Κ. Ζέρβας: «Βάζω τη Θεσσαλονίκη πάνω από όλα. Αυτή είναι η προσωπική μου πυξίδα»
Κ. ΖΕΡΒΑΣ «Βάζω τη Θεσσαλονίκη πάνω από όλα. Αυτή είναι η προσωπική μου πυξίδα»
«Βάζω τη Θεσσαλονίκη πάνω από όλα. Αυτή είναι η προσωπική μου πυξίδα. Μια πόλη προορισμός, ένας τόπος, για να ζεις και να δημιουργείς. Όχι σκαλοπάτι για πολιτική καριέρα». Με αυτήν την προσωπική δέσμευση ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας ανακοίνωσε κι επισήμως χτες (10/10) την απόφασή του να είναι εκ νέου υποψήφιος στις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές.
Στο πλαίσιο ανοικτής εκδήλωσης, από το κατάμεστο Μέγαρο Μουσικής, ο Κωνσταντίνος Ζέρβας απηύθυνε ένα ανοιχτό κάλεσμα «να ενώσουμε δυνάμεις, να διεκδικήσουμε και να πετύχουμε μαζί όλα όσα μας αξίζουν».
»Με τη δική σας στήριξη, τη δική σας αγάπη, τη δική σας συμβολή και κριτική, θα τα καταφέρουμε ξανά. Η Θεσσαλονίκη πλέον έχει ατζέντα, έχει όραμα. Όλοι το παραδέχονται. Όπως λοιπόν σας κάλεσα το 2019 να μετατρέψουμε το ‘γιατί όχι στη Θεσσαλονίκη’ σε ένα ‘ΝΑΙ στη Θεσσαλονίκη’, σας καλώ σήμερα να πούμε ξανά ένα μεγάλο ‘ΝΑΙ’: Για μια πόλη σύγχρονη, για τις γενιές που ζούνε σήμερα και ονειρεύονται, αλλά κυρίως για τις γενιές που ακολουθούν», είπε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, απευθυνόμενος προς το πλήθος κόσμου που έδωσε το «παρών» στην εκδήλωση της δημοτικής παράταξης «Ναι στη Θεσσαλονίκη».
«Θέλω τη στήριξη των συμπολιτών μου»
Στην ομιλία του ο Κωνσταντίνος Ζέρβας έθεσε το δικό του πλαίσιο αναφορικά με τις στηρίξεις των κομμάτων στον δρόμο προς τις αυτοδιοικητικές κάλπες.
«Με ρωτούν πολλοί εάν θέλω να έχω σε αυτήν την προσπάθεια τη στήριξη των κομμάτων. Απαντώ ευθέως: Κάθε στήριξη είναι καλοδεχούμενη. Πρώτα, όμως, θέλω να έχω τη στήριξη των συμπολιτών μου. Γιατί η Αυτοδιοίκηση του 21ου αιώνα είναι υπόθεση των πολιτών», σημείωσε ο κ. Ζέρβας.
Δέσμευση για 7+1 έργα
Για τη Θεσσαλονίκη του 2030 ο Κωνσταντίνος Ζέρβας τόνισε ότι θα είναι μια νέα πόλη και ανέλαβε προσωπική δέσμευση για την υλοποίηση οκτώ εμβληματικών έργων, που, όπως είπε, θα σηματοδοτήσουν τη νέα όψη της Θεσσαλονίκης αλλά και θα τη μετατρέψουν σε μια από τις ομορφότερες πόλεις στη Μεσόγειο και την Ευρώπη.
Ανάμεσα στα έργα αυτά και η πλατεία Ελευθερίας, για την οποία ο κ. Ζέρβας κατέστησε σαφές ότι θα αξιοποιηθεί ως «πάρκο μνήμης των αδικοχαμένων Εβραίων συμπολιτών μας». Στα έργα που ιεράρχησε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης περιλαμβάνονται ακόμη:
1. Ανάπλαση του άξονα της Αριστοτέλους.
2. Ντεκ παλιάς παραλίας.
3. Στάβλοι Παπάφη, με την ανάδειξή τους σε έναν πολυχώρο με πράσινο, κοινωνικές δομές, δράσεις πολιτισμού και αθλητισμού.
4. Μουσείο Ολοκαυτώματος -υλοποιείται με την καθοριστική συμβολή του Δήμου Θεσσαλονίκης, που στα αρχικά ανεπαρκή πλάνα προσέφερε επιπλέον έντεκα στρέμματα.
5. Πάρκο για όλους στην Τούμπα, το πρώτο πάρκο που κάνει πράξη την αρχή της ίσης πρόσβασης.
6. Διάνοιξη οδού Ψελλού με τη δημιουργία κόμβου μετεπιβίβασης, με πολύ πράσινο, πάρκινγκ και πρωτοφανείς χρηματοδοτήσεις για απαλλοτριώσεις ύψους 12 εκατ. ευρώ.
7. Πλατεία Διοικητηρίου με ανάδειξη των αρχαιοτήτων και κατασκευή της καλλιμάρμαρης πλατείας.
Κόκκινες γραμμές για συγκοινωνίες, κυκλοφοριακό, ασφάλεια και χρηματοδοτήσεις
Πέρα όμως από τη στόχευσή του για τη Θεσσαλονίκη του 2030, ο Κωνσταντίνος Ζέρβας έθεσε και τις δικές του κόκκινες γραμμές για μείζονα θέματα, όπως οι συγκοινωνίες, το κυκλοφοριακό, η ασφάλεια και οι χρηματοδοτήσεις.
«Η Πολιτεία πρέπει να αντιληφθεί ότι οφείλει να διαθέσει τους απαραίτητους πόρους και ανθρώπους, για να έχει η Θεσσαλονίκη την αστυνόμευση που χρειάζεται», σημείωσε. Παράλληλα, έθεσε το ζήτημα της ενίσχυσης της τροχαίας με περισσότερους τροχονόμους, για να ρυθμιστεί η κυκλοφορία και να ανακουφιστεί το κυκλοφοριακό. «Είναι ένα θέμα που το έχω ζητήσει σε κάθε επίπεδο –δημόσια και κατ΄ιδίαν. Επιτέλους να γίνει πράξη», τόνισε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
Αναφερόμενος, εξάλλου, στο θέμα των αστικών συγκοινωνιών, υπογράμμισε ότι παρ’ ότι η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη σε σχέση με το 2019 -έπειτα και από τη θετική συμβολή του Δήμου Θεσσαλονίκης, που αγόρασε σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και προσέφερε στον ΟΑΣΘ 49 λεωφορεία- η ανάγκη για περισσότερα οχήματα και πυκνότερα δρομολόγια παραμένει. «Οι πολίτες δεν μπορούν να περιμένουν άλλο», είναι το μήνυμα που έστειλε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Ο ίδιος, εξάλλου, σημείωσε ότι και για το μετρό, παρ’ ότι τυπικά δεν είναι στην αρμοδιότητά του, ο Δήμος Θεσσαλονίκης μπήκε μπροστά, για να στηρίξει την άμεση ολοκλήρωση των έργων.
Ο κ. Ζέρβας έθεσε και το ζήτημα των πόρων που πρέπει να διατίθενται για τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας. «Όλοι πρέπει να κατανοήσουν ότι οι αρμοδιότητες και οι ευθύνες πρέπει να συνοδεύονται από χρηματοδότηση αντάξια ενός μητροπολιτικού δήμου. Γιατί αυτό είναι το ζητούμενο για τη Θεσσαλονίκη του 2030: Μια μητροπολιτική διοίκηση», υπογράμμισε.
Μείωση δημοτικών τελών κατά 30%
Παρουσιάζοντας έναν απολογισμό της τριετούς θητείας του στον Δήμο Θεσσαλονίκης, ο κ. Ζέρβας έκανε ξεχωριστή αναφορά στις παγκόσμιες διακρίσεις που κατακτήθηκαν για τη Θεσσαλονίκη, μεταξύ άλλων με την ένταξή της στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της Unesco στον τομέα της γαστρονομίας, με την επιλογή της από την Κομισιόν στις 100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις έως το 2030, με την αναγνώρισή της στους 50 καλύτερους προορισμούς του κόσμου από το περιοδικό Time, κ.ά.
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «δεν υπάρχει προηγούμενο στις χρηματοδοτήσεις που εξασφαλίστηκαν από κάθε δυνατή πηγή και οι οποίες υπερβαίνουν τα 160 εκατ. ευρώ για έργα ουσίας και προοπτικής, πέραν των ίδιων πόρων του Δήμου».
Στην κεντρική τοποθέτησή του, μίλησε για τη μείωση των δημοτικών τελών κατά 30%, με σκοπό την ανακούφιση πολιτών και επαγγελματιών που πιέζονται και από την αύξηση του ενεργειακού κόστους.
Ακόμη, αναφέρθηκε στα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη αλλά και στις παρεμβάσεις που υλοποιούνται στις γειτονιές, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν υπάρχει γειτονιά χωρίς εργοτάξιο, χωρίς τη φροντίδα του Δήμου.
«Στα δικά μου μάτια η Θεσσαλονίκη εξελίσσεται σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή μητρόπολη. Σημείο αναφοράς, πύλη εισόδου και σηματοδότησης μιας Ελλάδας που αλλάζει και προχωρά», τόνισε ο κ. Ζέρβας.