστους 51.598 ευρώ.
Αναφορικά με την εφαρμογή της αντικαπνιστικής νομοθεσίας διατέθηκαν 3.424
εργατοώρες, συνολικής δαπάνης 42.479 ευρώ. Στον τομέα αυτό διενεργήθηκαν 1.643
έλεγχοι από Δημοτικούς Αστυνομικούς, στο πλαίσιο των οποίων βεβαιώθηκαν 74 παραβάσεις,
καταγράφοντας ποσοστό συμμόρφωσης της τάξης του 95%.
Σχετικά με τον έλεγχο του Κ.Ο.Κ., στη διάρκεια των σταθερών καθημερινών ελέγχων
βασικών οδών της πόλης -ανάλογα με το διαθέσιμο κατά περίπτωση προσωπικό-
βεβαιώθηκαν συνολικά 200.500 τροχονομικές παραβάσεις. Στο πλαίσιο λειτουργίας
του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης «THESi» διενεργήθηκαν 796.658 έλεγχοι
-σαρώσεις στοιχείων κυκλοφορίας- τόσο στις θέσεις μονίμων κατοίκων όσο και στις
θέσεις επισκεπτών. Επιπλέον, αφαιρέθηκαν 1.377 πινακίδες κυκλοφορίας για
παραβάσεις που αφορούν αντικοινωνική στάθμευση, όπως σε ράμπες ή σε
αποκλειστικές και γενικές θέσεις που προορίζονται για άτομα με αναπηρίες.
Παράλληλα, υλοποιήθηκαν 16 μικτές δράσεις με κλιμάκια της Διεύθυνσης Τροχαίας
Θεσσαλονίκης στους κεντρικούς άξονες της πόλης.
Η Δημοτική Αστυνομία διαχειρίστηκε 32.957 διοικητικά έγγραφα, εξέτασε 9.268
ενστάσεις και διεκπεραίωσε 4.137 τηλεφωνικές και 345 έγγραφες/ψηφιακές
καταγγελίες. Ο μέσος χρόνος ανταπόκρισης σε καταγγελία ανήλθε στα 37
λεπτά.
Μετά την τροποποίηση του Ο.Ε.Υ. η Διεύθυνση Δημοτικής Αστυνομίας, σύμφωνα με
την κείμενη νομοθεσία, ολοκλήρωσε την ταυτοποίηση οφειλών παρελθόντων ετών
συνολικής αξίας 1.045.692 ευρώ και προέβη στην ενημέρωση των οφειλετών.
Ταυτόχρονα υλοποιήθηκαν εννέα εσωτερικοί έλεγχοι αλλά και διοργανώθηκαν 37
δράσεις επιμόρφωσης του προσωπικού με 200 ωφελούμενους ενστόλους και
διοικητικούς υπαλλήλους της Διεύθυνσης.
Ακόμα, συγκροτήθηκαν 25 μικτά κλιμάκια για έλεγχο των διατάξεων που ρυθμίζουν
τα ζώα συντροφιάς.
Όσον αφορά τους ελέγχους για το παράνομο υπαίθριο εμπόριο, συγκροτήθηκαν -υπό
την εποπτεία της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς και σε συνεργασία κατά
περίπτωση με την ΕΛ.ΑΣ και τη Διεύθυνση Καθαριότητας και Μηχανικών Μέσων- 94
κλιμάκια ελέγχου, διενεργώντας 502 σχετικούς ελέγχους. Κατά τη διάρκεια των
ελέγχων αυτών, βεβαιώθηκαν 86 παραβάσεις, ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκαν και
90 κατασχέσεις προϊόντων παραεμπορίου.
Αναφορικά με τη συνολική λειτουργία της υπηρεσίας, το μέσο κόστος εργατοώρας
ανήλθε στα 12,44 ευρώ, σημειώνοντας μικρή μείωση σε σχέση με το 2020, ενώ ο
δείκτης ROI (απόδοσης της επένδυσης) ανήλθε στο 1 προς 2,7, που σημαίνει ότι
για κάθε ένα ευρώ που δαπανήθηκε για τη λειτουργία της υπηρεσίας εισπράχθηκαν
2,7 ευρώ (συνολικό κόστος λειτουργίας: 2.267.033 ευρώ, σύνολο εισπραχθέντων:
6.126.254 ευρώ).
Κατά το προηγούμενο έτος, σε 1.750 κατ’ οίκον επισκέψεις πραγματοποιήθηκαν
3.400 θεωρήσεις γνησίου της υπογραφής για δημότες που αντιμετωπίζουν σοβαρά
προβλήματα υγείας και αδυνατούν να μετακινηθούν. Υπολογίστηκε ότι το συνολικό
κοινωνικό όφελος από την άσκηση της αρμοδιότητας αυτής ξεπέρασε τα 183.000
ευρώ, καθώς οι ωφελούμενοι, σύμφωνα με σχετικό ερωτηματολόγιο, κάνουν συχνά
χρήση της υπηρεσίας, εξοικονομώντας το κόστος χρήσης λευκού ταξί, σύνταξης
πληρεξουσίου, κτλ.
Όσον αφορά το πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής, παρά τους περιορισμούς της
πανδημίας, έλαβαν χώρα επισκέψεις σε 13 σχολεία. Στις σχετικές δράσεις
συμμετείχαν 456 μαθητές.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους πραγματοποιήθηκαν μία τριήμερη και δύο ημερήσιες
προγραμματισμένες δράσεις καταγραφής αστέγων καθώς και διανομή ειδών πρώτης
ανάγκης ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες κατά τις βραδινές βάρδιες.
Οργανώθηκαν δύο ασκήσεις για τη δοκιμή του μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας σε
περίπτωση σεισμού, ολοκληρώθηκαν τα Εγχειρίδια για Εκκένωση σε περίπτωση
Δασικής Πυρκαγιάς και Πλημμυρικού Φαινομένου, ενώ επικαιροποιήθηκε το Σχέδιο
Διαχείρισης Παγετού.
Το τελευταίο τρίμηνο του 2021 επανενεργοποιήθηκε η συνεργασία της Υπηρεσίας με
τον ΟΑΣΘ μέσω της ανταλλαγής στατιστικών δεδομένων, που αφορούν την ταχύτητα
και τους μέσους χρόνους διέλευσης σε επιλεγμένες λεωφορειολωρίδες, στο πλαίσιο
της προσπάθειας για σύνθεση ενός αξιόπιστου ψηφιακού εργαλείου διαχείρισης του
κυκλοφοριακού.
Αναφορικά δε με τη λειτουργία του Ενιαίου Συντονιστικού, διεκπεραιώθηκαν 29
μικτές δράσεις κατόπιν καταγγελίας και άλλες 110 σύμφωνα με τον ετήσιο
προγραμματισμό με κύρια αντικείμενα την τροχονομική αστυνόμευση και την
αντιμετώπιση του παρεμπορίου.
Όσον αφορά την τήρηση των μέτρων περιορισμού της πανδημίας, καταγράφηκαν τα
ακόλουθα αποτελέσματα:
-- Πραγματοποιήθηκαν
414 ενημερώσεις καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος για τον τρόπο
λειτουργίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
-- Διεκπεραιώθηκαν
98 αυτοψίες για επέκταση κοινοχρήστου χώρου σε καταστήματα υγειονομικού
ενδιαφέροντος.
-- Διεξήχθησαν
11.138 έλεγχοι για χρήση μάσκας και 49.603 έλεγχοι κυκλοφορίας και εισόδου σε
δημόσιες υπηρεσίες.
-- Συγκροτήθηκαν 360 μικτά κλιμάκια με τις
υπόλοιπες συναρμόδιες αρχές.